New York Pizza

New York Pizza franchise formule

franchisen bij New York Pizza

New York Pizza Franchise is sinds de oprichting in 1993 uitgegroeid tot de grootste pizzaketen in Nederland. De franchiseorganisatie voert dynamische en innovatieve marketing en verkoopt bovendien de lekkerste pizza’s en bijproducten. New York Pizza franchise is een bewezen concept, waarbij ondernemers binnen een grote organisatie terecht kunnen voor advies. De pizzaketen is bovendien op zoek naar nieuwe franchisenemers.

Vestigingen

De delivery vestigingen richten zich op het thuisbezorgen en natuurlijk het afhalen van hele pizza’s. De slice vestigingen verkopen pizza slices. Alle vestigingen hebben bovendien een New Yorkse uitstraling.

New York Pizza

New York Pizza is een franchiseorganisatie. De New York Pizza franchisenemers maken gebruik van het beproefde concept. Dit kan bij New York Pizza bijzonder winstgevend zijn. De succesvolle, commerciële formule van New York Pizza staat dus als een huis. De franchisenemers worden ook goed begeleid op het gebied van marketing, financiën (benchmark) en ook de operatie.

Hoe word je ondernemer bij New York Pizza?

Jouw achtergrond is voor New York Pizza ook heel belangrijk. Je ambitie, ondernemerskwaliteiten en ook je sociale vaardigheden worden getest in een assessment. Voordat je aan de slag gaat, volg je een praktijkgerichte opleiding van 12 weken. De opleiding bestaat uit drie delen. Na de theorie is er telkens een praktijkperiode waarin de leerstof wordt toegepast. Na afronding van het eerste deel van de opleiding ben je leerling “Pizzaiolo”. Tijdens de training werk je bovendien aan de opbouw van voldoende praktijkervaring. Na het tweede deel van de opleiding met succes gevolgd te hebben, ben je assistent “Pizzaiolo”. De derde stap kan verder gezet worden nadat een praktijkperiode waarin je je richt op het schrijven van een marketingplan succesvol is afgerond. Wanneer deze derde stap is afgerond mag de kandidaat franchisenemer zich pas echt “Pizzaiolo” van New York Pizza noemen.

Franchisen bij New York Pizza houdt in:New York Pizza Franchise

  • Aandacht voor details
  • Bewezen succesformule sinds 1993
  • Gezamenlijke marketing
  • Constante ondersteuning
  • Niet opnieuw het wiel uitvinden, maar successen kopiëren
  • Geavanceerde winkelautomatisering

New York Pizza biedt:

  • De lekkerste pizza’s en pasta’s snel en vers thuisbezorgd
  • Uitmuntende pizza’s en pasta’s gemaakt van verse ingrediënten en zonder geur-, kleur-, en smaakstoffen
  • Snel klaar en uitstekende service
  • Eenvoudig bestellen, altijd een New York Pizza vestiging in de buurt
  • Sterk online

 

Better ingredients make better pizza´s!
New York Pizza, geen kunstmatige geur- kleur- en smaakstoffen toegevoegd!

new-york-pizza-logo-2017

Aangesloten bij De Nationale Franchisegids - logo voor op website formule


New York Pizza franchise informatie

Activiteit:

Pizza bezorgdiensten (delivery concept) en pizza restaurants (slice concept).

Branche: - -
Werkt met ondernemers sinds: 1993
Entreegeld: € 10.000
Jaarlijkse franchisefee: De franchisefee bedraagt 6,5% van de netto omzet, de marketingfee is 3,5%
Totale investering: Ongeveer € 180.000- € 200.000
Benodigd eigen vermogen: Minimaal € 40.000
Gemiddelde omzet pv: € 520.000
Type samenwerking: Hard Franchise
Lid nfv: Ja
Omschrijving training: Uitgebreide operationele training van 12 weken
Hoe is de inkoop geregeld: Het New York Pizza assortiment wordt geleverd door Euro Pizza Products B.V.
Verkoop oppervlakte: Tussen 80 en 100 m²
Locatie omschrijving: Zichtlocatie aan doorgaande weg centraal in het verzorgingsgebied
Verzorgingsgebied: Minimaal 20.000 inwoners.
Contact franchisegever: Neem contact op met deze formule

interview met New York Pizza

‘Er komen volop kansen in de grote steden’

