Ahold onder druk van consument

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Ahold
Retailorganisatie Ahold zag zijn winst over het afgelopen jaar met ruim zeventien procent dalen, ondanks een gestegen omzet van negen procent. De prijzenslag in de supermarkten noopte Albert Heijn te werken met lagere marges. Ook bij Etos en Gall & Gall stonden de marges onder druk door veelvuldige acties en promoties. De concurrentie met andere formules is veel groter geworden, doordat de consument gemiddeld minder te besteden heeft en ieder probeert zijn deel veilig te stellen. Door de hoofdkantoren van Etos en Gall & Gall te verplaatsen naar Albert Heijn in Zaandam is al 500 miljoen euro bespaard. Ook efficiencyprogramma’s in de distributie hebben geleid tot besparing. Ahold verwacht een moeilijk jaar en zal zelf geen prijzenoorlog beginnen. Die brengen de marges nog verder onder druk.

Bericht uit de nieuwsbrief van de nationale franchise & formule brief │ voor al uw franchisenieuws | dinsdag 9 maart.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.