Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

Le Pain Quotidien wil verantwoord groeien

Op een rustige en verantwoorde manier groeien. Dat is de filosofie van Le Pain Quotidien, een keten van bakkerij/restaurants die zich toelegt op eerlijke en ambachtelijke producten. De liefde voor het vak en voor de wereld om hen heen straalt er van af. “Authenticiteit is een van onze kernwaarden.”

Oorsprong en internationale uitbreiding

Le Pain Quotidien (‘het dagelijks brood’) begon in 1990 als bakkerij in Brussel, waar de chef-kok Alain Coumont het brood bakte dat hij als kind at. Binnen enkele maanden openden er nog tien vestigingen en in 1997 opende Le Pain Quotidien een winkel op Madison Avenue in New York. Inmiddels zijn er wereldwijd meer dan 210 vestigingen van het ambachtelijke bakkerij-restaurant, waaronder vijf in Nederland. Met volop ruimte voor groei, vindt managing partner Arne Altmann.

“We zijn in 2009 in Amsterdam begonnen en gestaag gegroeid in Nederland”, vertelt Altmann over ‘zijn’ formule. Net als bij alle horecabedrijven gooide de Coronapandemie roet in het eten, maar inmiddels weten de liefhebbers van ontbijt- en lunchgerechten en biologisch brood, de weg naar Le Pain Quotidien weer te vinden.

Plannen voor uitbreiding in de Randstad

De vijf vestigingen van Le Pain Quotidien bevinden zich allemaal in en om Amsterdam. “Nu willen we groeien in de Randstad”, aldus Altmann. “We zouden graag een winkel openen in Den Haag, Rotterdam en Utrecht. Daarnaast zijn steden in het zuiden van het land kansrijk, zoals Maastricht, Eindhoven, Breda en Den Bosch. We hebben immers al naamsbekendheid in Zuid-Nederland, waar meer mensen ons kennen van een bezoek aan België. ” Maar die groei moet niet overhaast gebeuren. “We zijn realistisch. Eén of twee winkels per jaar is haalbaar.”

 

Ontvang gratis meer informatie over Le Pain Quotidien

"*" geeft vereiste velden aan

Aanhef

Meer informatie over franchisen bij

Le Pain Quotidien

×