De markt groeit – en New York Pizza groeit mee

New York Pizza blijft in een opmerkelijk tempo groeien. In 2019 kwam er opnieuw een twintigtal vestigingen bij van de Nederlandse pizzaformule. “Als we zo door blijven groeien, hebben we binnen enkele jaren 300 vestigingen”, vertelt Steffen van Dijk, directeur Franchise en Development van New York Pizza. De ruimte voor die groei zit niet alleen in ‘witte vlekken’ of kleinere plaatsen. Juist in grotere steden blijkt doorgroei mogelijk.

New York Pizza, is in 1993 begonnen met het toen gloednieuwe concept van pizzaslices, nu de grootste Nederlandse franchiseformule voor thuisbezorgen en afhalen van verse pizza’s. “Op dit moment zetten we de volle focus op delivery. De omzet is in de afgelopen vijf jaar met dubbele cijfers gegroeid,”, vertelt Van Dijk. “En volgens de prognoses gaat de omzet in de bezorgmarkt in de komende vijf jaar nog een keer verdubbelen. Wij willen dat New York Pizza met de markt meegroeit.”

New York Pizza groeit de laatste jaren in een opmerkelijk tempo. Van 140 vestigingen in 2017 naar 200 vestigingen in februari 2019. En ook dit jaar komen er tot 20 vestigingen bij. Natuurlijk op plaatsen waar New York Pizza nog niet bezorgde. Maar de formule ziet nog een andere kans op groei in vestigingen en marktaandeel. “Die kansen zijn er juist in de grote steden, op dit moment in Eindhoven, Rotterdam en Amsterdam”, licht Van Dijk toe. “Daar zijn we al van oudsher aanwezig. In zo’n gebied van 100.000 inwoners kun je wel 3 tot 4 winkels openen.” Daarvoor gaat de formule in gesprek met bestaande franchisenemers. “Natuurlijk doen we dat in goed overleg met ondernemer. Hun contracten hebben een looptijd van 5 jaar, en die respecteren we, inclusief alle afspraken zoals rayon-exclusiviteit.”

Goed personeel

“De markt groeit zo hard dat het vinden van goed personeel een grote uitdaging is. Zoals iedereen in deze sector hebben ook wij daarmee te maken gehad.” Personeel werven is primair de verantwoordelijkheid van de ondernemer. “Maar dit jaar hebben we voor een landelijke marketingcampagne ingezet voor het werven van nieuwe medewerkers in de winkels. En met succes. Je ziet direct dat we veel sollicitaties ontvangen. Dat is, gezien de omstandigheden, een knappe prestatie.”

Met de steun van de formule is, bij het werven van de juiste medewerkers, de franchisenemer zelf een cruciale factor. Van Dijk: “We hebben winkels waar we makkelijk personeel kunnen vinden en winkels waar het wat moeilijker is. Meestal zie je: als de ondernemer goed is voor zijn personeel, is het ook makkelijker om nieuwe medewerkers te vinden. Je bent als franchisenemer niet alleen het visitekaartje richting de klanten, maar ook richting het personeel.”

Meer dan 1 vestiging

Opvallend is niet alleen de jonge leeftijd van veel franchisenemers bij New York Pizza. Ook bijzonder is dat zij de kans krijgen om meer dan 1 vestiging te openen. Van Dijk: “Zo’n ondernemer moet zich wel bewijzen. Het is toch een andere business dan het runnen van één winkel. Van 1 naar 2 winkels gaat meestal wel, maar de stap naar 3 vestigingen, daar zijn andere skills voor nodig. Je moet organisatorische capaciteiten hebben, met jonge mensen om kunnen gaan, je moet stressbestendig zijn. ook als het heel druk is moet je cool blijven.”

