Kwalitaria

Kwalitaria franchise formule

franchisen bij Kwalitaria

Wij staan voor lekker eten en aandacht voor duurzaamheid en kwaliteit. Wil jij samen met Kwalitaria het beste resultaat uit jezelf én de franchise onderneming halen? Dan moet je bij Kwalitaria franchise zijn, de meest vooruitstrevende cafetariaformule van Nederland. 130 ondernemers gingen je al voor!

Alleen het beste

Wanneer je franchisenemer bent bij Kwalitaria franchise, draag je het merk met trots uit. Door de ondersteuning vanuit de formule, heb jij tijd om je volledig te richten op het ondernemerschap. Je zult genoeg kennis en ervaringen kunnen delen, want je hebt meer dan 130 collega-ondernemers. Hierdoor beschik je over genoeg middelen om jouw vestiging succesvol te maken. Het is ook mogelijk om jouw vestiging uit te breiden door een Délifrance shop-in-shop toe te voegen. Op die manier kun je de lunch nog uitgebreider bedienen. Kortom, wanneer je franchisenemer bij Kwalitaria franchise bent, is het doel om het beste resultaat te leveren. Hiervoor krijg je in ieder geval:

  • Een krachtig merk
  • Effectieve marketing
  • Persoonlijk support voor ondernemers
  • Inkoopvoordelen
  • Een groot netwerk van collega-ondernemers

Bij Kwalitaria wordt er niet alleen gekeken naar de behoeftes van vandaag, maar ook naar die van morgen. Op het servicekantoor worden trends en ontwikkelingen binnen de branche op de voet gevolgd. Wij willen weten wat de gasten in jouw regio zoeken, hoe zij keuzes maken en wat ze drijft. Aan de hand daarvan worden de producten voortdurend ontwikkelt en wordt de kwaliteit van het assortiment bewaakt. Op die manier lopen de franchisenemers van Kwalitaria altijd voorop. En met succes! Kwalitaria franchise wordt jaarlijks beloond met een mooie omzetgroei, welke hoger ligt dan de gemiddelde groei in de branche.

Natuurlijk de lekkerste

Onze kwalitatieve producten zijn net even anders en daarmee bijzonder lekker. De focus ligt op duurzaamheid omdat we geloven in (h)eerlijke producten van Hollandse bodem. We spelen in op trends en ontwikkelingen, zodat onze franchisenemers voorop lopen in de markt. Zo maken we bijvoorbeeld onze burgers van Hollands MRIJ-rundvlees, beleggen we de burgers met de beste toppings en serveren we ze op een biologisch broodje.

Word franchisenemer!

Bij Kwalitaria franchise zoeken we enthousiaste (startende) ondernemers. Heb jij al ervaring opgedaan in de horeca/foodservice, ben je gastvrij, hands-on en heb je genoeg eigen vermogen tot je beschikking? Dan willen wij met jou in contact komen! Ga naar www.kwalitaria.nl/franchise of vraag direct meer informatie aan.

Kwalitaria franchise collage

Aangesloten bij De Nationale Franchisegids - logo voor op website formule

Logo-Kwalitaria-4.0


Kwalitaria franchise informatie

Activiteit:

De meest vooruitstrevende cafetariaformule van Nederland zoekt enthousiaste ondernemers! Als franchisenemer van Kwalitaria profiteer je van de beste marketing, inkoopvoordelen en ondernemerssupport. Alles voor het beste resultaat!

Branche: -
Werkt met ondernemers sinds: 1990
Entreegeld: € 16.000
Jaarlijkse franchisefee: 3% van de omzet
Totale investering: Locatie-afhankelijk maar gemiddeld € 275.000,-
Benodigd eigen vermogen: Vanaf €40.000
Gemiddelde omzet pv: > € 450.000
Type samenwerking: Full Franchise
Lid nfv: Ja
Omschrijving training: Er is een opleidings- en e-learning programma voor zowel de ondernemers als de medewerkers.
Hoe is de inkoop geregeld: Collectieve inkoopafspraken waardoor een gunstige brutomarge.
Verkoop oppervlakte: 100 - 200 m²
Locatie omschrijving: Centraal gelegen met voldoende parkeergelegenheid.
Verzorgingsgebied: Vanaf 7.500 inwoners.
Contact franchisegever: Neem contact op met deze formule

interview met Kwalitaria

Kwalitatieve groei en een warm bad: Kwalitaria focust op de ondernemer

Kwalitaria focust de komende jaren op kwalitatieve groei. Na de succesvolle afronding van de integratie van 56 Délifrance-vestingen binnen formulehuis Food Franchise Company (FFC) in 2018 en 2019 is de blik gericht op het versterken van de formule Kwalitaria en op de werving en ondersteuning van franchisenemers. Sales & Expansie Manager Taco Janssen, Vastgoed Manager Petra Smit en Coördinator Vastgoed & Sales Ricardo Stroes maken deel uit van het geheel nieuwe RVS-team en zorgen ervoor dat nieuwe franchisenemers in een warm bad terechtkomen.

