First Retail

First Retail

First Retail

quickscan first retailQuickscan Analyse software

Met de Quickscan on line tool ziet u binnen een fractie van een seconde hoe het marktgebied voor uw specifieke branche eruit ziet. Denk onder andere aan inwoners, inkomensindex, concurrenten. Op een kaartje ziet u ook waar uw concurrenten gevestigd zijn incl. alle NAW gegevens. Ook zijn de bestedingen weergegeven binnen uw branche per postcodegebied. Dit alles overzichtelijk gepresenteerd in tabellen, landkaarten en staafdiagrammen.

De voordelen

  • Direct inzicht in de potentie van de aangeboden locatie
  • Basis waarmee u een witte vlekkenplan kunt opstellen
  • Inzicht in het marktgebied van uw vestigingen

Vestigingsplaatsonderzoek first retailHet vestigingsplaatsonderzoek

Het vestigingsplaatsonderzoek wordt meestal verricht voorafgaand aan de start van de vestiging. Resultaat van het onderzoek is een prognose van de te verwachten omzet van de beoogde locatie. Onderdeel van het vpo is een veldonderzoek. Hierbij wordt de locatie bezocht en vindt er een inventarisatie en beoordeling plaats van de locatie, het verzorgingsgebied en de concurrentie.

Een vestigingsplaatsonderzoek geeft inzicht in o.a. het verzorgingsgebied (demografische gegevens, welstandsklasse, inkomensindex, bestedingsniveau binnen de branche), de lokale concurrenten, het te verwachten marktaandeel en de lokale kritische succesfactoren. Het vpo dient als basis voor een financieringsaanvraag bij de bank.

De voordelen

  • Prognose van de te verwachten omzet en het marktaandeel
  • In kaart brengen van de lokale concurrenten
  • De basis voor een financieringsaanvraag bij de bank

exclusieve gebieden first retail

Exclusieve gebieden

Als u exclusieve en/of niet-exclusieve gebieden wilt toebedelen aan een franchisenemer dan kunt u die met deze on line tool eenvoudig vastzetten.  Ook zijn hier alle demografische gegevens van de betreffende postcodegebieden vermeld. Vervolgens kan een print van worden gemaakt die aan de franchiseovereenkomst kan worden gehecht.  Hiermee voorkomt u dat één gebied wordt toegekend aan twee franchisenemers en het sluit ieder misverstand hierover uit.

De voordelen

  • Vastleggen van exclusieve en niet-exclusieve gebieden
  • Duidelijk overzicht van bezette en vrije gebieden
  • Essentieel onderdeel van iedere franchise overeenkomst

klantenherkomst first formulaKlantenherkomstanalyse

Op basis van aankopen van uw klanten brengen wij uw verzorgingsgebied exact in kaart: wie wonen er, wat is de gemiddelde reistijd, hoe zijn de gezinnen samengesteld, percentage allochtonen, leeftijdsverdeling, inkomensindex per postcodegebied, et cetera

De resultaten worden gepresenteerd in tabellen, landkaarten en staafdiagrammen. Per postcodegebied is het aantal klanten aangegeven, hoeveel omzet zij genereren en wat uw marktaandeel is.

De voordelen

  • In kaart brengen van uw verzorgingsgebied
  • Maakt duidelijk wie uw klanten zijn
  • Wegwijzer voor inzet lokale marketing

fr-2018-update-logo-bovenaan-nb-retailminds

Aangesloten bij De Nationale Franchisegids - logo voor op website formule

 

 

 

 


Activiteit:Onafhankelijk strategisch onderzoeksbureau gespecialiseerd in marktanalyses, klantsegmentatie en omzetprognoses. Producten zijn o.a. VPO's, Quickscans en Klantenherkomstanalyses.
Branche:
Aantal medewerkers:6 fte
Klanten:O.a. Bruna, Bagels&Beans, DIO drogisterij, Douwe Egberts
Moederbedrijf:De Nationale Franchise Gids
Oprichtingsjaar:2009

Delen:

Contact

Loolaan 12
7315 AA Apeldoorn

Telefoon: (055) 8200 226
Fax: (055) 8200 228
Website: http://www.firstretail.nl/

Contactpersoon: De heer T. Jurgens (Tiago)
Functie: Accountmanager

 

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3