Ribsfactory Nijmegen

Ribsfactory Nijmegen

Ondernemer worden bij Ribsfactory in Nijmegen

Ribsfactory vestiging Delft
Ribsfactory is op zoek naar een ondernemer in Nijmegen.

Ribsfactory is gespecialiseerd in vleesgerechten als spareribs, steaks en burgers. Ribsfactory onderscheidt zich door haar overzichtelijk en aantrekkelijk geprijsd aanbod, bereidingswijze, ongedwongen sfeer én overheerlijke spareribs.

Franchise informatie Ribsfactory

Ribsfactory zoekt naar nieuwe ondernemers in Nijmegen. Op dit moment heeft Ribsfactory 3 franchisevestigingen. Wilt u een eigen Ribsfactory starten in Nijmegen? Lees dan verder!

Ribsfactory zoekt Ribs-minded ondernemers!  

ribs-factory-franchise-spareribs-banner

Ribsfactory franchise is een steakhouse en gespecialiseerd in spareribs met een overzichtelijk en aantrekkelijk geprijsd aanbod, vlotte gastvrije bediening en uiteraard de lekkerste steaks, burgers en ribs. 

Momenteel heeft de franchiseformule vestigingen in Eindhoven, Tilburg, Breda, Den Bosch, Nijmegen, Utrecht, Amersfoort,  Amsterdam en Delft. Ribsfactory is momenteel één van de snelst groeiende steakhouse-ketens in Nederland. Oprichter en eigenaar is Martijn Lensing, horeca-ondernemer in hart en nieren en al bijna 20 jaar werkzaam in de horeca. Naast Ribsfactory is hij ook actief in diverse andere horecaformules van restaurants tot grandcafé’s. Na de opening van de eerste vestiging in Eindhoven in 2012 bleek dat Ribsfactory een succesformule zou worden, want Ribsfactory is inmiddels uitgegroeid tot een van de grootste en snelst groeiende steakhouseketens van Nederland.

Inrichting Ribsfactory

Ribsfactory staat bekend om haar warme, eigentijdse inrichting en ongedwongen sfeer. De vlotte, gastvrije bediening zorgt ervoor dat de gast zich vertrouwd voelt en graag terugkomt. Wekelijks bezoeken duizenden gasten, van jong tot oud, ‘de Ribs’, zoals die in de volksmond wordt genoemd.

Topkwaliteit 

Topkwaliteit en versheid van de producten staan voorop. Alles wordt huisgemaakt en is eerlijk geprijsd. De lekkerste spareribs, steaks en burgers vind je hier. Zonder toevoeging van kunstmatige kleur-, geur- en smaakstoffen, 100% pure en eerlijke ingrediënten. Alles wordt in de vestigingen zelf bereid en gegaard, dus geen halffabricaten. Klanten houden van de authentieke gril-bbq-smaak: het vlees wordt gegrild op het open vuur van lavagrills voor een extra smaaksensatie. De temperatuur op de grills kan oplopen tot wel 400°C. Hierdoor blijven alle sappen en smaken behouden van de burgers, ribs en steaks. De befaamde spareribs zijn het paradepaardje. Het geheim zit hem in het hoogwaardige kwaliteit vlees, marinades naar eigen recept en de bereidingswijze op open vuur van lavagrills. Daardoor vinden de spareribs niet alleen gretig aftrek in de restaurants, maar ook via take away en een eigen bezorgdienst zodat je ook thuis kan genieten van de ‘ribs’.

Ambitie Ribsfactory franchise

Ribsfactory franchise wil de komende jaren verder groeien naar zo’n vijftig locaties in de Benelux. Om deze groei gecontroleerd te realiseren gaat Ribsfactory naast eigen beheer, haar formule ook franchisen. Naar verwachting zijn er drie franchisevestigingen voor het einde van 2016. Met thans negen eigen vestigingen, beproefde formule en optimale ondersteuning van het hoofdkantoor ligt er een gezonde basis om uit te breiden met franchisevestigingen. Franchisenemers kunnen hierbij profiteren van de opgedane ervaringen van de bestaande formule. Door samen te werken met echte Ribs-minded ondernemers worden de beste eigenschappen van het bedrijf met lokaal ondernemerschap gecombineerd. Ribsfactory is een full-franchiseformule. Dit betekent dat het assortiment, inrichting, uitstraling, marketing, reclame en publiciteit van alle vestigingen bepaald wordt door de franchisegever. Dit zorgt voor een samenhangende franchiseformule waardoor de gast zich vertrouwd voelt en graag terugkomt.