Het Recruitment, Vastgoed & Sales-team van Kwalitaria bestaat sinds 1 september 2019 uit Petra Smit, Taco Janssen en Ricardo Stroes. Zij zorgen voor de begeleiding van franchisenemers die erover denken zich aan te sluiten bij de formule, maar zij werken ook nauw samen met franchisenemers die al verder in het proces zijn. “De kennismakingsgesprekken vinden met mij plaats”, legt Ricardo uit. Hij werkt inmiddels driekwart jaar voor FFC en heeft een achtergrond in de werving en selectie. “Ik breng de behoefte van de potentiële franchisenemer in kaart en kijk welk vervolg we daaraan kunnen geven. Ook kijk ik samen met de ondernemer welke raakvlakken er zijn met Kwalitaria en of die voldoende zijn om een langdurige samenwerking aan te gaan.”

Ervaring in het veld en binding met de werkvloer

Als franchisenemers na hun kennismaking met Ricardo vervolg willen geven aan de interesse in Kwalitaria, komen ze bij Taco. “Ik ben sinds 2001 in dienst bij FFC en heb onder andere meegeholpen met de integratie van cafetariaformule Kwalitaria bij FFC. Tussen 2006 en 2014 ben ik zelfstandig ondernemer geweest en werkte ik voor een leverancier van keukenapparatuur. In 2014 kwam ik terug bij FFC en heb ik 5 jaar als Franchise Consultant gewerkt. In die hoedanigheid ontmoette ik onze franchisenemers regelmatig en konden ze met mij sparren over de dagelijkse praktijk. Binnen het RVS-team ben ik onder andere de schakel tussen vastgoed en de franchisenemer. Ook voer ik de vervolggesprekken met franchisenemers als zij zich bij ons aan willen sluiten. Mijn ervaring in het veld en de binding met de werkvloer komen daarbij heel goed van pas.”

Nieuwe locaties en kansen

Petra werkt inmiddels, met een tussenpoos van 7 jaar als Product Manager, bijna 10 jaar bij FFC. “Ik deed tot enkele maanden geleden wat Ricardo nu doet, recruitment. Wij kwamen er echter achter dat wat de ander deed veel beter bij ons paste, vandaar dat hij nu recruitment op zich neemt en ik mij bezighoud met de vastgoedkant, wat ik een geweldig leuke uitdaging vind. Ik zoek niet alleen nieuw vastgoed voor onze franchisenemers, maar ik coördineer ook de oplossingen voor mogelijke problemen bij bestaande panden, zoek nieuwe kansen en voer onderhandelingen met locatie-eigenaren.”

Geen twee voeten, maar schoenmaat

In 2020 wil Kwalitaria groeien met 12 vestigingen. Ondanks dat Kwalitaria met 138 vestigingen al goed vertegenwoordigd is in het hele land, zijn er nog witte vlekken waar de formule zich op wil richten. Dat is dan vooral in de grotere wijkwinkelcentra met panden die een oppervlakte hebben van 100 tot 150 vierkante meter. Het zijn dus geen A1-locaties, zoals bij Délifrance wel mogelijk is. “Het moet wel kwalitatieve groei zijn”, benadrukt Petra. “Groeien in aantallen heeft er in het verleden voor gezorgd dat er relatief veel nazorg nodig was. Sommige mensen zagen die wolk eigenlijk te roze. Ondernemers moeten zich er goed van bewust zijn dat franchisen keihard werken is om van je vestiging een succes te maken. Wij zijn hierin heel open en transparant: ondernemers moeten van tevoren exact weten wat het is om voor ons te franchisen.”

“Ons team selecteert mensen op schoenmaat, in plaats van ze binnen te laten omdat ze twee voeten hebben”, voegt Taco glimlachend toe. “De geschiedenis leert dat de ondernemer de belangrijkste schakel is in de driehoek ‘ondernemen, locatie en formule’. De formule is bewezen goed, de locatie kunnen we doorrekenen, maar de ondernemer krijgt in het proces de meeste aandacht.”

