Livera

Livera franchise formule

franchisen bij Livera

Over Livera Franchise

Livera franchise biedt luxueuze, bijdetijdse en comfortabele bodyfashion waardoor een vrouw zich zelfverzekerd en mooi voelt. Livera is er voor iedere vrouw, voor elk moment! Livera is dé specialist in bodyfashion. Gedragen door de ruim 100 winkels en de webshop is Livera al 50 jaar een begrip in lingerie en bodyfashion. Dit resulteert in een naamsbekendheid van 97% en een hoge waardering door vrouwen van alle leeftijden. Livera heeft een hoge reputatie op kwaliteit, betrouwbaarheid en expertise.

In 2014 heeft Livera het Franse familiebedrijf Groupe Chantelle overgenomen. Bekende merken als Femilet, Chantal Thomass, Chantelle en Passionata behoren nu ook tot de collectie.

Een perfecte mix en u betaalt alleen wat u verkoopt

livera-ss18-day4

Livera heeft een wisselende collectie in lingerie-, nachtmode en badmode. Het grootste deel van de collectie in de winkels bestaat uit private label; Livera, Chantelle, Passionata en Femilet. Hiermee is een breed aanbod van kwaliteitsproducten in het lagere en middensegment met een aantrekkelijke marge gegarandeerd. Deze collectie wordt aangevuld met een groot aanbod van bekende merken zoals Triumph en Esprit. De marges op onze merken zijn zeer interessant door de hechte samenwerking met Groupe Chantelle en het consignatiemodel; u betaalt dus alleen wat u verkoopt!

Laat u verleiden door Livera

Livera wil haar formule verder uitbreiden en is op zoek naar franchisenemers. Heeft u een passie voor fashion en droomt u ervan om een eigen speciaalzaak te starten? Kies dan voor een succesvolle winkelformule en een goed rendement. Livera biedt een uniek verdienmodel waarbij de startende ondernemer 70% van de collectie in consignatie ontvangt en na verkoop tegen een gegarandeerde marge bij ons afrekent. Daarnaast ontzorgt Livera u op het gebied van Marketing en Inkoop. U kunt zich volledig richten op het lokaal ondernemerschap.

De perfecte locatie bij u in de buurt

Binnen Nederland zijn wij op zoek naar gedreven, ambitieuze ondernemers met passie, enthousiasme en inzet. Iedere winkel van Livera heeft een exclusief verzorgingsgebied. Uw Livera moet ook op een A-locatie komen. Daarom werkt Livera nauw samen met een gerenommeerde vastgoedadviseur die goede contacten onderhoudt met makelaars en projectontwikkelaars.

Wordt u de nieuwe Livera franchise-ondernemer?

livera-ss18-day2

Met Livera combineert u het ondernemerschap met de voordelen van een succesvolle winkelformule. Kiest u voor Livera, dan maakt u gebruik van onze kennis en professionaliteit. Daarbij nemen wij u veel werk uit handen. Zo haalt u steeds het beste uit uw klanten en uit uzelf.

Zet nu de eerste stap

Spreekt onze formule u aan en wilt u ons lokale ondernemerschap versterken? Dan maken we graag kennis met u! Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Livera, bel naar +31 (0)33 303 45 45 of mail naar retailservice@livera.nl.

De formule is op zoek naar

  • Een ondernemende, commerciële kandidaat die klantgerichtheid hoog in het vaandel heeft staan
  • Iemand die representatief en servicegericht is
  • Een kandidaat die houdt van de verkoopvloer en bij voorkeur minimaal 4 dagen meedraait
  • Iemand die ervaring heeft met leidinggeven en als een motivator werkt
  • Een ambitieuze kandidaat met minimaal MBO denk en werkniveau
  • Een kandidaat met sterke communicatieve vaardigheden, zowel richting klanten als naar medewerkers
  • Iemand die affiniteit heeft met fashion/lingerie

 

NEW-Logo-Livera-FC150x69

Aangesloten bij De Nationale Franchisegids - logo voor op website formule


Livera franchise informatie

Activiteit:

Livera is de bodyfashion speciaalzaak van Nederland met een uitgebreid assortiment in lingerie-, bad- en nachtmode van het eigen label en de bekende A-merken.

