Burgerbar The Butcher gaat een franchiseformule opstarten. Momenteel heeft The Butcher zes burgerbars, waaronder drie in Amsterdam. De overige vestigingen zijn te vinden in Berlijn en Ibiza. Het uiteindelijke doel is het openen van 80 vestigingen wereldwijd.
Franchisepartners The Butcher
Eigenaar Yossi Eliyahoo vertelt: ‘We denken groot en hebben immense plannen, maar we willen wel verantwoordelijk handelen en met de juiste franchisepartners in zee gaan.’ De komende vijf jaar zullen de burgerbars naar verwachting 100 miljoen euro omzet genereren. . ‘De cijfers zijn ambitieus, toch blijft de focus op kwaliteit boven kwantiteit. Als een groep die meerdere restaurantconcepten beheert, moeten we gefocust blijven. Daarom hebben we besloten een high-end franchiseprogramma op te zetten om The Butcher naar steden over de hele wereld te brengen’, legt Stephanie Juliet Pearson, ceo van The Entourage Group uit.
Expansie The Butcher
Het van oorsprong Amsterdamse The Butcher brengt sinds 2012 high-end fastfood naar populaire locaties door heel Europa. ‘Met het nieuwe franchiseprogramma kan ook de rest van de wereld binnenkort het succes van The Butcher proeven. Of het nu gaat om een informele lunch, pre-clubbing hap of het stillen van nachtelijke trek’, aldus Eliyahoo. ‘We willen franchisepartners die deze kernwaarden begrijpen en deze op de juiste manier kunnen uitdragen.’
The Butcher opereert wereldwijd, maar wil overal dezelfde ervaring bieden met een regionale draai. ‘Onze doelgroep is internationaal en reist veel, we willen daarom de unieke Butcher-ervaring overal op hetzelfde level aanbieden. Natuurlijk geven we daar een regionale draai aan, zodat iedere locatie aansluit bij de lokale wensen en gewoontes. We denken groot en hebben immense plannen, maar we willen wel verantwoordelijk handelen en met de juiste franchisepartners in zee gaan.’