Kwalitaria
Kwalitaria franchise formule

franchisen bij Kwalitaria

Ben jij een (startende) ondernemer en wil je het beste uit jezelf en jouw zaak halen? Dan is Kwalitaria hét ingrediënt voor jouw succes. Sluit je nu aan bij de meest vooruitstrevende cafetariaformule van Nederland!

burgermenu plank - Kwalitaria

Natuurlijk de lekkerste
Kwalitaria is de lekkerste cafetariaformule. Onze kwalitatieve producten zijn net even anders en daarmee bijzonder lekker. De focus ligt op duurzaamheid omdat we geloven in (h)eerlijke producten van Hollandse bodem. We spelen in op trends en ontwikkelingen, zodat onze franchisenemers voorop lopen in de markt. Zo maken we bijvoorbeeld écht lekkere burgers met vers gehakt van MRIJ-runderen, een duurzaam Hollands ras.

Het beste resultaat
Als franchisenemer van Kwalitaria ben je zelfstandig ondernemer en draag je met trots het merk uit naar gasten. Je houdt je bezig met de dagelijkse gang van zaken en lokaal ondernemerschap. Vanuit de formule kun je rekenen op de beste marketing, inkoop en ondernemerssupport. Alles om het beste resultaat uit je zaak te halen. Je kunt jouw Kwalitaria uitbreiden met een Délifrance shop-in-shop om het lunchmoment uitstekend te bedienen. Je bevindt je in een netwerk van meer dan 140 topondernemers. Samen bouwen we verder aan de beste en meest vooruitstrevende cafetariaformule van Nederland.

Sluit je nu aan!
Kwalitaria zoekt enthousiaste (startende) ondernemers. Heb jij ervaring in de horeca/foodservice, een hands-on mentaliteit, ben je altijd gastvrij en beschik je over de juiste middelen? Neem dan contact met ons op! Ga naar www.kwalitaria.nl/franchise of vraag direct meer informatie aan.

Aangesloten bij De Nationale Franchisegids - logo voor op website formule

Logo-Kwalitaria-4.0


Kwalitaria franchise informatie

Activiteit:

De meest vooruitstrevende cafetariaformule van Nederland zoekt enthousiaste ondernemers! Als franchisenemer van Kwalitaria profiteer je van de beste marketing, inkoopvoordelen en ondernemerssupport.

Branche: -
Werkt met ondernemers sinds:1990
Entreegeld:€ 16.000
Jaarlijkse franchisefee: Afhankelijk van de omzet
Totale investering:Locatie-afhankelijk
Benodigd eigen vermogen:Circa 40% van de totale investering.
Gemiddelde omzet pv:> € 350.000
Type samenwerking:Full Franchise
Lid nfv:Ja
Omschrijving training:Er is een opleidings- en e-learning programma voor zowel de ondernemers als de medewerkers.
Hoe is de inkoop geregeld:Collectieve inkoopafspraken waardoor een gunstige brutomarge.
Verkoop oppervlakte:100 - 200 m²
Locatie omschrijving:Centraal gelegen met voldoende parkeergelegenheid.
Verzorgingsgebied:Vanaf 7.500 inwoners.
Contact franchisegever: Neem contact op met deze formule

interview met Kwalitaria

logo-kwalitaria-witte-achtergrondKwalitaria heeft de cafetaria van de toekomst nu al geopend

Kwalitaria is een groeiende formule met inmiddels ruim 140 vestigingen in Nederland. De franchiseketen onderscheidt zich van andere cafetaria vanwege de sfeer in de zaken en het duurzame en kwalitatief hoogstaande productaanbod. Frans van Lunenburg (49) opende onlangs zijn derde Kwalitaria-vestiging in Zwijndrecht. “Deze vestiging is het nieuwste van het nieuwste”, zei hij al door de telefoon. “Kom anders een keer een kop koffie drinken, dan zie je het zelf.” Aldus geschiedde.

