Livera
Livera franchise formule

franchisen bij Livera

Over Livera franchise

Livera, de bodyfashion speciaalzaak van Nederland, streeft naar de nummer één positie in het middensegment van de bodyfashionmarkt. Live life, love Livera. Dat is het motto van dé lingeriespeciaalzaak van Nederland. Met ruim 100 winkels en een online shop, is Livera al 40 jaar een begrip in bodyfashion in Nederland. Livera franchise heeft een naamsbekendheid van 97% én wordt hoog gewaardeerd door vrouwen van alle leeftijden.

livera23Naamsbekendheid

De naamsbekendheid van Livera, in combinatie met de uniforme uitstraling van het winkelconcept en de gemeenschappelijke in- en verkoop van een groot aantal A-merken, staan voor herkenning in de markt. Daarnaast beschikt Livera franchise over een sterk private label met aantrekkelijke marges.

Marketing

De marketing wordt verzorgd door de formule zelf. Livera franchise biedt haar franchisenemers een compleet crossmediaal marketing-communicatie pakket.

Onze ondernemer!

Beschikt u naast passie voor bodyfashion ook over vakmanschap, gevoel voor service, flexibiliteit, doorzettingsvermogen én heeft u voldoende startkapitaal? Zit ondernemen in uw bloed en hebt uw talent en motivatie om een vakkundig verkoopteam aan te sturen? Dan bent u de ondernemer die wij zoeken voor de succesformule Livera!

U kunt een nieuwe winkel starten of een bestaande winkel overnemen. Laat u verrassen door de goede toekomstperspectieven bij Livera en maak kennis met ons.

Een perfecte mix van private label en bekende merken

Livera biedt een  wisselende collectie in lingerie-, nachtmode en badmode. Het grootste deel van de collectie in de winkels bestaat uit private label. Hiermee is een breed aanbod van kwaliteitsproducten in het lagere en middensegment met een aantrekkelijke marge gegarandeerd. Deze collectie wordt aangevuld met een groot aanbod van bekende merken zoals Chantelle, Passionata, Triumph en Esprit. De marges op onze merken zijn interessant door de hechte samenwerking.

Laat u verleiden door Livera

Heeft u een passie voor fashion en droomt u ervan om een eigen speciaalzaak te starten? Kies dan voor een succesvolle winkelformule en een goed rendement. Livera, de Bodyfashion winkel van Nederland, wil haar formule verder uitbreiden en is op zoek naar franchisenemers.

De perfecte locatie bij u in de buurtVestiging Den Bosch

Binnen Nederland zijn wij op zoek naar gedreven ondernemers met een flinke dosis durf, enthousiasme en inzet. Iedere winkel van Livera heeft een exclusief verzorgingsgebied. Om er zeker van te zijn dat we de juiste panden vinden, werkt Livera samen met een gerenommeerde vastgoedadviseur die goede contacten onderhoudt met landelijk en regionaal opererende makelaars en projectontwikkelaars.

Wordt u de nieuwe Livera franchise-ondernemer?

Met Livera combineert u het ondernemerschap met de voordelen van een succesvolle winkelformule. Kiest u voor Livera, dan maakt u gebruik van onze kennis en professionaliteit. Daarbij nemen wij u veel werk uit handen. Zo haalt u steeds het beste uit uw klanten en uit uzelf.

 

NEW-Logo-Livera-FC150x69

Aangesloten bij De Nationale Franchisegids - logo voor op website formule


Livera franchise informatie

Activiteit:

Livera is de bodyfashion speciaalzaak van Nederland met een uitgebreid assortiment in lingerie-, bad- en nachtmode van het eigen label en de bekende A-merken.

