New York Pizza
New York Pizza franchise formule

franchisen bij New York Pizza

Medewerkers New York Pizza2

Ondernemer worden? New York Pizza zoekt franchisenemers

New York Pizza is sinds de oprichting in 1993 uitgegroeid tot de grootste pizzaketen in Nederland, maar voor alles is New York Pizza franchise een concept. New York Pizza voert dynamische en innovatieve marketing en verkoopt de lekkerste pizza’s en bijproducten.

Vestigingen

De delivery vestigingen richten zich op het thuisbezorgen en afhalen van hele pizza’s, de slice vestigingen verkopen pizza slices. De vestigingen hebben een ‘New Yorkse’ uitstraling.

New York Pizza franchise

New York Pizza is een franchiseorganisatie. De New York Pizza franchisenemers maken gebruik van het beproefde concept. Dit kan bij New York Pizza bijzonder winstgevend zijn. De succesvolle, commerciële formule van New York Pizza franchise staat immers als een huis. De franchisenemers worden goed begeleid op het gebied van marketing, financiën (benchmark) en de operatie.

Hoe word je ondernemer bij New York Pizza?

Jouw achtergrond is voor New York Pizza heel belangrijk. Je ambitie, ondernemerskwaliteiten en sociale vaardigheden worden getest in een assessment. Voordat je aan de slag gaat, volg je een praktijkgerichte opleiding die 12 weken duurt. De opleiding bestaat uit drie delen. Na de theorie is er telkens een praktijkperiode waarin de leerstof wordt toegepast. Na afronding van het eerste deel van de opleiding ben je leerling “Pizzaiolo”. Tijdens de training werk je aan de opbouw van voldoende praktijkervaring. Na het tweede deel van de opleiding met succes gevolgd te hebben, ben je assistent “Pizzaiolo”. Ook de derde stap kan pas gezet worden nadat een praktijkperiode waarin je je richt op het schrijven van een marketingplan succesvol is afgerond. Na deze derde stap mag de kandidaat franchisenemer zich pas echt “Pizzaiolo” van New York Pizza noemen.

Waar staat New York Pizza franchising voor?Beau-Veggie-onder2-357x268

•    Aandacht voor details
•    Bewezen succesformule sinds 1993
•    Gezamenlijke marketing
•    Continue ondersteuning
•    Niet opnieuw het wiel uitvinden, maar successen kopiëren
•    Handige winkelautomatisering

New York Pizza staat ook voor:

•    De lekkerste pizza’s en pasta’s snel en vers thuisbezorgd
•    Heerlijke pizza’s en pasta’s gemaakt van verse ingrediënten zonder geur-, kleur-, en smaakstoffen
•    Snel klaar, uitstekende service
•    Makkelijk bestellen, altijd een New York Pizza vestiging in de buurt
•    Sterk op het web

Lees ook de interviews met twee van onze franchisenemers, klik hier of hier

 

Better ingredients make better pizza´s!
New York Pizza, geen kunstmatige geur- kleur- of smaakstoffen toegevoegd!

new-york-pizza-logo-2017
Aangesloten bij De Nationale Franchisegids - logo voor op website formule

New York Pizza franchise informatie

Activiteit:

Pizza bezorgdiensten (delivery concept) en pizza restaurants (slice concept).

Branche: - -
Werkt met ondernemers sinds:1993
Entreegeld:€ 10.000
Jaarlijkse franchisefee: De franchisefee bedraagt 6,5% van de netto omzet, de marketingfee is 3,5%
Totale investering:Ongeveer € 180.000
Benodigd eigen vermogen:Minimaal € 40.000
Gemiddelde omzet pv:€ 520.000
Type samenwerking:Hard Franchise
Lid nfv:Ja
Omschrijving training:Uitgebreide operationele training van 12 weken
Hoe is de inkoop geregeld:Het New York Pizza assortiment wordt geleverd door Euro Pizza Products B.V.
Verkoop oppervlakte:Tussen 80 en 100 m²
Locatie omschrijving:Zichtlocatie aan doorgaande weg centraal in het verzorgingsgebied
Verzorgingsgebied:Minimaal 25.000 inwoners.
Contact franchisegever: Neem contact op met deze formule

interview met New York Pizza

new-york-pizza-logo-2017

Jonge ondernemers krijgen volop kansen bij New York Pizza

Talentpool bevindt zich op de werkvloer

Allebei jong en overlopend van ambitie: Arljind Adili (26) en Rezwan Omar (23) runnen twee New York Pizza-vestigingen in Woerden en Zoetermeer en geven op jonge leeftijd al leiding aan tientallen personeelsleden. Zelfs een huwelijk of een fulltime rechtenstudie staan de New York Pizza-ambitie niet in de weg.

