E-mailmarketing GDPR-wet

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

logo-repper
Op 25 mei 2018 gaat er een nieuwe Europese wet in werking m.b.t. de e-mailmarketing: de GDPR-wet (General Data Protection Regulation). Als je als organisatie zijnde binnen de Europese Unie mailingen verzendt, moet je vanaf dan aan deze wet voldoen.
Wat zegt de GDPR-wet?
  • Het inschrijven op een nieuwsbrief moet duidelijk zijn.
  • De mogelijkheid om je in te schrijven mag niet al voor een bezoeker gemaakt worden. M.a.w. de checkbox mag dus niet standaard al ‘aangevinkt’ zijn.
  • Het inschrijven op de nieuwsbrief van ook niet in de algemene voorwaarden opgenomen worden.
  • Je moet als verzendende partij aantoonvaar de gegeven toestemming voor het inschrijven op de nieuwsbrief kunnen laten zien.
  • Je moet relaties die zich ingeschreven hebben een heldere en eenvoudige mogelijkheid bieden om zich op ieder moment te kunnen uitschrijven op de nieuwsbrief.
Boete

De nieuwe GDPR-wet geldt voor zowel B2C als B2B mailingen en het is van belang om dit goed op orde te hebben. Er kunnen namelijk hoge boetes opgelegd worden als je dit als bedrijf niet goed voor elkaar hebt. Deze boete kan zelfs oplopen tot 20 miljoen euro of 4 procent van je totale wereldwijde omzet.

Meer weten over de GDPR-wet en wat dit inhoudt voor u? Lees dan hier verder.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.