Albert Heijn start met stichting ‘Young Franchise’

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Albert Heijn heeft een lang gekoesterde wens waar gemaakt; Young Franchise. De vraag naar deze stichting was groot onder de kinderen van de AH-franchisenemers (nu nog 40 deelnemers) om zo meer met elkaar in contact te komen. Dit meldt Distrifood.

Het begon twee jaar geleden met een lunch voor de kinderen van de Albert Heijn-ondernemers. Deze lunch beviel zo goed dat het idee van een stichting werd geboren. Zo bleek er een grote behoefte te zijn aan het delen van ervaringen en het bespreken van zaken waar je met vrienden moeilijk over kunt praten. “Je praat met elkaar over zaken die je met vrienden moeilijk kunt delen”, zegt woordvoerder en penningmeester Tim Kamphuis.”

Het enige criterium om betrokken te raken bij Young Franchise, is dat je zoon of dochter van een AH-franchiser bent. ‘Ook zij die niet de intentie hebben om de zaak van hun ouders over te nemen, maar bijvoorbeeld in dienst treden bij Albert Heijn, omdat ze liever supermarktmanager worden dan een eigen filiaal runnen, zijn welkom’, legt Tim Kamphuis (26) uit.

Er is regelmatig contact tussen de stichting en Albert Heijn. Iedere bijeenkomst heeft dan ook een individueel thema dat besproken wordt.

Jongeren Ondernemersvereniging JUMBO

Supermarkt(franchise) -formule JUMBO heeft een gelijkwaardig initiatief welke dateert uit december 2018, Jongeren Ondernemersvereniging JUMBO (JOVJ). Zo bezochten zij het Unilever hoofdkantoor in Rotterdam. Zo wil JOVJ toekomstig ondernemerschap bij de formule stimuleren.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-season-art-class