Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

Hoe vind je de ideale franchisenemer?

Voor de franchisegever

Met trots heb je een franchiseformule in de markt gezet. Nu ben je op zoek naar kandidaten die samen met jou, willen werken aan de verdere ontwikkeling van jouw formule. De eerste vraag waar je nu tegen aan loopt is waar bevindt de franchisenemer die ik zoek. Je zoekt een kandidaat die jouw aanpak snapt en hierin gelooft. Om hierachter te komen is een persoonlijke aanpak belangrijk. Met onze dienst Werving & Selectie passen wij deze persoonlijke aanpak toe om zo de juiste kandidaat te vinden.

Zoektocht

Indien je al bent begonnen met de zoektocht, heb je waarschijnlijk al ervaren dat het niet eenvoudig is om een goede franchisenemers te vinden. Het begint allemaal met het opstellen van een profiel van de gewenste kandidaat. Een volgende belangrijke stap is hoe je deze kandidaat gaat bereiken. Probeer je de juiste kandidaat te vinden via social media? Is op jouw website zichtbaar dat je kandidaten zoekt? Heb je een brochure voor de kandidaat franchisenemer met meer informatie over de formule? Waar je ook voor kiest, ieder medium zorgt voor een juiste inrichting en een consequente opvolging. En zoals je mogelijk al hebt ervaren: Dit lukt niet in 1 keer, je moet meerdere opties proberen en constant de campagnes aanpassen.

Wat kunnen wij voor jou hierin betekenen?

Wat we te vaak merken en ook terug horen van onze klanten, is dat Werving & Selectie een lastig onderwerp is. Je wilt snel doorpakken en nieuwe locaties openen, maar ook zorgvuldig met de juiste mensen. Daarnaast moet dit proces continue gecoördineerd en opgevolgd worden. Door taken te verdelen en iemand die coördinerende rol te geven is er altijd één persoon verantwoordelijk voor de voortgang in het proces.

Natuurlijk bepaal je zelf wat je uit handen wilt geven en wat je zelf wilt blijven doen. De volgende werkzaamheden kun je bij ons onderbrengen:

  • coördinatie van de marketing platformen
  • coördinatie van de marketing uitingen
  • opstellen van een brochure
  • eerste opvolging leads via bellen en mailen: inhoudelijke toelichting van de formule.
  • eerste kennismakingsgesprek met de kandidaten
  • na een positief kennismakingsgesprek stellen wij een intentieverklaring op en wordt een vervolggesprek ingepland, waarbij we onder andere verder ingaan op de financiële voorwaarden van de overeenkomst
  • delen van het franchisehandboek
  • rayonering / exclusieve gebiedsverdeling
  • exploitatie
  • tekenen franchiseovereenkomst en uitreiking franchisehandboek
  • DISC gedragsanalyse.

Om dit einddoel te bereiken zullen we gedurende het gehele traject de formule op een subtiele maar doeltreffende manier bij de kandidaat onder de aandacht brengen.

Wil jij meer weten over wat wij voor je kunnen betekenen? Wij staan op 11 en 12 oktober op de nationale franchisebeurs. Op het FranchiseAdviseur plein staan wij klaar om alle vragen te beantwoorden!

De FranchiseAdviseur

×