
Op zijn zestiende begon Emile Storm als stagiair bij Used Products Zwolle. Vervolgens had hij een bijbaan bij de vestiging in Assen. Drie jaar later opende hij zijn eigen winkel in Emmen. Daarmee werd hij op 19-jarige leeftijd de jongste franchisenemer binnen de formule. Na zijn ervaringen in Zwolle en Assen merkte Emile al snel dat het concept hem meer bood dan alleen een studentenbaan. “Ik ontdekte hoe leuk het werk is: het handelen, het klantcontact en de afwisseling in de winkel. Dat triggerde mij om na te denken over een eigen zaak,” vertelt Emile.
Franchise
Met steun van de franchiseorganisatie durfde hij de stap naar ondernemerschap te zetten. Tijdens de voorbereidingen voor zijn eigen winkel deed hij ook ervaring op bij de winkel in het centrum van Amsterdam. “Ik was nog maar 18 toen ik begon met de voorbereidingen. Dat was spannend, want ik had geen ervaring met management, personeel aannemen of administratie. Maar Used Products Franchise heeft mij heel goed geholpen met trainingen, het kassasysteem, de webshop, marketing en de inrichting van de winkel. Daardoor kon ik me volledig richten op het runnen van de winkel en op mijn klanten.”
Van smartphones tot muziekinstrumenten
Het assortiment van de winkel bestaat uit populaire producten zoals smartphones, tablets en gameconsoles, maar Emile heeft ook zijn passie voor muziekinstrumenten en audio in zijn winkel verwerkt. Daar besteedt hij extra aandacht aan en heeft hij een uitgebreid assortiment van, zodat klanten uit Emmen en omstreken bij hem terechtkunnen voor alles op het gebied van muziek.
Used Products bestaat sinds 1997 en telt inmiddels 74 winkels in acht Europese landen. De formule richt zich op het kopen, verkopen en verpanden van zowel nieuwe als tweedehands producten. Dankzij de ondersteuning vanuit de franchiseorganisatie kunnen ook jonge ondernemers, zoals Emile, succesvol een eigen winkel starten.