Branche: -
Werkt met ondernemers sinds:1970
Entreegeld:€ 10.000
Jaarlijkse franchisefee: 3,5%
Benodigd eigen vermogen:€ 35.000
Gemiddelde omzet pv:In nader overleg vrij te geven
Type samenwerking:Hard Franchise
Lid nfv:Ja
Omschrijving training:Er worden volop trainingen verzorgd door Livera. Onder andere een management training en een training Gastvrijheidsbeleving.
Hoe is de inkoop geregeld:De inkoop is geregeld d.m.v. een consignatie model; u betaalt dus alleen wat u verkoopt! De inkoop bestaat voor een deel uit eigen merken en een deel bekende merken.
Verkoop oppervlakte:+/- 135 m²
Locatie omschrijving:A1 / A2 / B1
Verzorgingsgebied:Vanaf 25.000 inwoners
Contact franchisegever: Neem contact op met deze formule

interview met Livera

LiveraLogo

 

Livera:

traditionele winkelverkoop en de webshop hebben een versterkend effect

Livera is een bodyfasion-winkel die de ambitie heeft de beste merkenspeciaalzaak van Nederland te zijn. Zoals in meer retailbranches is ook in de markt waarin Livera actief is een verschuiving gaande van winkelverkoop naar online verkoop. Om deze reden opende Livera een jaar geleden een webshop. “Voor de franchisenemers is de webshop een van de speerpunten om de licht teruglopende omzetten in de winkels het hoofd te bieden.”

 

Livera2De franchisegever: Ruud Jacobse (40), directeur van Livera.

Wat verstaan jullie onder bodyfashion?

Dit is een verzamelnaam voor lingerie, badmode en homewear, ofwel ochtend- en nachtmode, voor zelfbewuste vrouwen. Ons assortiment biedt een breed scala aan A-merken, maar we hebben ook een mooi uitgebalanceerd private label, voor zowel de volwassen vrouw als voor jonge meiden.

Wie is een typische Livera-vrouw?

Dit is een vrouw die altijd zichzelf is, graag kookt, regelmatig sport, een gezin heeft, soms uitgaat en magazines leest zoals de Libelle en Linda. Het ene moment is ze actief, het andere moment ontspant ze zich. Voor al deze momenten kan ze bij Livera terecht voor comfortabele bodyfashion. Onze primaire doelgroep bestaat uit vrouwen met een leeftijdsmentaliteit tussen de 25 en 45 jaar. Met mentaliteit wil ik benadrukken dat dit dus ook een vrouw van 60+ kan zijn die nog vol in het leven staat. Deze vrouwen, eigenlijk de moeders van onze primaire doelgroep, zijn onze secundaire doelgroep, samen met de dochters van de Livera-vrouw –jonge meiden die voor het eerst een bh nodig hebben.

 

Livera3Welke sfeer heeft een Livera-winkel?

Een sfeer van ‘100 procent jezelf kunnen zijn‘, zodat onze klanten ook in onze winkels gewoon zichzelf kunnen zijn. Daarnaast ademen onze winkels service en gastvrijheid uit. Zo is het bepalen van de juiste bh-maat van groot belang voor het draagcomfort. Dit vraagt om expertise zoals de maten goed opmeten en vanuit ons brede assortiment de best passende bh adviseren.

Wat doen jullie aan promotie?

We doen veel met print, radio en sociale media. Veelal actiematig. Zo hebben we onlangs met Valentijnsdag een actie gedaan op drie grote treinstations. Mooie, verleidelijk geklede dames hebben toen dertigduizend rode rozen uitgedeeld aan vooral mannelijke reizigers. Aan elke roos was een kaartje bevestigd waarmee deze mannen met hun mobiele telefoon via een code toegang verkregen tot de actiepagina op onze website. Ze konden hierop een mooi cadeau voor hun vrouw of vriendin bestellen.

Hoe verloopt de samenwerking tussen de webshop en de Livera-winkels?

Een webshop beginnen binnen een franchiseformule stuit in eerste instantie op bezwaren bij enkele franchisenemers. De gedachte heerste namelijk dat de webshop een concurrent zou zijn van de winkels. Deze weerstand is op zich begrijpelijk maar wij hebben als uitgangspunt genomen dat de shop en de winkels elkaar juist moeten versterken. Bovendien mogen wij de ogen niet sluiten voor de tendens dat steeds meer verkopen in onze branche online plaatsvinden. We moesten dus aanhaken. We hebben daarom samen met de franchisenemers goede, concrete afspraken gemaakt over de inkomsten vanuit de webshop.