kwalitaria-vestiging

Formule sfeer

Relaxte uitstraling

Als je bij de Kwalitaria van Frans Lunenburg in Zwijndrecht naar binnenstapt heb je niet het idee dat je in een cafetaria bent beland. Alles is anders dan je gewend bent. Het is open, schoon, licht en sfeervol. Er is een saladebar. Je kunt er verse jus d’orange en smoothies bestellen. De vitrines zijn mooi vormgegeven. Er is een leestafel met kranten, er zijn tafels met stoelen en er zijn dinnerseats. Voor elk wat wils. Midden in de winkel staat een boom met appeltjes.
Alles is lekker fris en fruitig. Eén zijde van de winkel bestaat bijna in het geheel uit een communicatiewand waarop het aanbod duidelijk staat aangegeven. Dus hier geen prijslijst boven de counter zoals dat in een cafetaria gemeengoed is. Frans zelf is heel blij met zijn onlangs geopende vestiging. “Ik vind de uitstraling van de zaak lekker relaxt. Comfortabel en ruim. Je kunt hier gewoon lekker zitten, maar bijvoorbeeld ook rustig werken.”

Jaren vooruit

De zaak van Frans in Zwijndrecht is onlangs geopend. Voor de meeste buurtbewoners is het de eerste kennismaking met Kwalitaria en ze reageren volgens Frans in veruit de meeste gevallen enthousiast; een enkeling moet er nog even aan wennen. Het bewijst dat de vernieuwde formule ook werkt in een doodgewone wijk in Zwijndrecht, met rijtjeswoningen en een buurtwinkelcentrum zoals je die zo veel ziet in Nederland. “Over dit vernieuwde concept is heel goed nagedacht. Met deze formule kunnen we jaren vooruit, want we gaan helemaal mee met de nieuwe trend dat mensen bewust, gezond én lekker willen eten.”

Formule productaanbod

Eetmomenten

Wat mensen gezond én lekker vinden bedenkt en test de formule Kwalitaria in de pilotstore in Vianen. De ontwikkelingen gaan voortdurend door, want voor elk seizoen van het jaar heeft Kwalitaria een passend productaanbod. “Omdat de eetmomenten van mensen voortdurend veranderen, spelen wij als formule daarop in”, vertelt Frans. Daarnaast zet Kwalitaria in op kwaliteit. “Onze burgers zijn bijvoorbeeld gemaakt van oer-Hollands vlees. Het MRIJ-ras vindt z’n oorsprong in het gebied langs de Maas, de Rijn en IJssel. Dit Hollandse ras garandeert een volle smaak. Echte topkwaliteit.” Instore hoef je in de Kwalitaria van Frans ook geen friet in een zakje, of een kroket in een plastic bakje te verwachten. Bij Kwalitaria krijg je de bestelling aan je tafel geserveerd op echt servies en met echt bestek.

Duurzaamheid

Een andere belangrijke pijler van het productaanbod is dat Kwalitaria steeds duurzamere producten wil aanbieden. ‘Op weg naar 100 procent duurzaamheid’ staat er dan ook op de wand geschreven. Volgens Frans is Kwalitaria continu bezig met productontwikkeling en ligt de focus op private label producten. “In de beeldvorming van de consument is een cafetaria vaak ongezond. Wij streven ernaar om het gebruik van zout, suiker en vetten in onze producten met 20% te verminderen en 20% meer groenten in recepturen te verwerken. Ook de herkomst van vlees vinden we belangrijk, daarom zijn we bijvoorbeeld plofkipvrij. Dit vind ik nu typisch iets voor waar onze formule voor staat.”

Samenwerking met formule

Recht-door-zee

Frans Lunenburg opende 25 jaar geleden al zijn eerste cafetaria. “Dat was dus gewoon een snackbar”, verduidelijkt hij. Onder de vlag van een andere formule ging hij aan de slag. Toen 15 jaar later die formule werd overgenomen door Franchise Friendly Concepts (FFC), de franchisegever die onder meer de formule Kwalitaria exploiteert, ging Frans mee. Sinds die tijd heeft Frans het heel erg naar zijn zin bij Kwalitaria. “Het is gewoon een hele leuke formule met leuke mensen. De onderlinge verstandhouding is open, eerlijk, recht-door-zee. Eigenlijk precies wat je terugziet in de uitstraling van de formule.”

