De nr. 1 succesvolste franchiseformule van Frankrijk is van start gegaan in Nederland! O’Tacos franchise is specialist in fastfood waarbij de taco centraal staat. De smaak helemaal is aangepast aan de Europese voorkeuren. Dat bleek een schot in de roos: in tien jaar tijd groeide de formule van de eerste vestiging in Grenoble naar maar liefst 300 vestigingen, 40.000 dagelijkse klanten, 15.000.000 maaltijden per jaar en 2.750.000 volgers op Facebook.
Daarnaast biedt O’Tacos ook een hoger ‘value for money’ (bron: Euromonitor International), ondanks het hoge bonbedrag: klanten geven gemiddeld 13 euro uit.
O’Tacos franchise biedt een breed scala aan producten om haar klanten gedurende de hele dag iets aan te bieden om van te smullen. Onbetwiste ster van het assortiment blijft de O’TACOS, verkrijgbaar in verschillende maten (van M tot GIGATACOS) zonder de O’Mignon voor de kleintjes te vergeten. Populair zijn ook de desserts en fingerfood die een belangrijke bijdrage leveren aan het relatief hoge bonbedrag.
Al het vlees is halal gecertificeerd en van de allerbeste kwaliteit. De klant wordt in vier stappen naar de uiteindelijke keuze geleid. Belangrijkste doelgroep is de ‘Generatie Y (12-25 jaar oud), die naar muziek luistert, groepeert met vrienden en actief is op social media. Ze houden niet alleen van eten maar ook van ervaringen. Deel uitmaken van de groeiende O’Tacos-community is net zo belangrijk online als offline voor generatie Y. De toewijding aan het merk is erg sterk, onze consumenten willen deel uitmaken van het avontuur en O’Tacos franchise spreekt hun taal, dit is de sleutel tot onze communicatiestrategie.
Innovatie zit ook in het DNA van het merk O’TACOS en is terug te vinden in de aanbiedingen van de maand die elke 6 weken veranderen, met een impact van 5% tot 10% op het ticket, evenals in de verschillende productinnovaties die worden gelanceerd.
Niet alleen in Frankrijk, ook in België is O’Tacos vanaf de start meteen een groot succes, in twee jaartijd werden er 33 restaurants geopend. In Nederland is er één pilotvestiging in Hoog Catharijne in Utrecht. Ook in Nederland wordt ingespeeld op de lokale smaak, zo staat er een taco met Joppiesaus, Goudse kaas en kip op het menu.
Interesse? Neem dan nu vrijblijvend contact met ons op!
Activiteit: | De van oorsprong Franse QSR-keten O’Tacos is de pionier en onbetwistbare leider van deze nieuwe markt. De ster van het assortiment, de Franse taco, is in verschillende maten verkrijgbaar en er is een groot assortiment aan toppings en supplementen. |
---|---|
Branche: | fast food - horeca |
Type samenwerking: | Hard Franchise |
Entreegeld: |
€ 30.000 |
Franchisefee: |
5% royalty fee en 2% marketing fee, deze komt weer ten goede aan de franchisenemers. |
Benodigd eigen vermogen: |
Vanaf € 75.000 |
Totale investering: |
€ 300.000 |
Gem. omzet per vestiging: | € 900.000 |
Gem. oppervlakte vestiging: | Vanaf 100 m² |
Locatie omschrijving: | A3, A2 en A1 |
Verzorgingsgebied: | Vanaf 20.000 inwoners |
Training/opleiding: | Stage via de franchisegever |
Inkoop: | Centraal |
Aantal medewerkers: | 8 - 16 fte |
Contact franchisegever: | Neem contact op met deze formule |