Bij het werven van nieuwe franchisenemers draait alles om inzicht. Inzicht in waar kansen liggen, waar doelgroepen zich bevinden en hoe exclusieve gebieden zo vormgegeven kunnen worden dat dit zowel de franchisegever als de franchisenemer duidelijk is hoe het gebied gedefinieerd is. Daarom werken wij sinds kort met een krachtige data gedreven analysetool die onze dienstverlening naar een hoger niveau tilt.
Verhoogde kwaliteit in franchisewerving
Met deze tool kunnen wij, nog vóór de start van een wervingstraject, haarscherp in beeld brengen waar het ideale vestigingsgebied van een formule ligt. Door gebruik te maken van diverse databronnen zoals demografische gegevens, koopgedrag, verkeersstromen en concurrentiedruk ontstaat er een objectieve onderbouwing voor de vraag: waar moeten we nieuwe franchisenemers zoeken?
Dit leidt tot:
- Meer realistisch verwachtingspatroon bij kandidaat-franchisenemers
- hogere conversie in wervingstrajecten
- een efficiënter selectieproces, omdat we gericht communiceren in kansrijke regio’s
Optimalisering formuleontwikkeling
Naast werving speelt gebiedsafbakening een cruciale rol bij het ontwikkelen en schalen van een franchiseformule. Fouten in gebiedsindeling kunnen leiden tot overlap, onderlinge omzetverschuiving of juist onbenutte marktruimte en onnodige discussies binnen de formule. De analysetool helpt ons om exclusieve gebieden onderbouwd te ontwerpen, waarbij elke regio voldoende marktruimte krijgt, eerlijk wordt verdeeld binnen het netwerk en naadloos aansluit op het groeimodel van de formule. Hierdoor ontstaat een toekomstbestendig gebiedsmodel waarmee franchisegevers controle houden over hun expansie.
Waarom dit voor onze klanten waarde toevoegt
De huidige franchisemarkt vraagt om professionalisering en onderbouwde keuzes. Met deze nieuwe analysemogelijkheden helpen wij franchisegevers hun groei niet alleen te versnellen, maar ook te professionaliseren. Of het nu gaat om een startende formule of een landelijk merk dat opschaalt: inzicht leidt tot betere resultaten en betere samenwerking met franchisenemers.
Wil je meer weten over hoe wij deze data gedreven aanpak inzetten voor jouw franchiseformule? Neem dan contact op met ons: https://franchiseadviseur.nl/contact/.
