InXpress

InXpress franchise formule

franchisen bij InXpress

Over InXpress

Sinds het ontstaan in 1999 is het franchiseconcept van InXpress Global uitgegroeid tot een gerenommeerde internationale formule. InXpress ondernemers bieden hun klanten een totaaloplossing om hun zendingen te stroomlijnen tegen interessante tarieven, een state-of-the-art verzendplatform en een VIP-behandeling als het gaat om customer service. Tijd, geld en gedoe gesparen is het motto van meer dan 400 franchisers wereldwijd, waarvan 16 in Nederland.

Bij InXpress staat de klant centraal. Wij verkopen de diensten van wereldklasse vervoerders zoals DHL, UPS, TNT, FedEx, DB Schenker, Mainfreight, Seacon en anderen. Advies, service en ‘sales’ zijn de pijlers van het succes. Veel ondernemers in het MKB hebben graag direct contact met hun leveranciers. InXpress ondernemers zijn graag een sparringpartner om het vervoer te stroomlijnen.

Kans voor verkooptalenten

InXpress Nederland wil – net als in de UK en de Verenigde Staten – de grootste worden. We zoeken daarvoor commerciële mensen die willen investeren in hun toekomst. Verkooptalenten die willen aansluiten in het wereldwijde netwerk van International Shipping Consultants en meegroeien in een dynamische markt van internationale logistiek, een markt die volop groeit. Ook tijdens de Coronacrisis groeiden we gewoon door.

Topinkomen

Ben jij die salesman of -vrouw die graag een topinkomen wil verdienen; meer dan 10.000,- euro per maand is bij InXpress geen uitzondering! Als ondernemer bij InXpress ben je werkzaam in een eigen regio, waar je klanten zoekt en aansluit in ons eigen geavanceerde Webship Plus. Aankloppen bij bedrijven en ‘cold calling’ zijn de verkooptechnieken die overal ter wereld het meeste rendement opleveren. Ook in Nederland! Je krijgt uiteraard uitgebreide trainingen hiervoor. De ervaring leert dat de persoonlijke benadering, belangrijk onderdeel van de InXpress filosofie, door veel ondernemers zeer gewaardeerd wordt.

Hans Fischer, franchiser in Zwolle: “Ondernemer worden bij InXpress is heeft mijn leven compleet veranderd. Ik voel me echt ondernemer en heb de volle support van de InXpress organisatie. Echt blij dat ik vorig jaar op de franchisebeurs de formule ben tegen gekomen, de beslissing om voor mezelf te beginnen was snel genomen. Na een jaar verdien ik al een serieus goeie boterham.”
Hans Fischer franchisenemer InXpress Zwolle

 

Als ondernemer ben je flexibel en kun je werken op iedere plek waar telefoon en laptop een goede verbinding hebben. Zoals hiervoor aangegeven, de kracht van de formule is het directe contact met de klanten, voor advies en support. De klanten bellen niet met keuzemenu’s van callcenters; klanten van InXpress krijgen 24/7 gewoon een antwoord op hun vraag. Bij ons is een klant geen ‘accountnummer’ maar een belangrijke relatie.

Winstgevende nieuwe start!

Franchisers worden ontzorgd als het gaat om facturatie, financiële administratie en management informatie. Zodat de focus voor 100% op de klant kan liggen. Zijn ‘sales en service’ jouw tweede natuur en wil je verantwoordelijk zijn voor je eigen resultaten? Neem dan contact op met Inxpress Nederland en begin een nieuwe ‘winstgevende’ fase in je leven. Bel of mail, een afspraak is dan snel gemaakt.

Aangesloten bij De Nationale Franchisegids - logo voor op website formule


InXpress franchise informatie

Activiteit:

InXpress is een wereldwijde logistieke franchiseformule met meer dan 350 franchisekantoren. InXpress biedt MKB ondernemers alle mogelijkheden van gerenommeerde internationale vervoerders tegen zeer interessante tarieven en met een persoonlijke één-op-één service.