Aangesloten bij icoon

ribs-factory-logo


Over Nijmegen

Nijmegen is onderdeel van de gemeente Nijmegen, binnen de provincie Gelderland, en heeft 172.322 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €30.900. Het landelijk gemiddelde ligt op €35.000 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Nijmegen een relatief lager inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €2.420.340.818. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Nijmegen op gemiddeld €191.000. Lager dan het landelijk gemiddelde van €211.000. Daarnaast hebben 3.9% van de mensen in Nijmegen een uitkering. Dit maakt dat in totaal 6.721 inwoners van Nijmegen een uitkering krijgen.

Nijmegen ligt grotendeels op de zuidelijke oever van de Waal, aan de voet van een stuwwal. De stad heeft een rijke geschiedenis, die meer dan 2000 jaar teruggaat en is hierdoor mogelijk de oudste stad van het huidige Nederland. Nijmegen staat bekend om zijn mooie binnenstad met veel winkelvoorzieningen en ruige natuurgebieden.

Er zijn naast Ribsfactory ook nog andere franchiseformules waarvoor Nijmegen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Nijmegen.

eetcafé & restaurant branche informatie

Franchiseformule Ribsfactory valt binnen de branche eetcafé & restaurant. De branche eetcafé en restaurant valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen. Nederland telde per 1 januari 2016 13.375 restaurants. Het marktaandeel van restaurants is circa 28% in de foodservicemarkt (eten buitenshuis). Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn De Beren Restaurants, Eazie, Humprey Restaurants en Subway.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. De omzet nam in 2013 al toe met 3,2%. Deze groei heeft zich doorgezet, in 2015 zelfs met 7,3%. In 2015 werd er gezamenlijk 4,1 miljard euro omgezet. Deze groei is voornamelijk te danken aan stijgende volumes. Circa 31% van al het voedsel eten consumenten buitenhuis, 69% van al het voedsel is afkomstig uit de foodretail (supermarkten en speciaalzaken). De prijzen in restaurants stegen slechts met 1%, wat ruim onder het langjarige gemiddelde van 2,3% ligt.

De consument blijft kritisch op zijn uitgaven en laat zich steeds meer leiden door kortingsacties en de nieuwste trends, waaronder de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden. De consument heeft vaak weinig tijd, wil flexibel zijn en wil eten of drinken waar en wanneer het hem uitkomt. Hierdoor vinden er verschuivingen van de vraag plaats naar andere, veelal branchevreemde aanbieders. Detaillisten integreren food-concepten in hun winkels om meer klantbeleving te creëren en de verblijfsduur in het hun winkels te verlegen. Ook vanuit de supermarkten neemt de concurrentie toe. Zij kunnen, vanwege hun inkoopvolume, producten tegen een veel lagere prijs inkopen en zien kansen in de toenemende behoefte aan gemak bij de consument. Door de bovenstaande trends neemt ook het online thuisbezorgdiensten en leveranciers van maaltijdboxen sterk toe. Dit remt dan ook de trendmatige groei van de buitenhuisconsumptie.

Ondertussen groeit ook in de sector zelf het aanbod van eetcafés en restaurants. Kwaliteit en gastheerschap worden steeds vaker een vanzelfsprekendheid en geen onderscheidende factor. Daarnaast is de locatie in combinatie met het juiste concept doorslaggevend in de mate van succes.

Bron: ABN Amro Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Ribsfactory

Gegevens Nijmegen

Provincie
Gelderland
Gemeente
Nijmegen
Inwoners
172.322
Inkomen
€30.900
WOZ-waarde
€191.000

banner Invest Online FimR

 

 

 

Meer informatie  

Bent u geïnteresseerd in deze formule?

Vraag dan nu geheel vrijblijvend informatie aan.

Ja ik wil gratis informatie over
Ribsfactory