Lijnen uitzetten

Dat Frans en FFC een goede samenwerking hebben blijkt ook uit het feit dat Frans’ vestiging in Zwijndrecht al zijn vierde is. Hij heeft nog twee Kwalitaria’s in het aangrenzende Papendrecht. In deze plaats bestiert hij tevens een Cookers, een lunchrestaurant dat in de namiddag tevens gezonde en hartige snacks serveert, dat ook uit de koker komt van FFC. “Vier zaken runnen is wel anders dan een of twee”, zegt hij. “Voorheen was ik meer een meewerkende baas, nu ben ik meer een manager die alle lijnen uitzet. We hebben 75 mensen op de loonlijst staan, dus de werving en selectie en het inroosteren en aansturen van medewerkers neemt een groot gedeelte van mijn dagelijkse werkzaamheden in beslag.”

Promotie en potentiële franchisenemers

Vizier op verkoop

De groei van één zaak naar vier zaken die Frans Lunenburg de afgelopen tien jaar heeft kunnen verwezenlijken is de kracht van het franchisen, vindt hijzelf. Omdat hij zich geen zorgen hoeft te maken over marketing, productontwikkeling en andere algemene zaken, kan hij zijn vizier puur richten op de verkoop en de serviceverlening. “Het is natuurlijk heel fijn dat een belangrijk deel van het ondernemen, zorgen dat er klanten binnenkomen, in een formule een stuk makkelijker is dan dat je dat allemaal zelf moet doen.” Bij de opening van zijn nieuwe zaak in Zwijndrecht werd bijvoorbeeld de opening extra feestelijk gemaakt met een openingsboog vol kleurrijke ballonnen en een springkussen voor kinderen voor de deur. Ook werden er in de week flyers huis-aan-huis bezorgd met een kennismakingsaanbieding. “Daarnaast zijn er gedurende het jaar regelmatig acties zoals seizoenaanbiedingen, die ondersteuning krijgen met flyers en posters. Dat werkt echt heel goed.”

Steun gezin

De belangrijkste eigenschap van een franchisenemer voor de formule van Kwalitaria? Frans laat zijn blik dwalen door zijn nieuwe zaak en oogt tevreden met wat hij heeft bereikt. “Doorzettingsvermogen”, antwoordt hij onvertogen. Hij zegt het op een manier alsof hij in een paar seconden de afgelopen 25 jaar door zijn gedachten heeft laten gaan. Het is hem niet aan komen waaien. “En wat ook belangrijk is”, zo gaat hij verder. “Is dat je affiniteit met horeca hebt. We zijn 7 dagen in de week open, vanaf halverwege de morgen tot laat in de avond. Het gaat altijd door. Je kunt op elk moment gebeld worden, bijvoorbeeld omdat de ijsmachine defect is. Dan moet je toch weer op pad. Je gezin moet voor 100 procent achter je keuze staan, anders gaat het niet werken. En je gezin is nu eenmaal het belangrijkste dat er is”, zo besluit hij.

Wist je dat?
  • De omzet van Kwalitaria in 2016 met ruim 11 procent is gestegen t.o.v. 2015.
  • Al bijna de helft van de locaties ook maaltijden bij de consument thuis bezorgt.
  • Kwalitaria meer dan 5 miljoen porties friet per jaar bakt.
  • Kwalitaria streeft naar 250 locaties in 2020.

Vraag aan

franchise vestigingen van Kwalitaria

Aantal vestigingen

2015:
100 zelfstandig
2016:
1 eigen en 130 zelfstandig
2017:
1 eigen en 140 zelfstandig

Franchise nieuws

Ga naar al het franchisenieuws »

Kwalitaria Twitter

Meer tweets...

Youtube video's


skyscraper-banner-website

franchise-banner-abn-amro-3


seasons-artclass-banner

 

Meer informatie  

Bent u geïnteresseerd in deze formule?

Vraag dan nu geheel vrijblijvend informatie aan.

Ja ik wil gratis informatie over
Kwalitaria

Vragen? Bel ons! 055-8200 226