Branche: -
Werkt met ondernemers sinds:1970
Entreegeld:€ 10.000
Jaarlijkse franchisefee: 3,5%
Benodigd eigen vermogen:€ 35.000
Gemiddelde omzet pv:In nader overleg vrij te geven
Type samenwerking:Hard Franchise
Lid nfv:Ja
Omschrijving training:Worden verzorgd door La Differenza. Onder andere een management training en een training Gastvrijheidsbeleving welke plaatsvindt “on the job”.
Hoe is de inkoop geregeld:90% via Livera hoofdkantoor, 10% voor de ondernemer.
Verkoop oppervlakte:Vanaf 150 m²
Locatie omschrijving:A1 / A2 / B1
Verzorgingsgebied:Vanaf 25.000 inwoners
Contact franchisegever: Neem contact op met deze formule

interview met Livera

LiveraLogo

 

Livera:

traditionele winkelverkoop en de webshop hebben een versterkend effect

Livera is een bodyfasion-winkel die de ambitie heeft de beste merkenspeciaalzaak van Nederland te zijn. Zoals in meer retailbranches is ook in de markt waarin Livera actief is een verschuiving gaande van winkelverkoop naar online verkoop. Om deze reden opende Livera een jaar geleden een webshop. “Voor de franchisenemers is de webshop een van de speerpunten om de licht teruglopende omzetten in de winkels het hoofd te bieden.”

 

Livera2De franchisegever: Ruud Jacobse (40), directeur van Livera.

Wat verstaan jullie onder bodyfashion?

Dit is een verzamelnaam voor lingerie, badmode en homewear, ofwel ochtend- en nachtmode, voor zelfbewuste vrouwen. Ons assortiment biedt een breed scala aan A-merken, maar we hebben ook een mooi uitgebalanceerd private label, voor zowel de volwassen vrouw als voor jonge meiden.

Wie is een typische Livera-vrouw?

Dit is een vrouw die altijd zichzelf is, graag kookt, regelmatig sport, een gezin heeft, soms uitgaat en magazines leest zoals de Libelle en Linda. Het ene moment is ze actief, het andere moment ontspant ze zich. Voor al deze momenten kan ze bij Livera terecht voor comfortabele bodyfashion. Onze primaire doelgroep bestaat uit vrouwen met een leeftijdsmentaliteit tussen de 25 en 45 jaar. Met mentaliteit wil ik benadrukken dat dit dus ook een vrouw van 60+ kan zijn die nog vol in het leven staat. Deze vrouwen, eigenlijk de moeders van onze primaire doelgroep, zijn onze secundaire doelgroep, samen met de dochters van de Livera-vrouw –jonge meiden die voor het eerst een bh nodig hebben.

 

Livera3Welke sfeer heeft een Livera-winkel?

Een sfeer van ‘100 procent jezelf kunnen zijn‘, zodat onze klanten ook in onze winkels gewoon zichzelf kunnen zijn. Daarnaast ademen onze winkels service en gastvrijheid uit. Zo is het bepalen van de juiste bh-maat van groot belang voor het draagcomfort. Dit vraagt om expertise zoals de maten goed opmeten en vanuit ons brede assortiment de best passende bh adviseren.

Wat doen jullie aan promotie?

We doen veel met print, radio en sociale media. Veelal actiematig. Zo hebben we onlangs met Valentijnsdag een actie gedaan op drie grote treinstations. Mooie, verleidelijk geklede dames hebben toen dertigduizend rode rozen uitgedeeld aan vooral mannelijke reizigers. Aan elke roos was een kaartje bevestigd waarmee deze mannen met hun mobiele telefoon via een code toegang verkregen tot de actiepagina op onze website. Ze konden hierop een mooi cadeau voor hun vrouw of vriendin bestellen.

Hoe verloopt de samenwerking tussen de webshop en de Livera-winkels?

Een webshop beginnen binnen een franchiseformule stuit in eerste instantie op bezwaren bij enkele franchisenemers. De gedachte heerste namelijk dat de webshop een concurrent zou zijn van de winkels. Deze weerstand is op zich begrijpelijk maar wij hebben als uitgangspunt genomen dat de shop en de winkels elkaar juist moeten versterken. Bovendien mogen wij de ogen niet sluiten voor de tendens dat steeds meer verkopen in onze branche online plaatsvinden. We moesten dus aanhaken. We hebben daarom samen met de franchisenemers goede, concrete afspraken gemaakt over de inkomsten vanuit de webshop.

