Baderie Leeuwarden

Baderie Leeuwarden

Ondernemer worden bij Baderie in Leeuwarden

Baderie is op zoek naar een ondernemer in Leeuwarden.

Baderie is specialist op het gebied van badkamers, sanitair en wellness. De aangesloten franchisenemers realiseren de volledige badkamer van ontwerp tot oplevering! Met “Het Baderie Comfort” is Baderie een sterk merk in de badkamerbranche.

Franchise informatie Baderie

Wilt u ondernemen in Leeuwarden? Op dit moment zoekt Baderie naar ondernemers in onder andere Leeuwarden. Met 95.949 komt Leeuwarden uitstekend in aanmerking voor een nieuwe vestiging van Baderie. Baderie ziet hier voldoende mogelijkheden voor franchising. Wilt u graag een nieuwe Baderie vestiging starten? Neem dan direct contact op.

Ondernemer worden? Baderie zoekt franchisenemers

Baderie is specialist op het gebied van badkamers, sanitair en wellness. De aangesloten franchisenemers realiseren de volledige badkamer van ontwerp tot oplevering. Met ‘Het Baderie Comfort’ is de formule een sterk merk in de badkamerbranche.

Over Baderie

Baderie is een franchiseformule voor de showroomhoudende installateur. Het Baderie Comfort is de slogan van de formule en geeft de kernactiviteit van de formule weer: in 5 stappen van inspireren, kiezen, ontwerpen, installeren naar genieten. Ondernemers profiteren van de beste inkoopcondities van Nederland. Met de professionele marketingactiviteiten worden de ondernemers optimaal ondersteund in de (lokale) marktbewerking. Wat direct resulteert in meer kwalitatieve leads in de showrooms.

Ondernemen

De totale investering dat benodigd is voor het openen van een nieuwe locatie, is afhankelijk van de locatie en het benodigd eigen vermogen is afhankelijk van de investering. De formule is onderdeel van IGM Holding.

De historie

Baderie vindt haar oorsprong in 1979, wanneer een vijftal installatiebedrijven in de regio Utrecht een samenwerkingsverband begint. Inmiddels is Baderie met 49 showrooms de succesvolste formule in badkamers, sanitair en wellness van Nederland. De wortels in installatietechniek zijn nog altijd duidelijk merkbaar. Elke Baderie showroom heeft eigen vakmensen in huis, die alles van A tot Z realiseren.

Veel meer keuze, focus op sfeer

De afgelopen jaren is er heel wat veranderd in de manier waarop we in Nederland tegen badkamers aankijken. 35 jaar geleden lag de focus heel sterk op het sanitair, daar ging alle aandacht naar uit. Er was hooguit keuze uit vier soorten tegels, dus dergelijke sfeerbepalende elementen werden er in vijf minuten bij gezocht. Tegenwoordig is het precies andersom: onze klanten hebben een bepaalde sfeer voor ogen, ze zoeken een bepaald badkamergevoel. Het is aan Baderie om die emotie te vertalen naar een comfortabele badkamer die er fantastisch uitziet en heel praktisch is in gebruik. De producten die Baderie samen uitzoekt moeten daar eenvoudigweg aan bijdragen.

Baderie logo

Aangesloten bij De Nationale Franchisegids - logo voor op website formule


Over Leeuwarden

Leeuwarden ligt in de gemeente Leeuwarden, in Friesland. In Leeuwarden wonen ongeveer 95.949 mensen (bron: CBS). Vrij gemiddeld voor een plaats van deze grootte. Per huishouden verdiend men gemiddeld €28.700. Het landelijk gemiddelde, exclusief vakantietoeslag, is bruto €35.000. Het gemiddeld inkomen in Leeuwarden ligt dus lager. Bij elkaar genomen verdienen de inwoners van Leeuwarden dus zo’n €1.251.698.318. Dit ziet men weer terug in de WOZ-waarde van de huizen, welke gemiddeld €135.000 is in Leeuwarden. In 2014 was de WOZ waarde in Nederland gemiddeld €211.000, in Leeuwarden ligt dit dus lager. In Leeuwarden hebben 4.7% van de mensen een uitkering. Waarmee het totaal aantal uitkeringsgerechtigden op 4.510 uitkomt.

