Pronto Wonen Maastricht

Pronto Wonen Maastricht

Ondernemer worden bij Pronto Wonen in Maastricht

prontowonen
Pronto Wonen is op zoek naar een ondernemer in Maastricht.

Pronto Wonen is specialist in het inrichten van de woonkamer. Kernwoorden: Styling-Altijd de Beste Prijs-Kwaliteit-Snel leverbaar.

Franchise informatie Pronto Wonen

Omdat Maastricht 122.418 inwoners bevat, is er ruimte voor een Pronto Wonen vestiging in deze plaats. Pronto Wonen is op zoek naar een gedreven ondernemer die Maastricht op zijn duimpje kent. Mocht u franchisenemer willen worden bij Pronto Wonen vraag dan direct informatie aan via deze pagina.

Over Pronto Wonen

De woonwinkelformule van Pronto Wonen franchise is origineel en eigentijds woonassortimint. Pronto Wonen is altijd in beweging. Seizoenen en woontrends veranderen, mogelijkheden worden steeds groter en uitgebreider. Bij Pronto Wonen vind je altijd de laatste woontrends passend bij elk seizoen.

Pronto Wonen is…

  • Een formule met 32 vestigingen door het hele land met elk circa 1.750m²
  • Specialist in het inrichten van de woonkamer
  • Een vlotte winkel met heel veel sfeer
  • Een winkel waarin elke modebewuste consument kan slagen
  • Een formule met nog enkele witte vlekken in Nederland
  • Een franchiseformule van de Internationale Meubel Groep uit Etten- Leur
  • Een formule Van, Voor en Door ondernemers

Pronto Wonen franchise

USP’s van Pronto Wonen

Maatwerk

Bij Pronto Wonen zijn we in staat maatwerk te leveren tegen een zeer scherpe prijs.

Dit is mogelijk door de ontwikkeling van elementen, stoffen-, leder-, pootjes-, wielen- en hoofdsteunenconcepten. Vrijwel elke bank kan met deze concepten aangepast worden aan de wens van de klant. Doordat we beschikken over een eigen stof- en ledercollectie is het voor de consument tevens mogelijk meubelen van diverse leveranciers te combineren zonder kleurverschil.

Snel in huis met Pronto Wonen

Pronto Wonen franchise levert binnen 20 dagen! pronto wonen franchise

Een tweede doorbraak in het inspelen op de wensen van de klant is de mate waarin we erin geslaagd zijn het Pronto Wonen assortiment snel te kunnen leveren. Waar binnen de branche, en met name binnen de hogere prijsniveaus, levertijden van 10 weken nog steeds heel normaal zijn slaagt Pronto Wonen er in het grootste deel van het assortiment zitmeubelen binnen 20 dagen te leveren! De noodzaak hiervan herkent u als ondernemer waarschijnlijk meteen. De klant wil de meubelen immers het liefste direct in huis hebben maar de kosten van het alles op voorraad hebben (dit doen we binnen Pronto Wonen slechts met een beperkte selectie topmodellen) liggen te hoog om dit te kunnen doen.

Van, Voor en Door ondernemers

Ondernemers zijn leading

Pronto Wonen is een hard franchise formule. Dit betekent onder meer dat de franchisenemers verplicht zijn het volledige kernassortiment te voeren, de pricing & signing huisstijl van de formule te volgen, deel te nemen aan de marketingkalender van de formule en alle eigen uitingen af te stemmen op het formulebeleid.

Uniek aan Pronto Wonen als franchiseformule is echter dat het formule beleid in verregaande mate bepaald wordt door de ondernemers zelf. Pronto Wonen werkt met een aantal beslissingsbevoegde commissies. De belangrijkste commissies zijn de inkoopcommissie en de reclamecommissie. Beide commissie bestaan uit vier ondernemers en één medewerker van de franchisegever. De commissies worden aangestuurd door de franchiseraad die eveneens uit ondernemers bestaat.

aanbieding_20_pronto1Reclame Pronto Wonen

Enkele voorbeelden van reclame-uitingen van Pronto Wonen

  •  Website en webshop
  •  Lokale tv reclame
  •  Landelijke tv reclame
  •  Sponsoring van tv-programma’s
  •  Folder

De folder van Pronto Wonen verschijnt in 2013 14 maal. Door de omvang van de gezamenlijke oplage van alle aan IMG gelieerde ondernemingen kan de folder afgenomen worden tegen een zeer lage prijs van 2,8 cent per stuk.

Ondersteuning franchisenemers

Franchisenemers van Pronto Wonen franchise ontvangen ondersteuning van het servicecenter te Etten-Leur.

De doelstelling van het servicekantoor is u op de winkelvloer zo veel mogelijk te ontzorgen op het gebied van productinformatie en pricing & signing en u middelen aan te leveren die u in staat stellen het maximale uit uw m² te halen. Een voorbeeld hiervan is dat alle prijskaarten van de showroomopstellingen direct vanuit intranet te printen zijn. Daarnaast wordt voor alle producten aan de hand van een symbolenkaart en een productpaspoort uitvoerige productinformatie gegeven. Daarnaast zijn we binnen de formule gewend elkaar scherp te houden. Dit doen we doormiddel van trainingsprogramma’s voor het personeel, uitwisselingsprogramma’s tussen vestigingen onderling en shopvisits.