Wie past bij Kwalitaria?

Het RVS-team kijkt met name naar de ambities en competenties van de ondernemer die zich bij de formule aan wil sluiten. “We willen graag de juiste man of vrouw op de juiste plek”, legt Ricardo uit. “We zoeken iemand die financieel inzicht en managementkwaliteiten heeft, maar tegelijkertijd helpen we daar ook bij. Wij doen bijvoorbeeld een vestigingsplaatsonderzoek en een ondernemersscan. Natuurlijk ondersteunen wij onze franchisenemers in het gehele traject van begin tot eind. We geven adviezen, laten een Financieel Manager de kans van slagen van de onderneming bekijken en zijn ook aanspreekpunt voor de accountant van de ondernemer zelf. Onze Opstartcoördinator neemt de franchisenemer in de periode voor de opening onder zijn hoede en helpt mee met de eerste bestellingen, de indeling van de winkel en het kassasysteem. Daarnaast is er een stagetraject van 4 weken bij een bestaande vestiging, zodat ze de kneepjes van het vak echt leren kennen. Om te kunnen sparren met andere ondernemers is er een intranet met alle mogelijke informatie. De Franchise Consultant begeleidt in de breedste zin van het woord: geeft operationele instructies, advies over personeelswerving, hygiëne en marketing. Als de vestiging eenmaal geopend is, stopt die begeleiding niet. Wij houden een vinger aan de pols en kijken mee. Dat wordt als zeer prettig ervaren. We zijn geen Big Brother, maar ondersteunen waar we kunnen. Wij houden van anticiperen in plaats van reageren.”

Franchisenemers zorgen voor warm bad

Niet alleen het RVS-team, de Opstartcoördinator en de Franchise Consultant zorgen ervoor dat de nieuwe franchisenemer in de familie wordt opgenomen. Een grote rol daarin is weggelegd voor de bestaande franchisenemers van Kwalitaria. “Zij zorgen ervoor dat nieuwe ondernemers in dat warme bad terechtkomen”, vindt Taco. “Ze helpen en ondersteunen als dat nodig is, dat is het mooie aan ons netwerk van ondernemers. Ze zien elkaar ook regelmatig, bijvoorbeeld tijdens kwartaalbijeenkomsten, de jaarvergadering en een trendtour die we eens per jaar organiseren naar een Europese stad. Dan kijken we naar trends en ontwikkelingen op ons vakgebied in het buitenland. Daarnaast is er veel contact op het intranet, social media en WhatsApp.”

Hard-franchise, met ruimte voor eigen inbreng

Kwalitaria is een full-franchise, wat wil zeggen dat alle franchisenemers die zich bij de formule aansluiten de look & feel van Kwalitaria dienen over te nemen. Er is echter wel ruimte voor eigen inbreng, “Binnen het assortiment hebben onze franchisenemers 10% ruimte om zelf zaken toe te voegen”, zegt Ricardo. “Denk aan een lekkere gehaktbal of een speciaal broodje.” “Onze franchisenemers zijn local heroes”, voegt Petra toe. “Dat stimuleren we ook door de mogelijkheid te geven om bijvoorbeeld een lokale specialiteit aan te bieden, zoals de eierbal in het noorden van het land of zuurvlees in het zuiden. Als het binnen ons concept past, is daar altijd ruimte voor.”

Bezorging

Inmiddels bieden 90 Kwalitaria-vestigingen al bezorging aan. Uiteindelijk is het de bedoeling dat alle vestigingen dit gaan doen. “Online bestellen neemt een enorme vlucht”, ziet Petra. “We doen dit inmiddels al 4 jaar en we zien dat het de winkelomzet doet stijgen. We ondersteunen onze franchisenemers daar gedegen in: er is namelijk een gedegen online platform voor nodig en natuurlijk het juiste materiaal, zoals goede bezorgtassen. We zijn ook aangesloten bij Thuisbezorgd.nl, waar we een collectieve korting hebben bedongen. Daarnaast zijn we aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers.”


Vraag aan

franchise vestigingen van Kwalitaria

Aantal vestigingen

2018:
130 zelfstandig
2019:
1 eigen en 135 zelfstandig
2020:
1 eigen en 150 zelfstandig

Youtube video's


skyscraper-banner-website

 

Meer informatie  

Bent u geïnteresseerd in deze formule?

Vraag dan nu geheel vrijblijvend informatie aan.

Ja ik wil gratis informatie over
Kwalitaria