Big Snack is een cafetariaformule, onderdeel van het Sligro Formulehuis. Bij de franchiseformule kun je terecht voor een snelle hap.
Big Snack is op zoek naar een franchisenemer in Gorinchem. Gorinchem heeft 35.311 inwoners, en voldoet daarmee aan het minimale aantal wat een verzorgingsgebied moet bevatten voor een Big Snack vestiging. Momenteel heeft Big Snack 90 franchise vestigingen in Nederland. Wordt u de volgende? Vraag direct vrijblijvend informatie aan.
De franchisenemer bij Big Snack blijft baas in eigen huis en wij ondersteunen de franchisenemer op gebied van marketing. Dit doen we door een maandelijkse folder automatisch te verspreiden in jouw regio.
U bent zelfstandig, kostenbewust en wilt baas in eigen huis blijven? Dan bent u bij Big Snack aan het juiste adres.
Wij geloven in úw ondernemerschap. Dus verwacht van ons geen belemmerende regeltjes, onredelijke eisen of dat wij u gaan vertellen hoe u moet ondernemen. U behoudt uw vrijheid en blijft baas in eigen huis. Big Snack biedt u de middelen om een nog beter rendement te halen.
U heeft een eigen cafetaria en bent op zoek naar extra ondersteuning? Bijvoorbeeld professionele maandfolders boordevol acties? Of posters, POS-pakketten en een opvallende uitstraling? Dan is dit iets voor u!
U betaalt, in tegenstelling tot veel andere formules, géén entreefee. Wij delen in de ombouwkosten en verzorgen in overleg met u een complete openingscampagne. Daarnaast profiteert u iedere maand van vele actieprijzen, speciaal voor Big Snack, en verspreiden wij maandfolders in úw buurt.
Daarnaast profiteert van een nog breder pakket aan ondersteuning:
Elke cafetariahouder wil graag zijn of haar klanten bereiken. Tijd voor actieve marketing is er echter vaak niet. Daarin biedt Big Snack dé oplossing. U profiteert van actieve marketing waardoor u extra klanten trekt, nieuwe klanten bereikt, klanten vasthoudt en klanten meer bij u besteden.
Gorinchem is gelegen in Zuid-Holland, en is onderdeel van de gemeente Gorinchem. Er wonen ongeveer 35.311 mensen in Gorinchem. De WOZ waarde van de woningen in Gorinchem ligt gemiddeld op €194.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2014 van €211.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Gorinchem op €34.000. Lager dan het landelijke gemiddelde van €35.000. In totaal hebben alle inwoners van Gorinchem een gezamenlijk inkomen van €545.715.455. Van alle inwoners hebben 4% een uitkering. In Gorinchem een totaal van 1.412 inwoners.
Gorinchem wordt vaak ook wel uitgesproken als Gorkum. Het is een bekend verkeersknooppunt en vestingstad in het zuiden van Nederland. De historische binnenstad heeft mooie speciaalzaken en bekende winkelketens; het Piazza Center, winkelcentrum Nieuw Dalem en de woonboulevard Spijksepoort.
Er zijn naast Big Snack ook nog andere franchiseformules waarvoor Gorinchem interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Gorinchem.
Franchiseformule Big Snack valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.
De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. De omzet steeg in 2015 met 4% en boekt al tien kwartalen op rij omzetgroei. Met één kanttekening: de enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt. Tijdens 2014 nam het restaurantaanbod met 10% sneller toe dan de omzetgroei.
Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place dat begin 2016 door Jumbo is overgenomen. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.
De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.
Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights