Volgens onderzoeksbureau Nielsen is het marktaandeel van marktleider Albert Heijn met 0,1% toegenomen waarmee het nu uitkomt op 35%. Het marktaandeel van Jumbo blijft steken op 21%. Over de eerste negen maanden heeft Ahold in Europa een omzetstijging laten zien van 9,2 procent. Naast Albert Heijn heeft Ahold nog supermarkten in België (Delhaize), Tsjechië, Griekenland, Servië en Roemenië. Op 17 februari publiceert Ahold Delhaize, het moederbedrijf van Albert Heijn, de cijfers over het vierde kwartaal en gehele jaar 2020.
Jumbo liet zelfs nog betere cijfers zien: de omzet van Jumbo nam in Nederland en België nam met 15 procent toe tot bijna 9,7 miljard euro. Dat Jumbo sneller is gegroeid dan Ahold komt ook omdat Jumbo meer supermarkten opende, onder andere in België. Teruggerekend naar de bestaande winkels van Jumbo steeg de omzet met 11 procent. Gestimuleerd door corona besteedden klanten ook meer online: een groei met maar liefst de helft tot boven de 500 miljoen euro. Jumbo’s CEO Frits van Eerd is content met de cijfers: “Als we deze groei ook in 2020 kunnen vasthouden, dan moeten we in staat zijn om onze omzetdoelstelling van € 10 miljard in 2021 te behalen. Dat is het jaar waarin ons familiebedrijf honderd jaar bestaat.”