Column


Bespaar geld in Google Shopping met Google’s CSS.

Datum:

Het klinkt als iets ongelooflijks, je kunt geld besparen op je Google factuur en de CPC’s in de Google Shopping veiling. Maar het is toch echt zo. Dit kan snel ingeregeld worden en het biedt echt financiële voordelen. Google Comparison Shopping Services (CSS) Het begon…
▶ Lees meer…


Een nieuwe franchisegever tegen wil en dank

Datum:

Fusies tussen franchiseorganisaties zijn allang geen uitzondering meer. Multivlaai/Limburgia, DA/DIO, Emté/Jumbo zijn daar recente voorbeelden van. Veelal wordt in goed onderling overleg met franchisenemers en hun verenigingen overleg gevoerd over het ineenschuiven van de formules. Deze consolidatie leidt veelal tot sterkere organisaties. So far so…
▶ Lees meer…


Franchisenemer mag niet beperkt worden in het voeren van promotionele online acties

Datum:

De Rechtbank Amsterdam heeft recent geoordeeld dat een franchisegever toerekenbaar tekort is geschoten in de nakoming van de franchiseovereenkomst, omdat hij een franchisenemer heeft beperkt in het voeren van promotionele online acties. De franchiseovereenkomst Franchisegever exploiteert een afslankformule en gebruikt daarbij Easy Shape apparaten. Op 18 april…
▶ Lees meer…


Hoge Raad: Erecode inzake franchising geen rechtskracht

Datum:

De Hoge Raad heeft op 21 september 2018 geoordeeld dat de Europese Erecode inzake Franchising geen maatstaf voor in Nederland levende rechtsovertuigingen is. In deze Erecode is beschreven dat een franchisegever voorafgaand aan het sluiten van de franchiseovereenkomst alle beschikbare informatie en overige gegevens aan…
▶ Lees meer…


Als je franchisegever je concurrent is

Datum:

Franchising beoogt samenwerking. De franchisegever behoort de franchisenemer bij te staan in het bereiken van wederzijdse profijtelijkheid met de exploitatie van de formule. Soms raakt dit uit balans. Wat als de franchisegever de franchisenemer gaat beconcurreren? In beginsel is het een franchisegever niet toegestaan om…
▶ Lees meer…


Optimaal samenwerken: hoe doe je dat?

Datum:

Door: Ria van Tol – Commercium Voor een franchisegever, of het nu om de detailhandel, horeca of zakelijke dienstverlening gaat, is het bewaken van de identiteit van de franchiseformule essentieel. Een goed opgebouwd imago kan door een verkeerde aanpak van een franchisenemer, mede door internet…
▶ Lees meer…


ga naar oudere nieuwsberichten

Zoeken

Gebruik deze zoekfunctie om het gehele nieuwsarchief te doorzoeken

Categorieën

Archief

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3