Facts Pronto Wonen franchise

  • aantal vestigingen 32
  • benodigd metrage winkel 1.750
  • benodigde magazijnruimte 800
  • omvang verzorgingsgebied in brievenbussen 90.000
  • franchisefee € 12.000
  • reclame kostprijs
  • aantal folders per jaar (2016) 13
  • entreefee € 10.000
  • contractduur 5+5 optiejaren
  • benodigde investering voorraad werkkapitaal € 400k – €450k
  • benodigde investering interieur € 200k – € 225k
  • benodigde investering bouwkundig PM

logo pw uitsnede

Aangesloten bij De Nationale Franchisegids - logo voor op website formule

 


Over Maastricht

Maastricht is onderdeel van de gemeente Maastricht, binnen de provincie Limburg, en heeft 122.418 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €30.400. Het landelijk gemiddelde ligt op €35.000 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Maastricht een relatief lager inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €1.691.594.182. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Maastricht op gemiddeld €178.000. Lager dan het landelijk gemiddelde van €211.000. Daarnaast hebben 3.4% van de mensen in Maastricht een uitkering. Dit maakt dat in totaal 4.162 inwoners van Maastricht een uitkering krijgen.

Al twee eeuwen is Maastricht een belangrijke industriestad. Waar het begon met glas- en aardewerkfabricage, kwam daar later de papier- en cementindustrie bij. Afgelopen decennia is het aantal werknemers in de industrie flink afgenomen. Sinds de jaren zeventig wordt er sterk ingezet p[ de kenniseconomie. Dit resulteerde in de oprichting van de Universiteit van Maastricht en het congres- en expositiecentrum MECC. De binnenstad van Maastricht heeft een ruim winkelaanbod en trekt veel bezoekers uit de regio, alsook België en Duitsland. Populaire winkelstraten zijn o.a. De Grote en Kleine Staat, Stokstraat en Maastrichter Smedenstraat. Ook zijn er verschillende winkelcentra en industrieterreinen te vinden. In het centrum en enkele buitenwijken is er betaald parkeren en zijn er een aantal parkeergarages en – pleinen. Ook geldt er in een deel van het centrum een parkeerverbod.

Er zijn naast Pronto Wonen ook nog andere franchiseformules waarvoor Maastricht interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Maastricht.

wooninrichting & woondecoratie branche informatie

Franchiseformule Pronto Wonen valt binnen de branche wooninrichting & woondecoratie. In de branche wooninrichting & woondecoratie zorgt de ondernemer voor de verkoop van vloeren, gordijnen, behang, verf, zonwering of raamdecoratie. Bekende spelers in de markt zijn Decorette, DroomDomein, Pronto Wonen en Rivièra Maison.

In 2016 wordt een lichte groei van het volume in de woonbranche verwacht. Dit komt door de aantrekkende bestedingen en activiteit op de woningmarkt. De omzet zal zich naar verwachting zeer divers ontwikkelen en is sterk afhankelijk van de kwaliteit en positionering van de betreffende franchiseformule. Veel winkels verkopen dezelfde producten en merken. Voor deze winkels is het belangrijk om een compleet beeld neer te zetten van de collecties.

De woonbranche sloot 2015 af met een omzetgroei van 10,6%. Voor 2016 wordt opnieuw een omzetstijging verwacht van 5%. Meubelverkopers sloten 2015 af met een omzet van 8,2% en woningtextielzaken noteerden 7,2% meet omzet.

Online werd er een omzet geboekt van 20%. Daarmee komt de groei een stuk hoger uit dan in 2014, toen de omzet 11% steeg. Bij winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) steeg de online omzet met 23%.

Steeds meer zie je supermarktketens, bouwmarkten, tuincentra en niet-retailers in toenemende mate de concurrentie aangaan met de traditionele woonondernemer. Vooral het middensegment heeft hier hinder van. Het goedkope en het dure segment en winkels met een eigen, unieke productlijn hebben hier minder last van. Het is dus belangrijk om onderscheidend te zijn en te blijven in deze branche.

Door de marktontwikkelingen wordt er nu meer gevraagd om te sturen op cijfers. De juiste managementinformatie zorgt ervoor dat inzichtelijk is welke producten op welke wijze bijdragen aan de marge. Zo kan de marge beter gestuurd worden. Daarnaast geven kengetallen en benchmarkgegevens inzage in het functioneren van de onderneming. Samenwerking in de keten is van groot belang.

Bron: CBS, Rabobank

Vestigingen Pronto Wonen

Gegevens Maastricht

Provincie
Limburg
Gemeente
Maastricht
Inwoners
122.418
Inkomen
€30.400
WOZ-waarde
€178.000

banner Invest Online FimR

 

 

 

Meer informatie  

Bent u geïnteresseerd in deze formule?

Vraag dan nu geheel vrijblijvend informatie aan.

Ja ik wil gratis informatie over
Pronto Wonen