Kvik
Kvik franchise formule

franchisen bij Kvik

Droomt u van een eigen winkel en het verkopen van modieuze keukens voor verrassend lage prijzen? Laat uw droom werkelijkheid worden met Kvik.

Als franchisenemer bij Kvik geniet u van het beste van beide werelden. U bent zelfstandig, maar tegelijkertijd staat u met Kvik als samenwerkingspartner sterk. Kvik franchsie biedt een uitgewerkt en professioneel concept en een sterk merk, die onze franchisenemers moeten overbrengen en waarvoor ze garant moeten staan.

Franchisenemer bij Kvik Kvik franchise

Bij Kvik ontmoeten wij u graag en laten wij u graag ons succesvolle franchiseconcept zien. U investeert met beperkte middelen in het zelfstandig worden en gaat tegelijkertijd deel uitmaken van een uniek levensstijlmerk.

Als franchisenemer bij Kvik krijgt u maximale invloed op uw eigen inkomsten en die liggen met de juiste inzet op een zeer aantrekkelijk niveau. Als franchisenemer ontvangt u een opleiding aan de Kvik Business Academy en uiteraard staat Kvik ter beschikking met support op het gebied van exploitatie, verkooptraining, marketing, IT en design van de keuken.

U bent:

  • Geïnteresseerd in Deens design en u staat te springen om design & levensstijl binnen ieders bereik te verkopen
  • Extravert en biedt graag service op een hoog niveau aan de klant
  • Flexibel en gemotiveerd door de dynamiek in een detailwinkel
  • Gemotiveerd om zelfstandig te willen slagen en bovendien kunt u uw medewerkers leiden, begeleiden en motiveren
  • Gestructureerd en weet wat er nodig is om goede resultaten te bereiken
  • Geïnteresseerd in de mogelijkheid om zelfstandig te worden binnen een internationaal sterk winkelconcept, dat u van doordachte support en back-up voorziet op een groot aantal bedrijfskundige gebieden

 U hebt:

  • verkoopervaring, het liefst in de keuken- of woningbranche, maar dat is geen eis
  • het vermogen om het overzicht te bewaren – ook als het druk is
  • een gezond zakelijk verstand en een neus voor goede handel

Kvik franchiseAangesloten bij De Nationale Franchisegids - logo voor op website formule

 

 


Kvik franchise informatie

Activiteit:

Leverancier van keukens, badkamers en garderobekasten.

Branche: - -
Werkt met ondernemers sinds:1983
Entreegeld:€ 5.000
Jaarlijkse franchisefee: percentage van de omzet
Totale investering:€ 250.000
Benodigd eigen vermogen:Minimaal € 100.000
Gemiddelde omzet pv:€ 1.900.000
Type samenwerking:Hard Franchise
Omschrijving training:Intensieve training/begeleiding
Hoe is de inkoop geregeld:Via moeder organisatie
Verkoop oppervlakte:350 m² / 400 m² + 250 m² magazijn
Locatie omschrijving:Woon / keuken boulevards
Verzorgingsgebied:Geheel Nederland
Contact franchisegever: Neem contact op met deze formule

interview met Kvik

Het is Kvik, het is eerlijk, no-nonense en transparant

kvik

De keukens van Kvik zijn mooi, strak, tijdloos en functioneel. Echt Deens design. Alles wat je terugziet in de keukens van Kvik zie je ook terug in de formule: geen gedoe, alles lekker duidelijk. Franchisenemer van het eerste uur, Johan van Es van Kvik Leiderdorp, voelt zich vanaf dag één thuis bij Kvik, dat naast keukens ook badkamers en garderobekasten in het assortiment heeft . “Hoe Kvik is, hoe Kvik oogt, hoe Kvik samenwerkt, het past helemaal bij mij.”

Prijs & manier van verkopen

Wie wel eens een keuken heeft gekocht, weet er alles van. Het gevoel dat de keukenverkoper niet naast je staat, maar het onderste uit de kan wil halen. Voor hemzelf. Na een lang proces waar je als koper misschien wel zestig keuzes moet maken – welke kleur, type werkblad, kleur frontje, om er maar een paar te noemen – is het moment daar: de keukenverkoper wil een deal maken. “Als u nu beslist, geef ik u tien procent korting.” Voor een gemiddelde keuken is dat een fors bedrag. Murw gebeukt door het lange koopproces, is de kans groot dat een koper toestemt. Tijdens de weg naar huis, komen dan vaak de eerste twijfels.

Netto prijzen

Bij Kvik is men wars van deze manier van verkopen. “Het is helemaal niet van deze tijd”, vindt Van Es. “Uiteindelijk krijg je als koper een prijs voorgeschoteld waarin de uit te onderhandelen korting al is verwerkt. Onderhandel je niet goed, dan betaal je een te hoge prijs.” Bij Kvik werken ze liever transparant, met netto prijzen, vertelt Van Es. “Een klant kijkt in de winkel op een scherm gewoon met ons mee, hij ziet hoe een prijs ontstaat. Eerst zijn bijvoorbeeld de kastjes uitgekozen voor duizend euro, dan het werkblad, maar wacht, daar moeten we toch een goedkopere variant voor kiezen, want we willen ook nog de apparatuur en de montage inkopen. Gaandeweg ontstaat op deze manier een keuken die in prijs naadloos aansluit op het budget van de klant.”

