AKO en The Read Shop gaan krachten bundelen

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Winkelformules The Read Shop en AKO komen onder één dak. Dit is het gevolg van dat Retail Development Company (RDC) en mediabedrijf Audax een vergaande samenwerking aangaan. The Read Shop komt daarmee ook onder Audax Retail te vallen, dat al actief is met winkelketen AKO.

Groothandelsorganisatie Foox, de zusterorganisatie van RDC, zal zich blijven richten op zijn rol als groothandel. Daarnaast zullen zij onderzoek doen naar hoe er nauwer samengewerkt kan worden met Audax op het gebied van logistiek en distributie.

Nederlands retaillandschap

RDC-bestuurder Jos Boot is van mening dat AKO en The Read Shop in het Nederlandse retaillandschap naadloos op elkaar aansluiten. “We zijn met Audax Retail straks vertegenwoordigd op stations, luchthavens en in de steden en dorpen.” The Read Shop zal zich met de ruim 170 franchisewinkels voornamelijk richten op stads- en dorpscentra; AKO focust zich met name op hightrafficlocaties.

De samenwerking past in de strategie om diensten en portfolio te inooveren met duurzame verdienmodellen als uitgangspunt, aldus Audax-topman Hubert de Leeuw. Casper de Nooijer, verantwoordelijk voor de Retail binnen Audax, ziet dit als de volgende stap om de toekomst van Audax Retail te bestendigen. Bovendien verwacht hij dat dit een extra impuls gaat geven aan het bedrijf. “Wij zien veel kansen in de markt en zijn continu bezig die te benutten.”

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

 

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3