Koopplein.nl
Koopplein.nl franchise formule

franchisen bij Koopplein.nl

banner-koopplein-franchise Koopplein.nl is een landelijk dekkend netwerk van 260 lokale handelsplaatsen op internet. Iedere gemeente heeft zijn eigen Koopplein. Particulieren adverteren altijd gratis op het Koopplein in hun gemeente. Het lokale MKB maakt dit mogelijk door branche gerelateerd te adverteren, middenin hun directe doelgroep, voor heel concurrerende tarieven met meetbare resultaten.
Kooplein.nl zoekt in iedere gemeente een geschikte ondernemer/ mediapartner die de formule in zijn werkgebied tot een succes kan maken.

koopplein-ondernemer-franchiseVoor ZZP’er en mediabedrijf

Koopplein.nl is een professionele en bewezen formule die als ZZP’er uitstekend vanuit huis is te exploiteren. Door de verschillende disciplines is het werk goed te verdelen wanneer bijvoorbeeld de partner ook mee wil werken in de onderneming. Bestaande mediabedrijven kunnen het concept eenvoudige integreren. Door gebruik te maken van alle synergievoordelen kan dit zonder extra operationele kosten. Op deze wijze ligt (substantiële) extra omzet, een hogere marge en meer winst binnen handbereik. Slechts één ondernemer krijgt het exclusieve recht in zijn werkgebied.

Meer informatie?

Vul het reactieformulier op www.koopplein.nl/reactieformulier in en ontvang per omgaande onze digitale informatiebrochure. Wanneer na het lezen van de brochure je interesse verder is gewekt, komen wij graag met je in contact.

 Aankondiging; in de tweede helft van 2017 wordt onze geheel vernieuwde website en huisstijl gelanceerd.

Aangesloten bij De Nationale Franchisegids - logo voor op website formulekoopplein_franchise_logo


Koopplein.nl franchise informatie

Activiteit:

Landelijk dekkend netwerk van 260 gratis lokale handelsplaatsen op internet. Koopplein.nl faciliteert gratis lokale websites voor particulieren, waar vraag en aanbod van (met name tweedehands) goederen en diensten bij elkaar worden gebracht.

Branche: - -
Werkt met ondernemers sinds:2007
Entreegeld:Vanaf € 5.995
Jaarlijkse franchisefee: € 0,06 per inwoner van het verzorgingsgebied (min. € 2.340 en max. € 5.995)
Totale investering:Tussen de € 8.500 en € 25.000
Benodigd eigen vermogen:Minimaal € 12.500
Gemiddelde omzet pv:Niet openbaar
Type samenwerking:Licentie
Omschrijving training:Meerdaagse startercursus + vervolgbegeleiding naar keuze. Tevens worden er naar behoefte specifieke trainingen georganiseerd.
Hoe is de inkoop geregeld:Op initiatief van de licentievereniging kan collectieve inkoop worden aangeboden.
Verkoop oppervlakte:Niet van toepassing
Locatie omschrijving:Vanuit huis
Verzorgingsgebied:Per gemeente in overleg
Contact franchisegever: Neem contact op met deze formule

interview met Koopplein.nl

Jubilerend Koopplein.nl uitgeroepen tot beste marktplaats van Nederland

 

Sinds de start in 2005 heeft het franchiseconcept een imposante ontwikkeling doorgemaakt. Na een succesvolle pilot op Texel breidde Koopplein.nl zich als een olievlek uit over Nederland met succesvolle online handelsplaatsen in meer dan 100 gemeenten. De bekroning volgde begin van dit jaar, toen Koopplein.nl werd uitgeroepen tot beste online handelsplatform van Nederland in 2014. 

 

Kees-Jaap-van-der-Kooi

Inzet sociale media

Koopplein.nl grijpt volgens algemeen directeur Kees-Jaap van der Kooi terug op het oud-Hollandse principe ‘boter bij de vis’; je ziet een artikel op de website, gaat kijken, betaalt en neemt mee. Heel simpel en vooral heel veilig, want handel op internet wordt geteisterd door oplichting en fraude. Aanbieders die de spullen niet opsturen en kopers die slinkse trucs uitvoeren schrikken mensen af. Koopplein.nl werkt dus anders. Het online handelsplatform richt zich op consumenten en bedrijven in de eigen gemeente. Particulieren kunnen gratis en ongelimiteerd rubrieksadvertenties plaatsen en bedrijven kunnen efficiënt hun (lokale) doelgroep bereiken. Ieder Koopplein wordt geëxploiteerd door een ondernemer uit deze gemeente die de markt goed kent en ook alle advertenties controleert. Daardoor is de kans op fraude zeer gering.

Zwemmen

Het hoofdkantoor van Koopplein.nl is weliswaar op Texel gevestigd, maar de organisatie laat haar licentienemers niet zwemmen. De afgelopen jaren is veel geïnvesteerd in nieuwe ontwikkelingen, een mobiele website en een gedegen training voor de Kooppleinstarters. Zij zijn zelfstandig ondernemer, maar worden op de achtergrond ondersteund door de professionele Koopplein-organisatie. Tijdens de driedaagse training op Texel leren de licentienemers alles over het concept en krijgen zij handige tips & tricks voor een goede exploitatie. Daarnaast is de centrale organisatie goed bereikbaar en kunnen de licentienemers hun opmerkingen en wensen kwijt bij de directie.