Rezwan begon zo’n zeven jaar geleden bij New York Pizza in Den Haag-centrum als koerier. De winkel, op een steenworp afstand van zijn huis, is er pas sinds 2010. Toen daar een stuk papier met een personeelsadvertentie aan het raam verscheen, aarzelde Rezwan niet. “Ik had een bijbaan nodig. Ik werd aangenomen en nog geen jaar later werd ik leidinggevende.”

Hij wilde meer. Sinds twee jaar runt hij zijn eigen vestiging in Zoetermeer. “Dat is het mooie van New York Pizza: als franchisenemer, kom je bij regiomeetings en leer je de eigenaar, Philippe, beter kennen. Intern netwerken is goed voor je carrière. Dat Franchise Recruiter Cindy Smit me op mijn 21e vroeg om in Zoetermeer te komen, getuigt ook van vertrouwen. Natuurlijk moest ik bekijken of het me zou lukken: een combinatie met een universitaire rechtenstudie is niet eenvoudig. Maar met hulp van alle partijen kan het. Na mijn opening begon het rustig, maar na een jaar was de omzet al met 40% gestegen.”

Rezwan heeft nu zo’n 20 tot 25 man onder zich, van wie er veel van zijn leeftijd zijn. Hij is dus continu bezig met het vinden van een balans tussen het opstellen als eigenaar of als collega.

Meteen een klikrezwan-omar-new-york-pizza-den-haag

Arljind studeerde Business IT & Management aan de Hogeschool van Rotterdam. Het ondernemersbloed begon na tien jaar werken bij McDonald’s steeds harder te stromen. “Ik wist al snel dat ik geen negen-tot-vijfbaan wilde”. Dan moet je reflecteren op wat je wel wilt. Via een tussenstop bij Domino’s – waar het gevoel toch niet zo goed was als gehoopt – kwam Arljind bij New York Pizza terecht.

Hier was de klik er wel meteen. Dat resulteerde in een eigen vestiging in het centrum van Woerden, op gemakkelijke afstand van zijn woonplaats Rotterdam. In het jaar dat Arljind zijn vestiging nu runt, is de omzet stabiel gebleven. Hij verwacht groei en wil graag een tweede vestiging. “Toen ik net begon, wilde ik binnen anderhalf jaar een tweede vestiging. Dat staat even on hold, want ik ga trouwen en wil tijd vrijmaken voor mijn familie. Eind 2017 wil ik wel beginnen met gesprekken over een tweede zaak.”

Ondernemende marketeers

Volgens oprichter en eigenaar Philippe Vorst moeten de New York Pizza-ondernemers steeds meer ‘ondernemende marketeers’ worden. Rezwan en Arljind sluiten naadloos aan bij dit profiel. Social media is voor Rezwan een van de pijlers van zijn onderneming. “Toen ik begon, had ik geen voorbeeld van een goede social mediastrategie, dus ik ben gaan experimenteren met onder andere Facebook.

Als je het goed doet, kan je grote groepen mensen bereiken. Soms wel 40.000 mensen per post. Ik wil er op termijn naartoe dat mensen pizza via social media kunnen bestellen. Ze krijgen bij mij nu al binnen 3 minuten antwoord, dus ik zie er zeker kansen toe. Voordat ik openging, heb ik ook een wervingscampagne gedaan via Facebook.”

“Dat is nu praktisch standaard”, vult Arljind aan. “Onze doelgroep maakt veelvuldig gebruik van dit medium, dus geen betere plek om te beginnen met werven.”

