Supermarktgigant heeft met Gezond Vooruit een nieuw tijdschrift geïntroduceerd. Het tijdschrift biedt inspiratie om gezond te eten en te leven. Ze springen hiermee in op de trend dat gezondheid steeds belangrijker wordt, meer mensen denken na over een gezondere levensstijl.
Albert Heijn helpt klanten al jaren met beter eten, met de lancering van het nieuwe tijdschrift Gezond Vooruit wil de supermarktgigant hier een volgende stap in zetten. Albert Heijn omschrijft het tijdschrift zelf als volgt: ‘’Het tijdschrift is gratis en heeft als hoofdthema gezondheid. Het blad informeert, inspireert en activeert om gezond te eten en te leven en staat vol inspirerende verhalen, lekkere recepten en handige tips.’’
“Gezond Vooruit was al een plan dat we hadden, maar nu passender dan ooit. Gelukkig vinden steeds meer mensen een gezonde levensstijl belangrijk. Daar kunnen we allemaal extra hulp en inspiratie bij gebruiken. Gezond Vooruit biedt veel praktische tips waarmee je direct aan de slag kunt.” Aldus Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn
Eerste editie
In de eerste editie van het tijdschrift gaat Albert Heijn in op dagelijkse vragen en thema’s die leven bij veel gezinnen. Een voorbeeld van een onderwerp wat in de eerste editie behandeld wordt is: ‘’Hoe zorg je er voor dat kinderen genoeg groente en fruit binnenkrijgen?’’. Ook komen er slimme oplossingen die dagelijks veel tijd besparen en waardoor je toch je gezonde maaltijd binnen krijgt. Daarnaast wordt de juiste bereiding van groente behandeld om zo de meeste vitamines te behouden.
Het blad zal op 2 mei verschijnen en wordt gratis huis-aan-huis verspreid in Nederland. Ook is het verkrijgbaar in de supermarkten van Albert Heijn. De tweede editie zal in september verschijnen en de derde editie in januari 2021.