Plaza Food For All Appingedam

Plaza Food For All Appingedam

Ondernemer worden bij Plaza Food For All in Appingedam

plazafoodforall
Plaza Food For All is op zoek naar een ondernemer in Appingedam.

Bij Plaza hebben we hart voor de zaak en passie voor de producten. Wij omarmen onze ambacht en dragen dit 100% uit naar onze gasten. Bij ons staat kwaliteit voorop. Wij spelen in op de lokale markt, op deze manier bieden we je altijd de beste kwaliteit.

Franchise informatie Plaza Food For All

Plaza Food For All is op zoek naar ondernemers om in Appingedam een nieuwe vestiging te starten. Wilt u in de fast food ondernemen en wilt u dit in Appingedam doen? Lees dan verder en vraag geheel vrijblijvend informatie aan bij Plaza Food For All.

header-plaza

Over Plaza Food For All

Wil je als cafetariaondernemer jouw zaak iets extra’s geven? Kies dan voor de franchiseformule Plaza food for all. Hiermee ben je verzekerd van kwaliteit, een frisse uitstraling en professionele marketingondersteuning.

Plaza franchise is al 15 jaar lang een zeer succesvolle cafetariaformule, met inmiddels circa 80 locaties door heel Nederland. En met resultaat: verschillende hiervan staan in de Cafetaria Top 100. Steeds meer cafetaria-ondernemers sluiten zich aan bij deze formule om zo te profiteren van landelijke bekendheid, professionele marketing, foodconcepten en bovenal: behoud van eigen vrijheid.

Ondersteuning

Wanneer je je aansluit bij Plaza franchise word je een aantal keren per jaar onaangekondigd gekeurd op hygiëne, productkwaliteit, voedselveiligheid, gastvrijheid en uitstraling. Zo houden we samen de kwaliteit hoog. Ook als het gaat om het assortiment. Want elke Plaza-ondernemer koopt minstens 80% in bij Sligro Food Group. Bij ons bundelen we het ondernemerschap samen met de kracht van een landelijke formule.

De voordelen van de formule Plaza

  • Een professionele eigentijdse uitstraling
  • Gunstige inkoopprijzen
  • Campagnematerialen op jouw locatie
  • Landelijke maandelijkse campagnes, automatisch
  • verspreid in jouw regio
  • Lokale campagnes, die je zelf kunt aanpassen,
  • bestellen, printen en verspreiden
  • Behoud van eigen assortiment en prijsstelling
  • Geen entreefee
  • Onderscheidende foodconcepten
  • Netwerk momenten met andere leden van de
  • formule waar je kennis met elkaar kunt delen en
  • jouw stem kunt laten horen

Verantwoord ondernemen

MVO hoort bij een professionele en duurzame vorm van ondernemerschap. Binnen Sligro gaan verantwoord ondernemen en bedrijfseconomisch rendement hand in hand. Duurzame inkoop, voedselveiligheid, energie, milieu en transport zijn thema’s die als vanzelfsprekend verweven zijn in onze dagelijkse bedrijfsvoering.

Kwaliteit van aanbod Plaza

Kwaliteit staat voorop. Niet alleen bij Sligro, maar ook bij onze ondernemers. Met topmenu’s en speciale burgers, verse broodjes en de kinderbox weten zij hun klanten telkens weer te verrassen.

Binnen de formule besteden wij ook veel aandacht aan verantwoord ondernemerschap en hygiëne. En ook dat werpt zijn vruchten af. Want elk jaar zijn er weer veel Plaza’s terug te vinden in de Cafetaria Top-100.

Aangesloten bij De Nationale Franchisegids - logo voor op website formulePlaza-Logo-2015


Over Appingedam

Appingedam is onderdeel van de gemeente Appingedam, binnen de provincie Groningen, en heeft 12.064 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €29.800. Het landelijk gemiddelde ligt op €35.000 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Appingedam een relatief lager inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €163.412.364. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Appingedam op gemiddeld €142.000. Lager dan het landelijk gemiddelde van €211.000. Daarnaast hebben 5.5% van de mensen in Appingedam een uitkering. Dit maakt dat in totaal 664 inwoners van Appingedam een uitkering krijgen.