Leeuwarden heeft een uitgebreid winkelaanbod. Populaire winkelstraten zijn o.a. Nieuwestad, Wirdumerdijk, Wilhelminaplein en Voorstreek. Het Wilhelminaplein is flink op de schop gegaan en is hierdoor een deel van de binnenstad compleet veranderd. Aan de rand van het centrum zit De Centrale, een winkellocatie van 12.000 m³. In De Centrale zijn winkels met grotere verkoopoppervlaktes gevestigd en enkele speciaalzaken. In de komende jaren zal er nog eens 13.000 m²bijgebouwd worden. In Leeuwarden zijn ook veel kantoren gevestigd van grote dienstverleners als KPN, ING, ABN ARMO en ACHMEA. Leeuwarden kent 3 industrieterreinen: Leeuwarden West, Hemrik en Newtonpark, een nieuw industrieterrein aan de westkant van Leeuwarden. Belangrijke verkeersaders zijn A31 (Amsterdam), A32 (Zwolle), N31 (Emmen) en N355 (Groningen). De grootste inwonersgroep van Leeuwarden is 20 – 29 jaar. Dit komt omdat Leeuwarden een populaire studentenstad is.

Er zijn naast Baderie ook nog andere franchiseformules waarvoor Leeuwarden interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Leeuwarden.

sanitair branche informatie

Franchiseformule Baderie valt binnen de branche sanitair. Tot de sanitair branche behoren de keuken- en badkamerzaken. Enkele bekende formules die actief zijn in deze branche zijn: Bad in Beeld, Baderie, Grando, Mega Tegels & Badkamers & Sanidirect. Deze keuken- en badkamerzaken verkopen onder andere keukens, badkamers, apparatuur en onderdelen van keukens en badkamers. Naast het verkopen van deze producten verzorgen deze keuken- en badkamerzaken ook vaak de plaatsing en de aansluiting van de producten.

De omzet van deze branche is afgelopen jaren gestegen. De omzet per winkel bedroeg in 2013 885.000 en in 2015 1.154.000. Ook de omzet per vierkante meter winkeloppervlakte steeg van 1.654 in 2013 naar 2.074 in 2015. Deze omzetstijging is ook deels te danken aan de aantrekkende huizenmarkt. De huizenmarkt zit sinds 2013 weer in de lift en daar profiteert de sanitair branche van.

Binnen deze branche zijn er ook een aantal ontwikkelingen gaande. Zo heeft de consument bijvoorbeeld steeds meer behoefte aan inspiratie en advies. Gekwalificeerd personeel wordt hierdoor erg belangrijk. Daarnaast verandert de samenstelling van de huishoudens in Nederland. Het aantal eenpersoonshuishoudens en ouderen neemt toe.

Naast de grote keuken- en badkamerzaken heeft de consument behoefte aan kleine winkels met een compleet productaanbod. Binnen het productaanbod van deze winkels heeft de consument behoefte aan unieke producten. Een eigen label assortiment wordt steeds belangrijker. Net zoals bij andere branches wordt de online verkoop door toenemend internetgebruik steeds belangrijker bij de aankoopbeslissing.

De sanitair branche zal de komende jaren wel rekening moeten houden met stijgende concurrentie. Met name de doe-het-zelfketens hebben aangegeven het assortiment aan te gaan vullen en te verluxen. Daarnaast spelen de bouwmarkten ook handig in op de vraag van zelfstandige installateurs en klusbedrijven. Op het gebied van klantenwerving- en binding kan nog veel terrein gewonnen worden. De keuken- en badkamerzaken zullen zich nog scherper moeten profileren en de inzet van de marketing moet zich richten op beleving en conceptuele waarde.

Bron: Detailhandel.info, CBS, raming Panteia op basis van CBS en Locatus, Rabobank Cijfers & Trends, Qumedia

Vestigingen Baderie

Gegevens Leeuwarden

Provincie
Friesland
Gemeente
Leeuwarden
Inwoners
95.949
Inkomen
€28.700
WOZ-waarde
€135.000

banner Invest Online FimR

 

 

 

Meer informatie  

Bent u geïnteresseerd in deze formule?

Vraag dan nu geheel vrijblijvend informatie aan.

Ja ik wil gratis informatie over
Baderie