Secret View maakt van een langgekoesterde droom een wereldprimeur: mystery shopping onderzoek toegankelijk maken voor kleine retailers. Secret View kreeg regelmatig de vraag van kleine retailers (1-5 winkels) of we een mystery shopping onderzoek konden uitvoeren. Retailers schrikken vaak van de vaste opstartkosten van een mystery shopping onderzoek. Mystery Shopping for Small Business zorgt ervoor dat deze kosten komen te vervallen.”
“We hebben onze software namelijk uitgebreid met een Software-as-a-Service (SaaS) omgeving: Mystery Shopping for Small Business. Daarmee worden ook kleine retailers in staat gesteld om geheel zelfstandig en op eenvoudige wijze een mystery shopping onderzoek in te richten, uit te voeren en te analyseren”, aldus Niek Koning, oprichter Secret View.
“Onlangs hebben we de bètaversie van deze nieuwe mystery shopping SaaS-omgeving gelanceerd. In nauwe samenwerking met een aantal lokale Arnhemse ondernemers zetten we momenteel de puntjes op de i. In september zullen we officieel van start gaan, waarna deze dienst gefaseerd uitgerold wordt. We doen dat branche voor branche, met uiteindelijk doel om deze oplossing ook internationaal uit te rollen. Onze community van 20.000 mystery shoppers staat al te trappelen!”
Recent onderzoek bevestigde nog maar eens dat medewerkers écht het verschil maken. Tot een derde van de klanten doet géén aankoop wanneer de service ondermaats is. En dat is vooral in deze periode erg belangrijk. Het extra setje ogen op de werkvloer geeft je meer inzicht. Dat helpt je om maximaal rendement uit iedere klant te halen.
Kleine retailers schrikken vaak van de vaste opstartkosten die om de hoek komen kijken bij een mystery shopping onderzoek. Daar komt nu een einde aan. Mystery Shopping for Small Business zorgt ervoor dat juist deze kosten komen te vervallen. Als kleine retailer kun je nu namelijk zelfstandig en eenvoudig het proces doorlopen om een onderzoek te starten. Je betaalt alleen nog een vast tarief per opdracht die gepubliceerd wordt op ons platform. Daarmee wordt mystery shopping onderzoek veel betaalbaarder en dus toegankelijker voor kleine retailers.
Hoe werkt het dan?
“Heel eenvoudig. Via onze website kan je jouw bedrijf registreren. Als je dit hebt gedaan stellen wij je in staat om zelf een mystery shopping onderzoek in te richten. Doordat je aangeeft in welke branche je actief bent kunnen wij je enkele branche-specifieke vragenlijsten aanbieden waaruit je kiest. Deze zijn gekoppeld aan verschillende klantreizen. Denk in de horeca bijvoorbeeld aan een lunch, een diner of een drankje en bij de kapper aan een knip- of kleurbehandeling. Zo is er voor iedere klantreis een vragenlijst beschikbaar.”
“Nadat je een keuze hebt gemaakt stel je in wat je doelgroep is. Zodra de opdracht gepubliceerd wordt zal deze aan de mystery shoppers worden aangeboden die binnen jouw doelgroep vallen. Als je de opdrachtfrequentie hebt ingesteld zullen de bezoeken één voor één worden gepubliceerd in ons platform voor mystery shoppers. Zij gaan door een zorgvuldig selectieproces en voeren de opdracht uit. De resultaten worden verzameld in jouw persoonlijke online performance dashboard. Wanneer er resultaten beschikbaar zijn laten wij het je per mail weten. Check bovenstaande video of lees hier alles over hoe het werkt.
Kan ik me al aanmelden?
“Zodra de testfase is afgerond gaan we in september officieel van start! Daarna zullen we steeds meer branches gaan aansluiten. Dit zal in fases plaatsvinden, waar we op onze website continu over zullen blijven communiceren. Je kan jezelf hieronder alvast aanmelden voor de nieuwsbief over de lancering zodat we je op de hoogte kunnen stellen wanneer het zover is.”