Product en dienstverlening

Keukens op voorraad

Naast een duidelijke prijsvoering richt Kvik zijn pijlen ook op een betrouwbare serviceverlening. Van Es: “In de regel leveren wij een keuken binnen vier tot zes weken. Dat is ongeveer twee keer zo snel dan gebruikelijk in de branche. Ook proberen we alles in één keer goed te doen. Gaat het een keer mis, dan lossen we het probleem gelijk op.” Het snelle plaatsen van keukens is het gevolg van de strategie van Kvik om producten die op designgebied hot zijn, op voorraad te hebben voor alle 135 winkels in Europa, waaronder dertien in Nederland. “We maken een voorselectie van de best lopende producten; dit is zowel goed voor onze prijs-kwaliteitverhouding als voor onze levertijden”, aldus Van Es.

Tevreden gevoel

Een ander voordeel van het maken van een voorselectie is dat het keuzeproces voor de klant makkelijker is, zegt Van Es. “Ze hoeven geen zestig keuzes te maken, maar twintig. Als je dit goed uitlegt, schept dit vertrouwen waardoor je met de klant alle mogelijkheden open kunt bespreken.” Een klant hoeft ook niet gelijk na het eerste gesprek een beslissing te nemen, vertelt Van Es verder. “Als de klant na de eerste ontmoeting de deur uit gaat heeft hij een ontwerp van de keuken gemaakt, een offerte die aansluit op zijn budget én een goed, tevreden gevoel over onze aanpak. De keer daarop wil hij misschien nog wat kleine dingetjes wijzigen omdat hij in de tussentijd erover heeft kunnen nadenken. De verkoop is dan eigenlijk al rond.”

Promotie & online

Mond-tot-mond

De transparante prijsvoering, het servicebeleid en de manier van verkopen van Kvik spreekt veel mensen aan. Het gevolg is dat veruit de meeste klanten binnenkomen op aanbeveling van andere klanten. “Mond-tot-mondreclame is de beste reclame die er is”, zegt Van Es hierover. Dit neemt niet weg dat Kvik wel communiceert met haar doelgroepen. Dit doet het bedrijf voornamelijk online: via de website en sociale mediakanalen. Verder verschijnt er zes keer per jaar een brochure en adverteert Kvik regelmatig in woonbladen.

Online kopen

Hoewel op dit moment de website van Kvik vooral is bedoeld als online showroom en de werkwijze wordt toegelicht, is het in de toekomst waarschijnlijk ook mogelijk om online je keuken samen te stellen. “Nu kun je op de website veel zien en ervaren”, vertelt Van Es. “En je kunt online een afspraak maken voor in de winkel, maar het gaat ernaartoe dat steeds meer onderdelen van het koopproces online geregeld kunnen worden. Ik denk echter wel dat het persoonlijk contact tussen klant en verkoper altijd blijft bestaan. Al is het maar omdat mensen de keuken die ze willen kopen even in het echt willen zien en aanraken.”

Plaats & nieuwe franchisenemers

Elkaar veel gunnen

Na de crisis van de afgelopen jaren zit de keukenbranche weer flink in de lift. Van Es vertelt dat Kvik verder wil groeien in Nederland en op zoek is naar nieuwe franchisenemers, vooral in de Randstad. “Kvik is een leuke, moderne formule met een aantrekkelijke franchiseorganisatie waarin je een hele goede boterham kunt verdienen.” Van Es zelf is franchisenemer bij Kvik sinds 2005. Al snel had hij drie winkels. Toen kwam de crisis. “En toen ging het even wat minder, om het zo maar uit te drukken.” Twee van zijn drie vestigingen verkocht hij terug aan Kvik. Leiderdorp, zijn best lopende winkel, hield hij aan. “Kvik is een formule die je bijstaat, ook als het even wat minder gaat. Ze denken: als het goed gaat met onze franchisenemers, dan gaat het ook goed bij ons. We gunnen elkaar gewoon veel, dat is onze kracht.”

Goed gevoel

Een nieuwe franchisenemer heeft bij voorkeur ervaring in de keukenbranche, maar een harde eis is het niet. “Werk je nu bijvoorbeeld bij een andere keukenaanbieder en wil je voortaan op de Kvik-manier werken, dan is dit een leuke kans.” Van Es zelf kwam niet uit de keukenbranche voordat hij met Kvik in zee ging. “Ik was manager in de modebranche en kwam in aanraking met franchisenemers. Toen dacht ik: zij doen veel leuker werk dan ik. Eerst zocht ik naar een formule in de mode, maar ik voelde mij nergens thuis. In mijn zoektocht kwam ik ook Kvik tegen. Ik had meteen het goede gevoel. Het is nu nog steeds een plezier om met dit werk bezig te zijn.”


Vraag aan

franchise vestigingen van Kvik

Aantal vestigingen

2015:
2 eigen en 9 zelfstandig
2016:
2 eigen en 10 zelfstandig
2017:
2 eigen en 12 zelfstandig
Buitenland:
120

Franchise nieuws

Ga naar al het franchisenieuws »

banner snak appeal

skyscraper-banner-website

franchise-banner-abn-amro-3


seasons-artclass-banner

 

Meer informatie  

Bent u geïnteresseerd in deze formule?

Vraag dan nu geheel vrijblijvend informatie aan.

Ja ik wil gratis informatie over
Kvik

Vragen? Bel ons! 055-8200 226