 

Beste marktplaats

Het onderscheidende karakter van Koopplein.nl bleef ook landelijk niet onopgemerkt. Sinds de oprichting in 2005 werkte Koopplein.nl zich op tot een van de grootste marktplaatsen van het land. De organisatie werd begin 2015 zelfs uitgeroepen tot beste online handelsplatform van Nederland door het Nationale Business Succes Award Instituut in Rotterdam. De vakjury, met ondermeer Michaël van Straalen, voorzitter van MKB Nederland, en Sylvester Eijffinger, hoogleraar financiële economie aan de universiteit van Tilburg, was lovend en kende Koopplein.nl op meerdere onderdelen de hoogste score toe. ‘Het bedrijf valt op door de ontwikkelingen vanaf de oprichting en de uitstekende reputatie in de branche. In een markt die continu in beweging is, weet Koopplein.nl door haar vooruitstrevende instelling uitstekend te anticiperen op de laatste nieuwe trends en ontwikkelingen en is zij haar concurrenten vaak een slag voor.’ Als opvallende succesfactoren noemt de jury o.m. de marktbenadering, omzetverhoging, innovatie en de consistente managementstijl.

 

In de strijd om de overalltitel beste bedrijf van Nederland eindigde Koopplein.nl bij de beste tien. Het leverde het bedrijf een presentatie op in het televisieprogramma ‘De Succesfactor’ op RTL7 en veel positieve publiciteit. “Dat sloot prima aan bij ons speerpunt om de naamsbekendheid van ons concept verder te vergroten. In 2014 hebben we een campagne opgezet met televisiespots bij regionale omroepen en advertorials in streekkranten. Dat was heel succesvol en wordt vervolgd in 2015. Daarnaast blijven we actief op social media. Onze Facebookpagina is bijvoorbeeld erg populair. We krijgen steeds meer volgers en hun betrokkenheid is groot.”

koopplein1

Vooruitstrevend

De ontwikkeling van de website is voor Koopplein.nl een continu proces; voortdurend worden nieuwe technieken en mogelijkheden geïmplementeerd in de software. Veiligheid en gebruikersgemak zijn belangrijke uitgangspunten bij de technische ontwikkeling. Daarom werd afgelopen jaar de nieuwe mobiele website gelanceerd, waarmee gebruikers snel en gemakkelijk op iedere plek advertenties kunnen plaatsen en beheren of kunnen reageren op de advertenties van anderen.

Om de veiligheid verder te vergroten, heeft Koopplein.nl het digitale paspoort geïntroduceerd. “Iedere adverteerder van Koopplein.nl kan zijn account koppelen aan zijn social media-accounts en van een profielfoto voorzien. Dat kan via ‘mijn Koopplein’, waar ook de eigen advertenties worden beheerd. Wanneer de potentiële koper klikt op de naam van de adverteerder, krijgt hij een overzicht van de social mediaplatforms waarop deze adverteerder actief is, inclusief persoonlijke profielfoto. Deze extra informatie geeft een beter beeld van de verkoper en kan positief bijdragen aan een snelle en veilige transactie tussen beide partijen”, licht Van der Kooi toe. Koopplein.nl is de eerste marktplaats die zo’n extra checkmogelijkheid heeft.

 

Veel te bieden

De aanwas van nieuwe licentienemers blijft goed op niveau. “Wekelijks krijgen we aanvragen voor informatie. Veel mensen die graag een eigen onderneming willen starten zijn nieuwsgierig naar ons concept. We zitten nu zo ongeveer door het hele land.” De instap bij Koopplein.nl is betrekkelijk eenvoudig: licentienemers hoeven geen bedrijfspand te hebben of personeel in te huren. “Het concept is zo opgezet, dat een ondernemer alle werkzaamheden prima zelf kan doen: het verkopen en maken van bedrijfsadvertenties, het ontwikkelen van lokale promotieactiviteiten, het inzetten van social media, controle van rubrieksadvertenties, facturering etc. Een ondernemer zet zelf de lijnen uit, maar kan op de achtergrond een beroep doen op onze ondersteuning.”

Sterk in Google

De lokale Kooppleinen bieden hun adverteerders een groot extra voordeel ten opzichte van andere aanbieders: de sterke ranking in Google. Regelmatig komt het voor dat bedrijven bij lokale zoekopdrachten beter worden gevonden via Koopplein dan via hun eigen website. Dat komt door de koppeling van alle lokale Kooppleinen in Koopplein Nederland en de bedrijvenpagina’s die de organisatie aanbiedt. Daardoor scoort Koopplein.nl buitengewoon goed in de zoekmachines en vooral in de meest gebruikte, Google. Van der Kooi: “De bedrijvenpagina’s die wij aanbieden geven adverteerders extra voordeel: het vergroot hun vindbaarheid op internet en zorgt voor een landelijke uitstraling. Verschillende bedrijven hebben daardoor hun klantenkring ook buiten de eigen gemeentegrenzen kunnen uitbreiden.”

Dat de opmars van Koopplein.nl tien jaar na de start nog niet is gestuit, blijkt ook uit de cijfers van de gerenommeerde rankingsite Alexa.com. In Nederland zijn zo’n 6 miljoen domeinnamen geregistreerd en Koopplein bezette in februari 2015 de 155e plek. Bezoekersaantallen en pageviews spelen daarbij een belangrijke rol. “We zetten in op een verdere toename van onze naamsbekendheid en zijn er op alle fronten klaar voor om door te groeien!”

 koopplein_franchise_logo

 

 

 


Vraag aan

franchise vestigingen van Koopplein.nl

Aantal vestigingen

2015:
1 eigen en 73 zelfstandig
2016:
1 eigen en 77 zelfstandig
2017:
1 eigen en 70 zelfstandig
Buitenland:
-

Koopplein.nl Twitter

Meer tweets...

skyscraper-banner-website

franchise-banner-abn-amro-3


seasons-artclass-banner

 

Meer informatie  

Bent u geïnteresseerd in deze formule?

Vraag dan nu geheel vrijblijvend informatie aan.

Ja ik wil gratis informatie over
Koopplein.nl

Vragen? Bel ons! 055-8200 226