Welke type franchisenemer past bij jullie?Livera4

Wij zijn op zoek naar ondernemende vrouwen die minimaal op MBO-niveau functioneren. Vrouwen die ook zelf in de winkel willen staan. Want dit scheelt dan natuurlijk in de loonkosten. Wij merken trouwens vooral dat vrouwen van 40+ interesse hebben in onze formule. Dit zijn vaak vrouwen die altijd parttime hebben gewerkt, bijvoorbeeld in een modezaak, en nu de kinderen uit huis zijn weer volledig aan de slag willen. En als je nog twintig jaar aan de slag wilt, kun je dit maar het beste op een leuke manier doen. In het algemeen geldt dat je gastvrij moet zijn, verkoopervaring hebt en affiniteit hebt met bodyfashion. En je moet er uiteraard zelf zeer verzorgd eruit zien.

Voor mannen geen plaats?

Gezien de intimiteit rondom ons assortiment zijn mannen niet geschikt voor het werken in onze winkels. Wel is het zo dat binnen onze formule mannelijke franchisenemers actief zijn die een aantal franchisewinkels aansturen. Zij houden zich meer bedrijfsmatig bezig achter de schermen en hebben in de winkels vrouwelijke bedrijfsleidsters aangesteld. Deze combinatie werkt ook goed.

Voor welke gebieden zoeken jullie franchisenemers?

Voor het hele land, met daarbij een focus op het westen van het land. We hebben ruimte voor nieuwe vestigingen op nieuwe locaties, maar we bieden ook de mogelijkheid om bestaande vestigingen over te nemen.

De franchisenemers: Ingrid Tankink (50) en Henry van Dijk (49), sinds 2004 eigenaren van vier Liverawinkels in Arnhem en omgeving.

Hoe zijn jullie bij Livera terechtgekomen?

Henry: Ingrid werkte al twintig jaar bij Livera toen wij elkaar leerden kennen. Ik heb een financiële achtergrond en wilde altijd al voor mijzelf beginnen. Toen ontstond het idee om dit samen te ondernemen. Vanuit Ingrid’s achtergrond lag het voor de hand ons aan te sluiten bij de Livera-formule. We hebben toen vier bestaande vestigingen overgenomen.

Wat is de rolverdeling tussen jullie?

Ingrid: Ik werk in een van onze winkels als iemand ziek is of op vakantie. Verder stuur ik de bedrijfsleidsters aan op het gebied van klantbenadering, verkoop en de winkelpresentatie.

Henry: Ik blijf op de achtergrond. Ik houd mij vooral bezig met alles wat te maken heeft met de financiën, de boekhouding en het voorraadbeheer. Vanuit onze verschillende bezigheden voeren we samen de functioneringsgesprekken met onze twintig medewerkers.

Wat vinden jullie van de webshop binnen jullie formule?

Henry: Gezien de ontwikkelingen op de markt ontkom je niet aan een webshop. Immers, 14 procent van alle verkopen binnen onze branche gebeurt al online. Door de komst van onze webshop hebben we iets aan omzet verloren, maar daar staat tegenover dat webshoppers nu ook in onze winkels komen. Bijvoorbeeld om iets wat online is besteld te ruilen voor iets anders wat ze vervolgens direct in de winkel kunnen passen. Bovendien verwachten we dat onze inkomsten vanuit de webshop de komende jaren toenemen.

Nog een tip voor oriënterende franchisenemers?

Ingrid: Steek altijd je licht op bij franchisenemers die al langer binnen de formule ondernemen. Alleen zo kom je erachter hoe het is om binnen onze formule actief te zijn.

 


Vraag aan

franchise vestigingen van Livera

Aantal vestigingen

2016:
- eigen en +100 zelfstandig
2017:
- eigen en +100 zelfstandig
2018:
- eigen en +100 zelfstandig
Buitenland:
2

Livera Twitter

Meer tweets...
Meer informatie  

Bent u geïnteresseerd in deze formule?

Vraag dan nu geheel vrijblijvend informatie aan.

Ja ik wil gratis informatie over
Livera