New York Pizza
New York Pizza franchise formule

franchisen bij New York Pizza

Medewerkers New York Pizza2

Ondernemer worden? New York Pizza zoekt franchisenemers

New York Pizza is sinds de oprichting in 1993 uitgegroeid tot de grootste pizzaketen in Nederland, maar voor alles is New York Pizza franchise een concept. New York Pizza voert dynamische en innovatieve marketing en verkoopt de lekkerste pizza’s en bijproducten.

Vestigingen

De delivery vestigingen richten zich op het thuisbezorgen en afhalen van hele pizza’s, de slice vestigingen verkopen pizza slices. De vestigingen hebben een ‘New Yorkse’ uitstraling.

New York Pizza franchise

New York Pizza is een franchiseorganisatie. De New York Pizza franchisenemers maken gebruik van het beproefde concept. Dit kan bij New York Pizza bijzonder winstgevend zijn. De succesvolle, commerciële formule van New York Pizza franchise staat immers als een huis. De franchisenemers worden goed begeleid op het gebied van marketing, financiën (benchmark) en de operatie.

Hoe word je ondernemer bij New York Pizza?

Jouw achtergrond is voor New York Pizza heel belangrijk. Je ambitie, ondernemerskwaliteiten en sociale vaardigheden worden getest in een assessment. Voordat je aan de slag gaat, volg je een praktijkgerichte opleiding die 12 weken duurt. De opleiding bestaat uit drie delen. Na de theorie is er telkens een praktijkperiode waarin de leerstof wordt toegepast. Na afronding van het eerste deel van de opleiding ben je leerling “Pizzaiolo”. Tijdens de training werk je aan de opbouw van voldoende praktijkervaring. Na het tweede deel van de opleiding met succes gevolgd te hebben, ben je assistent “Pizzaiolo”. Ook de derde stap kan pas gezet worden nadat een praktijkperiode waarin je je richt op het schrijven van een marketingplan succesvol is afgerond. Na deze derde stap mag de kandidaat franchisenemer zich pas echt “Pizzaiolo” van New York Pizza noemen.

Waar staat New York Pizza franchising voor?Beau-Veggie-onder2-357x268

•    Aandacht voor details
•    Bewezen succesformule sinds 1993
•    Gezamenlijke marketing
•    Continue ondersteuning
•    Niet opnieuw het wiel uitvinden, maar successen kopiëren
•    Handige winkelautomatisering

New York Pizza staat ook voor:

•    De lekkerste pizza’s en pasta’s snel en vers thuisbezorgd
•    Heerlijke pizza’s en pasta’s gemaakt van verse ingrediënten zonder geur-, kleur-, en smaakstoffen
•    Snel klaar, uitstekende service
•    Makkelijk bestellen, altijd een New York Pizza vestiging in de buurt
•    Sterk op het web

Lees ook de interviews met twee van onze franchisenemers, klik hier of hier

 

Better ingredients make better pizza´s!
New York Pizza, geen kunstmatige geur- kleur- of smaakstoffen toegevoegd!

new york pizza
Aangesloten bij De Nationale Franchisegids - logo voor op website formule

New York Pizza franchise informatie

Activiteit:

Pizza bezorgdiensten (delivery concept) en pizza restaurants (slice concept).

Branche: - -
Werkt met ondernemers sinds:1993
Entreegeld:€ 10.000
Jaarlijkse franchisefee: De franchisefee bedraagt 6,5% van de netto omzet, de marketingfee is 3,5%
Totale investering:Ongeveer € 150.000 (in verband met bonus)
Benodigd eigen vermogen:Minimaal € 40.000
Gemiddelde omzet pv:€ 500.000
Type samenwerking:Hard Franchise
Lid nfv:Ja
Omschrijving training:Uitgebreide operationele training van 12 weken
Hoe is de inkoop geregeld:Het New York Pizza assortiment wordt geleverd door Euro Pizza Products B.V.
Verkoop oppervlakte:Tussen 80 en 100 m²
Locatie omschrijving:Zichtlocatie aan doorgaande weg centraal in het verzorgingsgebied
Verzorgingsgebied:Minimaal 30.000 inwoners.
Contact franchisegever: Neem contact op met deze formule

interview met New York Pizza

 

new york pizza

New York Pizza heeft de wind vol in de zeilen

Het eten van bezorgmaaltijden zit al jaren in de lift en van oudsher staat de pizza binnen deze categorie met ruime voorsprong op de eerste plaats. Dat maakt meteen duidelijk waarom franchisegever Philippe Vorst (47) een tevreden man is. “Het is onvoorstelbaar wat er gebeurt. De afgelopen zes jaar hebben we elk jaar een enorme groei doorgemaakt en volgens verschillende onderzoeken houdt deze stijgende lijn ook de komende jaren aan.” 
Minder telefoon

Ook een andere beweging in de markt, de enorme groei van online consumeren, geeft de formule vaart. Bijna 90 procent van de bezorgorders komen via online bestellingen binnen bij de 135 vestigingen. Volgens de 25-jarige Daniël Jurriaanse, sinds 2014 eigenaar van de franchisevestiging aan de Haagse Laan van Meerdervoort, heeft online bestellen veel voordelen. “We hoeven minder vaak de telefoon op te nemen, dus dat scheelt personeelskosten. Bovendien gaan alle betalingen ook online, wat natuurlijk een stuk veiliger is.” Daniël, die zelf als zestienjarige als bijverdienste op de scooter al pizza’s rondbracht voor New York Pizza, vindt het wel jammer dat zijn bezorgers nu minder fooi krijgen dan hijzelf destijds. “Vroeger pakte ik op een goede avond 40 euro extra; nu is een bezorger al blij met 20 euro.”