“Als ondernemer heb je een voorbeeldfunctie voor je personeel. Veel van onze nieuwe franchisenemers zijn al op jonge leeftijd bij New York Pizza begonnen en hebben geld gespaard. Zij zitten vol met energie, vol met leuke ideeën en weten een goede sfeer in die winkel neer te zetten. En ze hebben oog voor kwaliteit; de pizza moet altijd met een goed cijfer de deur uitgaan.” Ook gastheerschap staat hoog in het vaandel. “Uiteindelijk moet de klant een perfecte beleving hebben. Je moet als ondernemer midden in de gemeenschap staan. Je moet naar buiten gaan om je vestiging te promoten, op een manier die goed bij je past. Goede ondernemers weten precies aan welke knoppen ze moeten draaien om tevreden klanten te krijgen en lokale bekendheid te verwerven.”

Stap naar België

Volgend jaar New York Pizza de eerste winkel openen in België. “Er is een ondernemer die daar aan de slag wil”, vertelt Van Dijk. “Daar willen we leren wat er in België aangepast zou moeten worden. Misschien gaat het om smaakvariaties, of om de prijspropositie, of de mogelijkheid om ter plekke de pizza te eten. De wetgeving is er anders, de belastingen zijn anders. We zijn nu die markt aan het verkennen om die vragen te beantwoorden.”

De eerste pizza-drive

Nog nooit vertoond in Nederland: een pizza-drive-thru restaurant. New York Pizza gaat komend jaar deze innovatie in de praktijk brengen. Op een foodcourt, langs de snelweg bij het Zeeuwse Goes, gaat in 2020 de eerste ‘drive’ open.

De formule heeft het concept aangepast om hiermee succesvol te zijn. “Een drive gaat om snelheid.”, vertelt directeur franchise Steffen van Dijk. “Als je hele pizza’s gaat maken, duurt het traject ongeveer 7-8 minuten. Daarvoor ga je niet door de drive. Dus wij gaan daar met een ander assortiment aan de gang. En dat is met name de pizzaslice. Van de bekende kwaliteit; verse producten die in de winkel bereid worden en supersnel afgebakken worden. Een pizzaslice is, op een slimme manier verpakt, achter het stuur van de auto ook een stuk makkelijk te hanteren dan een hele pizza.”

De franchisenemer: Redouan Ahbiti van New York Pizza in Gorinchem.

“In juli 2019 ben ik begonnen met een vestiging in Gorinchem” vertelt franchisenemer Redouan Ahbiti (24). “Een plaats waar New York Pizza nog niet zat, en waar concurrenten een stevige positie hadden. En ik moet zeggen: het gaat hartstikke goed, de omzet groeit als kool.”

New York Pizza is voor Ahbiti geen onbekend fenomeen. “Ik ben er op mijn 14e begonnen, in Rotterdam, als hulp. Geen zwaar werk hoor, opruimen, en voorraden en ingrediënten bijvullen bijvoorbeeld. Op mijn 15e heb ik geleerd om pizza’s te maken, en gedurende mijn hele middelbare schooltijd ben ik bij New York Pizza blijven werken, eerst als medewerker, daarna als shift leader. Ik werkte bij verschillende vestigingen, en dat was heel goed. Iedere ondernemer doet dingen verschillend, en ik heb zo gezien op welke manieren je de zaak kunt runnen.”

Ook naast een baan in de beveiliging bleef Ahbiti parttime bij New York Pizza werken. “En na tien jaar kreeg ik dus de kans om zelfstandig een vestiging te gaan runnen. En om te proberen de harten te stelen van de mensen in Gorinchem. Natuurlijk begint dat met de kwaliteit en service. Een pizza die niet voldoet, gaat de deur niet uit. Maar vooral ook: de mensen leren kennen. Je klanten moeten een goede ervaring hebben, dan worden het al snel vaste klanten.”

Wat is zijn geheim als werkgever? “Begrip tonen voor je personeel. Je moet op een eerlijke manier met ze communiceren, dan krijg je ook eerlijkheid terug. Als je er om heen gaat draaien, krijg je de mensen tegen je, en dat gaat ten koste van je onderneming.”


Vraag aan

franchise vestigingen van New York Pizza

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class

Meer informatie  

Bent u geïnteresseerd in deze formule?

Vraag dan nu geheel vrijblijvend informatie aan.

Ja ik wil gratis informatie over
New York Pizza