Welke type franchisenemer past bij jullie?Livera4

Wij zijn op zoek naar ondernemende vrouwen die minimaal op MBO-niveau functioneren. Vrouwen die ook zelf in de winkel willen staan. Want dit scheelt dan natuurlijk in de loonkosten. Wij merken trouwens vooral dat vrouwen van 40+ interesse hebben in onze formule. Dit zijn vaak vrouwen die altijd parttime hebben gewerkt, bijvoorbeeld in een modezaak, en nu de kinderen uit huis zijn weer volledig aan de slag willen. En als je nog twintig jaar aan de slag wilt, kun je dit maar het beste op een leuke manier doen. In het algemeen geldt dat je gastvrij moet zijn, verkoopervaring hebt en affiniteit hebt met bodyfashion. En je moet er uiteraard zelf zeer verzorgd eruit zien.

Voor mannen geen plaats?

Gezien de intimiteit rondom ons assortiment zijn mannen niet geschikt voor het werken in onze winkels. Wel is het zo dat binnen onze formule mannelijke franchisenemers actief zijn die een aantal franchisewinkels aansturen. Zij houden zich meer bedrijfsmatig bezig achter de schermen en hebben in de winkels vrouwelijke bedrijfsleidsters aangesteld. Deze combinatie werkt ook goed.

Voor welke gebieden zoeken jullie franchisenemers?

Voor het hele land, met daarbij een focus op het westen van het land. We hebben ruimte voor nieuwe vestigingen op nieuwe locaties, maar we bieden ook de mogelijkheid om bestaande vestigingen over te nemen.

De franchisenemers: Ingrid Tankink (50) en Henry van Dijk (49), sinds 2004 eigenaren van vier Liverawinkels in Arnhem en omgeving.

Hoe zijn jullie bij Livera terechtgekomen?

Henry: Ingrid werkte al twintig jaar bij Livera toen wij elkaar leerden kennen. Ik heb een financiële achtergrond en wilde altijd al voor mijzelf beginnen. Toen ontstond het idee om dit samen te ondernemen. Vanuit Ingrid’s achtergrond lag het voor de hand ons aan te sluiten bij de Livera-formule. We hebben toen vier bestaande vestigingen overgenomen.

Wat is de rolverdeling tussen jullie?

Ingrid: Ik werk in een van onze winkels als iemand ziek is of op vakantie. Verder stuur ik de bedrijfsleidsters aan op het gebied van klantbenadering, verkoop en de winkelpresentatie.

Henry: Ik blijf op de achtergrond. Ik houd mij vooral bezig met alles wat te maken heeft met de financiën, de boekhouding en het voorraadbeheer. Vanuit onze verschillende bezigheden voeren we samen de functioneringsgesprekken met onze twintig medewerkers.

Wat vinden jullie van de webshop binnen jullie formule?

Henry: Gezien de ontwikkelingen op de markt ontkom je niet aan een webshop. Immers, 14 procent van alle verkopen binnen onze branche gebeurt al online. Door de komst van onze webshop hebben we iets aan omzet verloren, maar daar staat tegenover dat webshoppers nu ook in onze winkels komen. Bijvoorbeeld om iets wat online is besteld te ruilen voor iets anders wat ze vervolgens direct in de winkel kunnen passen. Bovendien verwachten we dat onze inkomsten vanuit de webshop de komende jaren toenemen.

Nog een tip voor oriënterende franchisenemers?

Ingrid: Steek altijd je licht op bij franchisenemers die al langer binnen de formule ondernemen. Alleen zo kom je erachter hoe het is om binnen onze formule actief te zijn.

 


Vraag aan

franchise vestigingen van Livera

Aantal vestigingen

2015:
- eigen en +100 zelfstandig
2016:
- eigen en +100 zelfstandig
2017:
- eigen en +100 zelfstandig
Buitenland:
2

Livera Twitter

Meer tweets...

 

skyscraper-banner-website

franchise-banner-abn-amro-3


97x325_franchise_invest_inter_2017

seasons-artclass-banner

 

Meer informatie  

Bent u geïnteresseerd in deze formule?

Vraag dan nu geheel vrijblijvend informatie aan.

Ja ik wil gratis informatie over
Livera

Vragen? Bel ons! 055-8200 226