Alleen pinnen bij Yoghurt Barn

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Yoghurt Barn franchise

Wouter en Esther Staal van franchiseformule Yoghurt Barn laten klanten in hun vestigingen afrekenen met hun pinpas. “In Utrecht zitten we op ruim 95 procent kaartbetalingen, in Amsterdam ligt dit percentage wat lager,” aldus eigenaar Wouter Staal tegen Misset Horeca. “We gedogen contante betalingen wel.”

De yoghurtformule heeft er bewust voor gekozen om hun klanten elektronisch te laten afrekenen. Ze laten hun medewerkers actief vragen voor pinbetalingen. “Natuurlijk vanwege de veiligheid van het personeel”, aldus Wouter Staal. “Daarnaast ook in verband met de hygiëne, omdat we continu werken met verse bereiding van producten. In Utrecht doen we dat vanaf de opening en zitten we op 95 procent kaartbetalingen.”

In Amsterdam wordt (nog) niet een hoog percentage gehaald. Contante betalingen worden gedoogd, maar niet gestimuleerd. “Denk aan klanten die hun pas zijn vergeten of vakantiegangers zonder creditcard. Uiteindelijk zijn ze toch te gast bij je.”

Hij laat weten veel vragen te krijgen van collega-ondernemers. ”Ze zijn benieuwd hoe het ons bevalt. Als we het uitleggen, reageert iedereen eigenlijk positief.”

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

  • Dedy

    Ik vindt de mogelijkheid van electronisch betalen prima en begrijpelijk. Maar om een wettig betaal middel te gedogen in plaats van gewoon te axepteren klinkt erg onvriendelijk.
    Maar je hoort het steeds meer in de horeca. Als het moet dan mag het. Maar volgende keer niet

    Reply

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class