Supermarktformule Spar heeft de afgelopen jaren alleen maar groei gekend. Over 2019 realiseerde Spar een wereldwijde omzet van 37,1 miljard euro, wat een groei van 4,35 procent betekende vergeleken met het jaar ervoor. In Nederland was de omzetgroei zelfs nog extremer, met 22,8 procent.
Eind 2019 had Spar International ruim 13.300 vestigingen verspreid over net geen vijftig markten. Vergeleken met het jaar ervoor, 2018, kende de supermarktketen een groei van een kleine 200 vestigingen. Als verder de geschiedenisboeken ingekeken wordt valt op dat de groei al enige jaren aanhoudt, zo zijn er in de laatste vier jaar ruim 1.200 Spar-vestigingen bijgekomen.
In het westen van Europa was er een omzetgroei zichtbaar van 3,5 procent over 2019, waardoor de totale omzet op 22,9 miljard euro eindigde. Een van de grootste uitschieters is Nederland, waar er een omzetgroei van 22,8 procent zichtbaar was. Volgens een woordvoerder van Spar valt deze groei te wijten aan de multi-format uitbreidingsstrategie die Spar handhaaft.
CEO Tobias Washmuht zegt dat de ware kracht van Spar door de coronacrisis aan het licht is gebracht. Ondanks dat er in veel landen een lockdown was, deden veel buurtwinkels het opvallend goed. Spar kon de verspreiding van het virus goed volgen omdat ze bijna overal ter wereld gevestigd zijn. Spar zet ook steeds meer stappen op het gebied van e-commerce, ondertussen is de supermarktformule hiermee actief in 25 landen.