Hoe kom je er achter wat klanten echt willen?

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Om succesvol te zijn en te blijven, is meer nodig dan het regelmatig vernieuwen van producten en diensten. Daar zorgen de marktontwikkelingen, technologische innovaties en veranderende klantwensen wel voor. Maar hoe kom je er achter wat klanten echt willen? En hoe bepaal je dan de noodzakelijke koers en acties? Het antwoord op deze vraag is vaak te vinden in de enorme berg data waar uw organisatie over beschikt.

Vrijwel iedereen ziet het belang in van het nemen van beslissingen op basis van nauwkeurige data. Toch maken nog maar weinig bedrijven echt gebruik van data analyses. Ze hebben simpelweg niet de middelen om analytisch talent in te huren, of zien op tegen de kosten, complexiteit en tijdsduur van het implementeren van de benodigde software en modellen. Toch zijn er mogelijkheden om relatief eenvoudig de rijkdom aan beschikbare data te benutten. Snel, eenvoudig en zonder extra belasting voor uw (IT-)medewerkers.

Dit begint met een analyse van uw bedrijfsprocessen en data die al in uw ICT systemen beschikbaar is. Door de noodzakelijke data te verzamelen en de ontbrekende gegevens aan te vullen en te coderen is de basis gelegd voor een gedegen bedrijfsanalyse. Op grond hiervan kunnen Kritieke Prestatie Indicatoren (KPI) worden bepaald zodat u de prestaties kunt meten en analyseren. Hiermee bent u in staat om te bepalen of uw organisatie operationeel op koers ligt voor de realisatie van haar financiële doelstellingen of dat ingrijpen noodzakelijk is.

Indien de bronnen voor de analyses beschikbaar zijn kunnen binnen uw applicaties de gegevens worden geconverteerd naar een geautomatiseerde rapportage ongeacht of deze is bestemd voor het managementteam, directie, financier of investeerder. Het is dus veel minder complex en goedkoper dan u wellicht denkt. Daarnaast is de tool eenvoudig te gebruiken, zijn de uitkomsten duidelijk en de resultaten makkelijk te delen. Kortom managementinformatie om gezamenlijk te werken aan resultaatverbetering.

Aan u de vraag of u gewoon gebruik wilt blijven maken van Excel ondanks dat dit tijdrovend, complex en foutgevoelig is of dat u sturing wilt geven aan uw organisatie op basis van real-time financiële & operationele data.

 

KERN MANAGEMENT + ADVIES

Telefoon: (06) 215 989 57
Website: http://kern-management.nl/
Contactpersoon: mr. drs. A. Evers

 

 

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-tubz-europe

franchise-season-art-class