Motiveren en investeren in personeel

Vorst benadrukt dat New York Pizza steeds meer stuurt op het herkennen van talent op de werkvloer. “Daar bevindt zich immers de grootste pool voor toekomstige franchisenemers.” Rezwan ziet het motiveren van en investeren in zijn medewerkers als een van de mooiste onderdelen van zijn werk. “Het is prachtig als ze dingen ontdekken waarvan ze niet wisten dat ze die in zich hadden”, vertelt hij enthousiast. “Als ik iemand van zeventien zie die vreugde uitstraalt en duidelijk capaciteiten heeft, dan investeer ik graag in die persoon. Dat motiveert en creëert loyaliteit. Enthousiasme en passie kan niemand je aanleren, dat moet van binnenuit komen.”

Rezwan staat niet in alleen in zijn enthousiasme in het motiveren van personeel. Arljind zag zijn chef leader de afgelopen tijd groeien. “Toen ze net begon was ze ingetogen. Nu is ze zover dat ze met gemak eventuele klachten afhandelt en initiatief neemt. Dat maakt me ontzettend trots.”

Familiegevoel creërenphilippe-vorst-eigenaar-new-york-pizza

“Het werken met jongeren vergt een zeker aanpassingsvermogen”, vertelt Rezwan. Ook Arljind merkt dit elke dag. “Ik betaal, dus ik bepaal. Maar aan de andere kant hebben ze ook school, vrienden en familie. En dat familiegevoel wil ik hier in Woerden ook creëren. Daarom wilde ik mijn zaak ook vanaf het begin zelf opbouwen.”

Waar Arljind niet in gelooft zijn WhatsApp-groepen en fluctuerende roosters, zegt Rezwan stellig dat zoiets bij hem in de zaak juist wél werkt. “Als mijn personeelsleden niet kunnen, appen ze de bedrijfsleider. Dat gaat eigenlijk altijd goed. Ik houd niet van gepush, hun motivatie moet intrinsiek zijn. Mijn rooster is twee weken van tevoren dicht, ruilen doen ze onderling.” Arljind werkt met een minimale bezetting. “Zodra ik merk dat het niet goed gaat qua bezorgtijd, plan ik er meteen iemand bij.”

‘Zelf dingen belangrijk maken’

De manier waarop Rezwan en Arljind over service en sfeer in de zaak denken, is praktisch hetzelfde. “Als een klant belt of binnenkomt, is vriendelijkheid van het personeel het eerste dat hij merkt”, zegt Arljind. “Hij vindt dat je als eigenaar bepaalde zaken zelf belangrijk moet maken, zodat het personeel ze overneemt en ook klanten het gaan merken. Als voorbeeld noemt hij dat zijn personeel steevast de deur voor klanten openhoudt die een pizza hebben gekocht. “Een kleine moeite, die getuigt van klantvriendelijkheid.” Ook bij Rezwan in de zaak hoeven klanten zelf de deur niet open te houden bij het naar buiten gaan.

Dynamiek en passiearljind-adili-new-york-pizza-rotterdam

Het type franchisenemer dat bij New York Pizza past, is volgens Arljind en Rezwan afhankelijk van wat je als ondernemer nastreeft. Rezwan: “Als je één winkel hebt, die je al jaren op dezelfde manier runt tot tevredenheid van iedereen, prima. Dan hoef je niet jong en enthousiast te zijn. Ik denk wel dat jonge mensen dynamiek en passie in de franchiseorganisatie brengen. Ze kunnen daarnaast vaak uitstekend met hun personeel communiceren omdat ze er qua leeftijd zo dichtbij zitten.”

Arljind vindt dat je als ondernemer ook hands-on moet zijn. Het bekende ‘vent-in-de-tent-principe’ blijft belangrijk. “Je moet jezelf laten zien, zowel aan je personeel als aan je klanten.”


Vraag aan

franchise vestigingen van New York Pizza

Aantal vestigingen

2016:
1 eigen en 115 zelfstandig
2017:
155 zelfstandig
2018:
185 zelfstandig
Buitenland:
1

New York Pizza Twitter

Meer tweets...
Meer informatie  

Bent u geïnteresseerd in deze formule?

Vraag dan nu geheel vrijblijvend informatie aan.

Ja ik wil gratis informatie over
New York Pizza