Kwalitaria
Kwalitaria franchise formule

franchisen bij Kwalitaria

Ben jij een (startende) ondernemer en wil je het beste uit jezelf en jouw onderneming halen? Dan is Kwalitaria hét ingrediënt voor jouw succes. Kwalitaria is de meest vooruitstrevende cafetariaformule van Nederland. In 2013, 2015 én 2016 zijn we door GfK bekroond met de titel beste fastservice formule. Daar zijn we trots op!

burgermenu plank - Kwalitaria

Kwalitaria, natuurlijk de lekkerste
Kwalitaria is de lekkerste cafetariaformule. Onze kwalitatieve producten zijn net even anders en daarmee bijzonder lekker. De focus ligt op duurzaamheid omdat we geloven in (h)eerlijke producten van Hollandse bodem. We luisteren naar de wensen van onze gasten en spelen hierop in. Zo maken we bijvoorbeeld écht lekkere burgers met vers gehakt van MRIJ-runderen, een duurzaam Hollands ras. En wat dacht je bijvoorbeeld van vers afgebakken rustieke broodjes of een goedgevulde kroket met een speciale korst van panko? We doen alles voor een glimlach bij onze gasten.

Hét ingrediënt voor jouw succes
Als franchisenemer van Kwalitaria ben je zelfstandig ondernemer en draag je met trots het merk uit naar gasten. Je houdt je bezig met de dagelijkse gang van zaken en lokaal ondernemerschap. Vanuit de formule kun je rekenen op de beste marketing, inkoop en service. Zo kun jij je focussen op wat je het liefst doet: ondernemen! Je bevindt je in een netwerk van topondernemers, dus je staat er nooit alleen voor. Samen bouwen we verder aan de beste en meest vooruitstrevende cafetariaformule van Nederland.

Groeiambitie
Kwalitaria is onderdeel van het formulehuis Franchise Friendly Concepts (FFC). Betrouwbaar samenwerken is de basis van alles wat FFC doet. De organisatie houdt bij alle activiteiten het perspectief van de ondernemer in gedachten. FFC heeft meer dan 130 aangesloten ondernemers en is altijd op zoek naar enthousiaste (startende) ondernemers. De ambitie is om te groeien naar 250 vestigingen in 2020. Wil je meer weten over ondernemen bij Kwalitaria? Aarzel niet om contact op te nemen!

Aangesloten bij De Nationale Franchisegids - logo voor op website formule

Logo-Kwalitaria-4.0


Kwalitaria franchise informatie

Activiteit:

Kwalitaria, de meest vooruitstrevende cafetariaformule van Nederland! Kwalitaria is de trotse winnaar van de GfK Formule award 2016 voor de beste fastservice formule.

Branche: -
Werkt met ondernemers sinds:1990
Entreegeld:€ 16.000
Jaarlijkse franchisefee: Afhankelijk van de omzet
Totale investering:Locatie-afhankelijk
Benodigd eigen vermogen:Circa 40% van de totale investering.
Gemiddelde omzet pv:> € 350.000
Type samenwerking:Full Franchise
Lid nfv:Ja
Omschrijving training:Er is een opleidings- en e-learning programma voor zowel de ondernemers als de medewerkers.
Hoe is de inkoop geregeld:Collectieve inkoopafspraken waardoor een gunstige brutomarge.
Verkoop oppervlakte:100 - 150 m²
Locatie omschrijving:Centraal gelegen met voldoende parkeergelegenheid.
Verzorgingsgebied:Vanaf 7.500 inwoners.
Contact franchisegever: Neem contact op met deze formule

interview met Kwalitaria


KwalitariaLogo
 

Kwalitaria met volle kracht vooruit

Nieuwe concepten en flagship-vestigingen

Het kantoor van Franchise Friendly Concepts (FFC), het moederbedrijf van deKwalitaria-formule aan de Lijnbaan in Vianen, staat in de stijgers. In mei van dit jaar moet er een ‘flagship’-vestiging bij komen waar nieuwe ondernemers onder andere getraind worden en productontwikkeling plaatsvindt. Petra van Zandwijk, binnen FFC verantwoordelijk voor de werving van nieuwe ondernemers, vertelt dat er nog drie vestigingen in Nederland op een dergelijke manier zullen worden ingericht. “Dit is een onderdeel van de groeiambitie die ons in 2020 naar 250 vestigingen moet brengen.”