Het stadje Appingedam, gelegen aan het Damsterdiep, was vroeger de hoofdstad van het Ommeland (historisch gewest) Fivelingo. Het is tezamen met de stad Groningen een van de twee plaatsen met historische stadsrechten in de provincie. Het centrum van de plaats is een beschermd stadsgezicht met uitbreiding. Aan het begin van de twintigste eeuw ontwikkelde de stad zich meer en meer tot het industriële centrum van Fivelingo. Appingedam kreeg onder andere een zuivelfabriek, een vlasfabriek, een strokartonfabriek De Eendracht, een gasfabriek, een trailerfabriek (onderdeel van de DAM) en twee carrosseriefabrieken Medema en Bos (later Smit). De machinefabriek Ter Borg & Mensinga (Borga) kreeg wereldfaam en de metaalgieterij van Jan Brons produceerde de Bronsmotor, een scheepsmotor die over de hele wereld werd verkocht. Thans staat op de hoek van de Kniestraat en de Dijkstraat, als industrieel monument, de reusachtige krukas van zo’n Bronsmotor. Na de oorlog kwam Appingedam steeds meer in de schaduw te staan van het nabij gelegen Delfzijl. In Delfzijl groeide met name de havenactiviteiten erg snel waardoor Delfzijl zich ontwikkelde tot de derde havenstad van Nederland en tot één van de belangrijkste industriële centra in het noorden des lands. De ontwikkeling in Appingedam verliep veel meer gestaag. Op sommige gebieden, zoals de winkelvoorzieningen, was zelfs sprake van stilstand. In 1972 verwierf Appingedam het predicaat beschermd stadsgezicht. Daarmee verkreeg het gemeentebestuur de juridische en financiële mogelijkheden de in verval geraakte binnenstad nieuw leven in te blazen. In hoog tempo werden ambitieuze plannen ontwikkeld om de historische binnenstad te restaureren met behoud van de eigen identiteit. Niet alleen werd het aanzien van de stad verfraaid, ook de middenstand leefde op en de bedrijvigheid nam toe. Onder het motto Appingedam, terug in de vaart ondernam Appingedam een geslaagde poging toeristen en ondernemers naar de stad te trekken. De vaarrecreatie kwam tot ontwikkeling, mede dankzij de openstelling van het Damsterdiep-vaarcircuit. De stad werd uitgebreid met nieuwbouwwijken. Door het winkelaanbod, de recreatiemogelijkheden, de wegverbindingen en het openbaar vervoer speelt Appingedam een rol als toeristisch centrum voor de noordoostelijke hoek van de provincie Groningen. Daarnaast heeft het zich ontwikkeld tot regionaal verzorgingscentrum, zowel in bestuurlijk opzicht als op het gebied van het onderwijs en de winkelvoorzieningen. Appingedam heeft twee industrieterreinen en enkele bedrijventerreinen. In het centrum is een ruim winkelaanbod.

Er zijn naast Plaza Food For All ook nog andere franchiseformules waarvoor Appingedam interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Appingedam.

fast food branche informatie

Franchiseformule Plaza Food For All valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. De omzet steeg in 2015 met 4% en boekt al tien kwartalen op rij omzetgroei. Met één kanttekening: de enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt. Tijdens 2014 nam het restaurantaanbod met 10% sneller toe dan de omzetgroei.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place dat begin 2016 door Jumbo is overgenomen. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen Plaza Food For All

Gegevens Appingedam

Provincie
Groningen
Gemeente
Appingedam
Inwoners
12.064
Inkomen
€29.800
WOZ-waarde
€142.000

banner Invest Online FimR

 

 

 

Meer informatie  

Bent u geïnteresseerd in deze formule?

Vraag dan nu geheel vrijblijvend informatie aan.

Ja ik wil gratis informatie over
Plaza Food For All