Dik vijf jaar geleden begonnen drie jeugdvrienden een nieuw burgerconcept. Unique Selling Points: gezellige reuring, sfeer, perfecte prijs-kwaliteitverhouding, laagdrempelige streetfood uitstraling, zoveel mogelijk biologisch, eerlijk en alles knispervers. Het bleek een hit. De jonge formule opent mei dit jaar in Den Haag aan de Stationsweg haar zesde vestiging. Franchisegever Karim Akrouni bevestigt: ‘Eind 2024 moet de teller minimaal op tien staan.’
Voordat Karim en zijn vrienden aan Burger ’n Shake begonnen, waren ze al 5 jaar franchisenemers van een bekend ijsconcept in Amsterdam. Ze wilden meer; een levendige franchise. Een concept waarbij de klant alles kan volgen, de keuken in kan kijken, voelt dat er iets gebeurt. Interactie. De jongens gingen ervoor en in 2016 openden ze hun allereerste vestiging van zo’n 80 m² in Amsterdam Oost, vlakbij het Tropenmuseum.
Daarna stroomden de franchise aanvragen binnen. ‘Die hielden we in het begin nog een beetje af. We wilden het rustig opbouwen,’ vertelt Karim. Twee jaar later opende de formule een vestiging van 140 m² in Almere. Al snel gevolgd door 3 filialen in Amsterdam: Osdorp, Westerpark en Noord. Ze bleven niet onopgemerkt want tussendoor – in 2019 – waren de jongens finalisten van de Franchise Starters Award.
Komende jaren zal Burger’n Shake hun concept verder uitrollen. Karim: ‘Wij hebben nu het gevoel dat we qua groei ook meer aankunnen. Ons doel is nu doorgroeien in Rotterdam en Utrecht. Eerst in de stadsharten. Daarna zijn de omliggende kleinere steden aan de beurt.’
Hiervoor zoekt de formule ondernemers. Het ideale profiel? Karim schetst: ‘Iemand die ambitieus is. Bereid is hard te werken. Het leuk vindt om een team aan te sturen, kan managen. Service kan verlenen. Je vindt het leuk om met de doelgroep (tussen de 18 en 45 jaar) te werken. Je draagt bij aan de sfeer van een jonge formule. Jong en dynamisch. Wij staan nooit stil.’