Branche: - -
Type samenwerking: Hard Franchise
Startjaar: 2013 in Nederland
Entreegeld:
Een éénmalige fee bij de start van de samenwerking die je moet betalen aan de franchisegever.
€ 25.000
Franchisefee:
Periodieke vergoeding die je moet betalen aan de franchisegever voor de geleverde diensten/ondersteuning. Soms wordt het opgesplitst in een marketingfee, royalty of servicebijdrage.
Vast percentage van de marge
Benodigd eigen vermogen:
Dat deel van de totale investering in je eigen InXpress dat je uit eigen geld en/of familielening moet financieren. Dit kun je dus niet lenen van de bank.
Naast de entreefee voldoende reserves ter financiering van het levensonderhoud tot de omzet voldoende op gang is gekomen.
Totale investering:
De totale investering in je eigen InXpress. De totale investering kan bijv. bestaan uit je eigen vermogen en een lening van de bank.
Naast de entreefee een werkkapitaal om de eerste 6 maanden te overbruggen
Gem. omzet per vestiging: Van € 100.000 tot € 1.000.000
Gem. oppervlakte vestiging: 10 - 50 m²
Locatie omschrijving: Werken vanuit huis of klein kantoor
Verzorgingsgebied: Nader te bepalen
Training/opleiding: Uitgebreide trainingen, stages, begeleiding
Inkoop: Via het hoofdkantoor
Aantal medewerkers: Gemiddeld 2 fte
Contact franchisegever: Neem contact op met deze formule

interview met InXpress

20% groei door gedreven salestijgers: InXpress op weg naar nummer 1-positie

Toen Frank Fontein zeven jaar geleden de masterfranchise van InXpress voor Nederland begon, kon hij nog niet vermoeden dat de formule in 2020 hard op weg zou zijn de grootste reseller van logistieke diensten te worden. Dit is in het Verenigd Koninkrijk al het geval en Fontein ambieert dat dus ook voor Nederland. Inmiddels heeft InXpress zestien franchiseregio’s in Nederland en is er ruimte voor groei naar ruim dertig. “In Engeland hebben we meer dan 100 franchisers en staan ze in de rij om een regio te bemachtigen.” Jos Nefkens, een van de eerste franchisers in Nederland, is mede-eigenaar geworden van InXpress Nederland. “Het stipje aan de horizon voor ons is om marktleider te worden, dus we gaan er de komende jaren volle bak tegenaan!”

InXpress, dat wereldwijd meer dan 400 franchisekantoren heeft, bedient voornamelijk mkb-bedrijven die maandelijks €500 tot €5.000 uitgeven aan vooral internationale zendingen. “Voor ondernemers in dit segment is het belangrijk dat ze het vertrouwen hebben dat hun zendingen goed verlopen”, legt Fontein uit. “Wij kunnen het niet beter doen dan onze leveranciers. Dat zijn de A-merken als DHL Express, UPS, FedEx en TNT. Wij kunnen echter wel voor een VIP-service zorgen. We zoeken zaken uit waar nodig, beantwoorden alle vragen en hebben korte lijntjes met de grote vervoerders. Noem ons maar ‘het mannetje voor het vervoer’, altijd bereikbaar en persoonlijk betrokken. Dat persoonlijke klantcontact vinden wij heel belangrijk. De ondernemers in ons klantenbestand snappen dat, zij vervullen die functie ook vaak voor hún klanten. Tijd, geld en gedoe besparen voor onze klanten is het motto.”

Gedreven salestijgers

De franchisenemer die echt goed bij InXpress past, is een gedreven salestijger, valt Jos Nefkens bij. “Wij verdienen onze boterham met sales en service. De bijbehorende discipline is absoluut nodig om een succesvolle ondernemer te worden. Als je dat doorzettingsvermogen hebt, leidt dat tot zeer goede verdiensten, waarbij €10.000 per maand geen uitzondering is. We merken dat echt goede franchisenemers niet makkelijk te vinden zijn en die zoeken we natuurlijk wel. We zijn streng in onze selectie om achteraf teleurstellingen te voorkomen.”

