GroenRijk is een tuincentrumformule waarbij wij groen tot leven willen wekken met een actueel nationaal gepositioneerd groenwinkelmerk i.c.m. de inzet van de individuele ondernemer (franchisenemer) als ‘local hero’. Wij zijn vakmensen in groen.
GroenRijk, weet wat er leeft is op zoek naar een franchisenemer in Groningen. Groningen heeft 239.245 inwoners, en voldoet daarmee aan het minimale aantal wat een verzorgingsgebied moet bevatten voor een GroenRijk, weet wat er leeft vestiging. Momenteel heeft GroenRijk, weet wat er leeft 31 franchise vestigingen in Nederland. Wordt u de volgende? Vraag direct vrijblijvend informatie aan.
GroenRijk franchise is een tuincentrumformule waarbij wij groen tot leven willen wekken met een actueel nationaal gepositioneerd groenwinkelmerk in combinatie met de inzet van de individuele ondernemer (franchisenemer) als ‘local hero’. Wij zijn vakmensen in groen; we hebben de drang onze kennis, passie en ervaring over te dragen, aan elkaar en aan de klant. We blijven inspireren en ondersteunen de zoektocht naar het optimale groenleven. Onze ambities in het verkopen; de beste te zijn en te blijven. We blijven ons altijd verbeteren en vernieuwen.
Bij onze tuincentra kun je terecht voor alles wat je nodig hebt om de tuin en huis naar eigen smaak in te richten. Wij bieden een breed assortiment voor buiten en binnen, waarbij geprofiteerd kan worden van onze voordelige huismerkproducten. Onze specialistische kennis, afgestemd op de ontwikkelingen in de markt, zijn binnen onze formule vertaalt in vijf Rijken. Daarom ben je van harte welkom in ons BuitenRijk (alles voor tuin en balkon), BinnenRijk (een groot assortiment binnenplanten en potterie, SfeerRijk (woonaccessoires om het interieur naar smaak te stijlen), WaterRijk (alle materialen om een vijver aan te leggen en te onderhouden) en optioneel een DierenRijk (de benodigdheden om dieren te verzorgen en te verwennen).
Met ‘De 5 van GroenRijk’ dragen wij onze merkwaarden zichtbaar uit in gedrag en communicatie. Deze 5 merkwaarden zijn:
De ondernemers die bij GroenRijk aangesloten zijn hebben hun wortels in het groen liggen. Veel bedrijven komen voort uit kwekerijen en hoveniersactiviteiten. De kernkwaliteiten van GroenRijk bestaan uit:
In de regio Groningen wonen er zo’n 239.245 mensen. Hiervan zijn er 43.515 van buitenlandse komaf, oftewel 43515 239245%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Groningen zijn de inwoners verdeeld over 133.145 huishoudens. Hiervan hebben 28.190 kinderen, en 104.885 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Groningen is 2,1.
In deze regio is de stad Groningen het grootst. Andere bekende plaats in deze regio is Bedum. Verder kent de regio een aantal kleine dorpen en gehuchten. Groningen is een Hanzestad en maakte deel uit van het Noord-Duitse handelsnetwerk. Later werd de stad vooral een regionaal marktcentrum. Nu is Groningen met name een studentenstad met 57.000 studenten. Ongeveer 35.000 woont in de stad. Belangrijke verkeersaders zijn de A7, A28 en de N46.
Er zijn naast GroenRijk, weet wat er leeft ook nog andere franchiseformules waarvoor Groningen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Groningen.
Franchiseformule GroenRijk, weet wat er leeft valt binnen de branche tuin dier & buiten. Tot deze branche behoren de tuincentra en de dierspeciaalzaken in Nederland. Ons land telt ruim 550 tuincentra en 2.884 dierspeciaalzaken. Daarnaast zijn er nog ongeveer 600 winkels in tuinproducten die ook agri- en dierproducten verkopen. Een bekende voorbeelden hiervan zijn Welkoop & Boerenbond. Deze winkels met een uitgebreid assortiment zijn de laatste jaren toegenomen.
De omzet van winkels in de tuin, dier & buiten branche kent een seizoenpatroon. Voornamelijk bij de tuincentra is dit seizoenpatroon goed te herkennen. Het grootste deel van de consumentenbestedingen wordt gedaan in het tweede en het vierde kwartaal. Deze onbalans in bestedingen heeft negatieve effecten voor de omzetsnelheid, de omzet per kracht en de vloerproductiviteit.
Verder heeft deze branche ook te maken met een aantal trends. Vanwege branchevervaging door discounters, supermarkten en bouwmarkten heeft de tuin, dier & buiten branche te maken met verhoogde concurrentie. Daarnaast wordt het voor consumenten steeds populairder om zelf groenten, fruit en kruiden te kweken. Tuincentra kunnen hier handig op inspelen. Verder neemt de vraag naar gemak toe. De behoefte naar makkelijke onderhoudsvrije tuinen neemt toe. Ook gaat de beleving een grotere rol spelen bij winkels die actief zijn in de tuin, dier & buiten branche. Consumenten zien het bezoeken van bijvoorbeeld een Intratuin als een dagje uit. Horeca wordt steeds belangrijker door deze trend.
Voor winkels in deze branche wordt het steeds belangrijker om zich te onderscheiden en zich duidelijk op een bepaalde doelgroep te richten. Verder kunnen tuincentra en dierspeciaalzaken inspelen op de toenemende vergrijzing door goed gekwalificeerd personeel in de winkel neer te zetten. Deze doelgroep verwacht immers advies bij hun aankopen. De huizenmarkt trekt weer aan, verhuisbewegingen nemen toe. Dit biedt perspectief voor de tuin, dier & buiten branche. Ook bij deze branche wordt het online kanaal steeds belangrijker. Het oriëntatie- en aankoopproces is van offline naar online verschoven.