Van Zandwijk werkt sinds 2015 weer bij FFC, na vijf jaar bij een andere werkgever. Inmiddels zit Kwalitaria, zoals ze het zelf beschrijft, weer helemaal onder haar huid. Enthousiast vertelt ze over de ambities van de formule. “In 2015 zijn er 25 vestigingen bijgekomen, wat in lijn is met onze groeiambitie: in 2020 willen wij een verdubbeling van het aantal vestigingen gerealiseerd hebben. We zijn niet gebonden aan een bepaald gebied, in heel Nederland zijn mogelijkheden. Als je de kaart erbij pakt, zie je wel dat in het noorden van Nederland en in het oosten nog gebieden zijn waar we minder vertegenwoordigd zijn.

 

kwalitaria1

Grote interesse


De interesse van ondernemers om franchisenemer bij Kwalitaria te worden is groot. “Het komt voor dat we locaties al verkocht hebben voordat deze in de “etalage” komen. Dat is buitengewoon, want een vestiging starten is serieuze business, aldus Van Zandwijk.”


Hoogwaardige ondernemers gezocht


Kwalitaria zoekt volgens Van Zandwijk “hoogwaardige ondernemers”. “We hebben 127 ondernemers en we zijn het aan hen verplicht om het team uit te breiden met goede mensen. We moeten dus selecteren. We zien nu met name dat mensen meteen horeca-achtergrond aan de slag willen voor Kwalitaria. Dat is goed te verklaren: als je in een restaurant werkt, weet je vaak niet wanneer je avond eindigt, ondanks dat de keuken misschien om 22:00 uur zou moeten sluiten. Bij een
Kwalitaria is dat vaak anders, dan kan je bijvoorbeeld om 21:00 uur naar huis, iets dat mensen in een gezinssituatie vaak prettig vinden.” Een pré om bij Kwalitaria te werken is een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift. “We communiceren veel via intranet en logischerwijs komen er veel mensen in je zaak”, verduidelijkt Van Zandwijk. “Horeca-ervaring zien we graag; er komt behoorlijk wat op je af en dan komt ervaring goed van pas. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we geschikte kandidaten zonder ervaring overslaan. Ook met hen gaan we graag het gesprek aan.”


Zelfstandig mét een goed team


Ondernemers die kiezen voor Kwalitaria kunnen volgens Van Zandwijk ondernemer zijn én profiteren van de voordelen die een enthousiast supportteam biedt. “FFC stelt alles voor haar ondernemers in het werk om een goede exploitatie mogelijk te maken. De collectieve inkoop en de ‘state of the art’ marketing leveren krachtige winst op. We moedigen de ondernemer echter wel aan om ook lokale producten te verkopen. We zien bijvoorbeeld dat in het noorden de Eierbal veel populariteit geniet en in het zuiden de draadjesvleeskroket veel wordt verkocht. We gaan ondernemers dan niet zeggen dat ze die producten niet mogen verkopen omdat ze niet in het reguliere Kwalitaria-assortiment zitten. Wat de lokale bevolking vraagt, moeten we ook kunnen aanbieden. Hierdoor wordt de ondernemer lokaal interessant.”


‘Een soort levenswerk’


Als de overeenkomst tussen Kwalitaria en de franchisenemer eenmaal getekend is, houdt de begeleiding zeker niet op, het begint dan pas. De ondernemer krijgt support van de binnendienst alwaar een workflow opgestart wordt. Ondernemers lopen stage bij minstens twee andere Kwalitaria’s en FFC assisteert daarnaast met grote én kleine zaken, van bouw tot menukaart. “Wij leveren de tekeningen aan voor de bouw of verbouw van het pand. Als de ondernemer echter een andere visie heeft, kunnen daar in overleg aanpassingen op worden gemaakt. We willen het eerste jaar de ondernemer zeker niet in het diepe gooien, maar juist vergaand helpen. De regiomanagers zijn de steun en toeverlaat van alle ondernemers. Zij houden de vinger aan de pols, zodat we snel kunnen achterhalen wanneer er in de zaak iets niet gaat zoals de ondernemer het graag zou willen. Je koopt geen pakje boter als je in zee gaat met Kwalitaria. Het is een soort levenswerk, dus je moet goed nadenken wat je doet.”