daniel jurriaanse

Als een raket

Dat het de franchiseformule goed gaat is het beste af te meten aan de omzetten van de aangesloten franchisenemers. Gemiddeld stegen de omzetten in 2015 met 13 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Franchisenemers Marijn Noordermeer en Chantalle Meurs, beiden 27 jaar en al ruim 10 jaar een gelukkig stel, wisten in 2015 door de opening van hun tweede vestiging in Tilburg een omzetstijging van bijna 40 procent te bewerkstelligen. Marijn: “Onze eerste vestiging openden we in 2013. Dat was een winkel die we hebben overgenomen van de vorige eigenaar. Omdat het een bestaande vestiging was, kostte het best wat tijd alles goed op de rails te krijgen. Onze nieuwe vestiging hebben we geopend op een nieuwe locatie, alles gloednieuw en fris”. Zijn partner Chantalle vult hem enthousiast aan: “Die ging meteen als een raket.”

Goed zichtbaar

Volgens franchisegever Philippe is de locatie, naast de kracht van de formule en het ondernemerschap van de franchisenemers, de belangrijkste succesfactor voor het slagen van een vestiging. “Wij willen locaties nabij de toegangswegen tot het centrum van een stad. Het pand ligt bij voorkeur op een hoek en moet goed zichtbaar zijn.” Hij is er in de loop van jaren overtuigd van geraakt dat de meeste mensen pas ergens eten durven te bestellen als ze weten waar het vandaan komt. “Ze hoeven dan niet in de zaak zijn geweest, maar er eens zijn langsgereden. Ze denken dan: die zaak ken ik, het zag er goed uit, dit vertrouw ik. Dit is geen wetenschappelijk onderbouwde filosofie, maar ik geloof echt dat het zo werkt.” Franchisenemer Daniël uit Den Haag beaamt dat: “Ik zit op een druk kruispunt waar om de twee minuten een tram voorbijrijdt. De mensen in de tram zien dat mijn winkel er mooi en fris uitziet. Dat is goed voor mijn naamsbekendheid.”

phillipe vorst

Direct knallen

Naast deze haast ouderwetse manier van reclamemaken,ongeveer net zo belangrijk als mond-op-mond-reclame, danken de franchisenemers van New York Pizza toch wel het grootste deel van hun inkomsten aan de inzet van hedendaagse marketingtechnieken. Naast tv- en radiocommercials legt de formule veel nadruk op online marketing. Dit laatste is een ontwikkeling die naadloos aansluit op het online bestelgedrag. Verder pakt de formule elk jaar uit met acht grote landelijke acties zoals ‘twee pizza’s voor de prijs van één’. Volgens Daniël van de Haagse franchisevestiging is het dan direct knallen. “Nederlanders zijn happig op kortingsacties.” Chantalle van de Tilburgse New York Pizza-vestigingen vindt de landelijke acties een van de grote voordelen van franchisen. “Als zelfstandig ondernemer kun je natuurlijk nooit adverteren op tv en radio. In een franchiseformule wel. Met als resultaat dat we tijdens een landelijke acties een dubbele omzetten draaien.”

Broodje hamburger

Een andere belangrijke taak van het ondernemen binnen de foodbranche is productontwikkeling. Ook dit doet de franchisegever. “Gelukkig wel”, zegt Daniël uit Den Haag. “Het is ontzettend belangrijk, maar het vergt natuurlijk ook veel tijd die ik helemaal niet heb. Ik richt mij liever op service en snelle bezorgtijden.” Een van de nieuwe producten die de formule onlangs lanceerde is het broodje hamburger. Dit was direct een succes. “Het is ook gewoon een goede hamburger op een lekker broodje”, vindt Daniël. Ook Marijn uit Tilburg is tevreden. “De hamburgers lopen heel goed. We krijgen van onze klanten louter positieve reacties.” Puur en eerlijk Franchisegever Philippe benadrukt dat alle producten van New York Pizza vers worden bereid, puur en eerlijk zijn en vrij zijn van kleur- en smaakstoffen. Hij vertelt dat dit aspect nog niet voldoende bekend is bij het publiek.

“Voor de komende tijd is het dan ook een van onze speerpunten om de consument beter te vertellen wie we zijn en waar we voor staan.” Een ander speerpunt is verdere groei van de formule. De komende drie jaar wil de formule jaarlijks met 20 vestigingen groeien. “De wind staat gunstig zoals gezegd. En bovendien zijn er in het land nog voldoende mogelijkheden, vooral in de provincies Zeeland, Noord- Brabant en Limburg.” Ook Daniël wil graag uitbreiden met een tweede vestiging in Den Haag. “Hier in het Haagse is weliswaar de markt aardig vol, maar als de kans zich voordoet, aarzel ik geen moment.” Ook Marijn en Chantalle willen verder uitbreiden. “Ons doel is om op korte termijn een derde vestiging te openen in Tilburg. Je begrijpt, het franchisen binnen New York Pizza bevalt ons buitengewoon goed.”

 


Vraag aan

franchise vestigingen van New York Pizza

Aantal vestigingen

2015:
1 eigen en 115 zelfstandig
2016:
120 zelfstandig
2017:
153 zelfstandig
Buitenland:
-

New York Pizza Twitter

Meer tweets...

banner snak appeal

skyscraper-banner-website

franchise-banner-abn-amro-3


seasons-artclass-banner

 

Meer informatie  

Bent u geïnteresseerd in deze formule?

Vraag dan nu geheel vrijblijvend informatie aan.

Ja ik wil gratis informatie over
New York Pizza

Vragen? Bel ons! 055-8200 226