Uitgebreide begeleiding, on- en offline

Aansluiten bij InXpress Nederland betekent volop training en uitgebreide begeleiding. “Wij trainen onze beginnende franchisenemers zoveel als nodig is om te groeien”, zegt Fontein. “ Voorheen gebeurde dit in een soort klaslokaal met schoolbord en beamer. Helaas is dat tijdelijk vervangen door Skype en Teams. Ik vind het vele malen leuker om mensen persoonlijk te trainen. Ook meelopen met bestaande, succesvolle ondernemers is onderdeel van de opleiding. Normaliter komen we ook drie of vier per jaar keer ergens in het land bij elkaar om kennisuitwisseling makkelijker te maken. Dan nodigen we een leverancier uit die een presentatie houdt. Er zijn ook extra trainingen, bijvoorbeeld op het gebied van sales. Ook wereldwijd delen we kennis en ‘best practices’ via een wereldwijde nieuwsbrief en natuurlijk de InXpress University, waar ondernemers alles kunnen vinden om bij ons succesvol te worden. Denk hierbij aan trainingsfilms en allerlei kennisdocumenten.”

Werken vanuit elke gewenste plek

De franchisenemers van InXpress hebben in principe geen kantoor nodig om hun sales te kunnen doen. In het begin ligt de totale focus op acquisitie, na verloop van tijd komt daar ook het optimaal verlenen van service bij. “Een van de mooie kanten van de InXpress-formule is de mogelijkheid om overal te kunnen werken”, zegt Nefkens. “Een laptop een telefoon en een goede internetverbinding zijn dan het gereedschap.”

“Een van de mooie kanten van de InXpress-formule is de mogelijkheid om overal te kunnen werken”

Geen massamarketing

Op marketinggebied zijn er digitaal tal van tools voorhanden die InXpress-ondernemers kunnen gebruiken, al voert de formule geen massamarketing. “Daar hebben wij niets aan”, zegt Nefkens. “Wij zoeken vooral naar kleinere shippers die in- en export doen. Die vinden we door onszelf op bedrijventerreinen te presenteren. In die situaties merken we ook dat ondernemers de persoonlijke aandacht voor henzelf en hun bedrijf erg op prijs stellen. Wij op onze beurt willen graag weten hoe we ondernemers kunnen ondersteunen met hun internationale zendingen. Elkaar over en weer wat gunnen is de basis. Het leuke is dat dit overal ter wereld goed werkt, of je nu in Vietnam, Engeland of Amerika bent. Mensen doen immers graag zaken met mensen.”

Ondanks corona 20% groei

Ondanks de coronacrisis is InXpress dit jaar met zo’n 20% gegroeid; niet slecht in tijden van crisis. Vorig jaar begonnen twee nieuwe franchisenemers die dit jaar flink op stoom zijn gekomen. “Toegegeven, we hadden graag meer ondernemers willen verwelkomen, maar in een crisis worden mensen toch wat terughoudender”, merkt Nefkens op. “Het komt inmiddels wel weer op gang. Ons concept is voornamelijk gestoeld op de salesinzet van onze franchisenemers, die bij ondernemers langsgaan om te informeren of er hulp nodig is met internationale verzendingen. Dit is tijdens een lockdown toch wel ingewikkeld: acquisitie op locatie ligt soms wat lastig. Na de lockdown gaan we dus dubbel aan de bak om dit in te halen.”

Geen grote veranderingen door Wet franchise

De nieuwe Wet franchise gaat per 1 januari 2021 in. InXpress is al helemaal klaar voor dat moment, zegt Fontein. “Met enige trots kan ik zeggen dat we in onze franchiseovereenkomsten slechts twee kleine dingen hebben moeten aanpassen. Dat betekent dat we dus al een goede overeenkomst hadden voor onze franchisenemers. De wet is vooral gericht op transparantie en openheid. Dat past helemaal bij onze formule. Het heeft totaal geen zin om de zaken mooier voor te spiegelen dan ze zijn. Onze franchisers zijn het bewijs dat er met discipline en doorzettingsvermogen een geweldig goede boterham te verdienen is in een markt die de komende jaren blijft groeien.”

“Wij zoeken vooral naar kleinere shippers die in- en export doen”


Aantal vestigingen

2019:
2 eigen en 16 zelfstandig
2020:
2 eigen en 16 zelfstandig
2021:
2 eigen en 20 zelfstandig
Buitenland:
Wereldwijd in een 13-tal landen

Youtube video's


Meer informatie  

Bent u geïnteresseerd in deze formule?

Vraag dan nu geheel vrijblijvend informatie aan.

Ja ik wil gratis informatie over
InXpress