van zandwijk
Draai vinden, managen, aanhaken


Er zijn binnen de formule diverse ondernemers die op termijn uitbreiden met een tweede Kwalitaria-vestiging. “We hebben zelfs ondernemers die er drie hebben”, aldus van Zandwijk. “Eén van hen vertelde dat hij in de eerste vestiging zijn draai moest vinden, in 
de tweede moest gaan managen en de derde aan kon haken. Het hoogtepunt van het ondernemerschap zat voor hem in de tweede vestiging.”

Facebook als warme deken

De ondernemers van Kwalitaria hebben al enige tijd een besloten Facebook-pagina. Die werkt boven verwachting goed, merkt Van Zandwijk. “Het is natuurlijk een gok om een dergelijk pagina op te zetten; het kan immers ook helemaal verkeerd lopen omdat iedereen erop kan zetten wat hem of haar bezighoudt. We merken juist dat de interactie snel en positief is, ook wij kunnen snel reageren bij vragen. Er worden regelmatig leuke updates gedeeld en voor de nieuwe
ondernemers fungeert de groep als warme deken. Ze stellen zich er bijvoorbeeld voor. Wat met een klachtenprocedure vaak niet snel lukt, lukt op de Facebook-pagina wel.”

Drie nieuwe concepten

Tijdens de jaarlijkse ondernemersdag in november vorig jaar lanceerde FFC tot grote tevredenheid van de franchisenemers drie nieuwe concepten voor Kwalitaria: een concept voor ambachtelijke burgers, de kledinglijn Robuust, hippe kleding die ambacht uitstraalt, en een nieuwe broodlijn. “Zeker het nieuwe burgerconcept biedt veel ondernemers meerwaarde”, legt Van Zandwijk uit. “Het draagt sterk bij aan de versbeleving van de consument. De ondernemers krijgen vlees aangeleverd waarmee ze zelf hamburgers kunnen bereiden, aan de counter, voor de neus van de klant. Net als met de nieuwe broodlijn willen we hiermee het ambachtelijke in de winkel terugbrengen en dat past bij onze ambitie om aan de bovenkant van de markt te zitten. We streven naar een hoge kwaliteit en een eigen identiteit in de fastservice. We willen dé moderne cafetaria met de beste producten zijn.”

Leuk om te weten
  • De nieuwe Kwalitaria-ondernemers rijden vaak op eigen initiatief een rondje door Nederland om locaties te leren kennen. De reacties die hierover terugkomen, zijn zonder uitzondering lovend. “Ondernemers zijn geen concurrenten, maar collega’s, aldus Van Zandwijk”;
  • In 2015 won Kwalitaria de Gfk Formule-award in fastservice, wat wil zeggen dat Kwalitaria zich net als in 2013 de beste foodformule in die branche mag noemen;
  • Kwalitaria werd eveneens in 2015 tweede tijdens de NFV Franchise Trofee. In het kanaal fastservice was Kwalitaria als franchiseformule de grote winnaar;
  • Kwalitaria zet sterk in op bezorgen, wat voor veel ondernemers meerwaarde biedt. Kijk op www.kwalitariabezorgt.nl. Kwalitaria is na Van der Valk de runner-up als het om gastvrijheid gaat. (bron: Foodclicks)
  • Kwalitariabezorgt.nl werd genomineerd voor de Foodservice Marketing Awards 2015 en werd tweede.

Vraag aan

franchise vestigingen van Kwalitaria

Aantal vestigingen

2015:
- eigen en 100 zelfstandig
2016:
1 eigen en 130 zelfstandig
2017:
1 eigen en 140 zelfstandig

Kwalitaria Twitter

Meer tweets...

Youtube video's


banner snak appeal

skyscraper-banner-website

franchise-banner-abn-amro-3


seasons-artclass-banner

 

Meer informatie  

Bent u geïnteresseerd in deze formule?

Vraag dan nu geheel vrijblijvend informatie aan.

Ja ik wil gratis informatie over
Kwalitaria

Vragen? Bel ons! 055-8200 226