Amerikaans Hotdogconcept komt naar Nederland

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Nathan’s Famous, een bekend franchiseconcept uit Amerika met 225 internationale vestigingen, wordt door twee oud-Subway directieleden naar Nederland gebracht. Justin Goes en Joost Labadie zijn jaren actief geweest bij Subway Nederland en Subway international als leidinggevenden. Beide zijn zeer bekend met de Nederlandse food sector.

Het merk is momenteel al vertegenwoordigt in meer dan 10 landen en wordt nu naar Nederland gebracht door The Foodservice Expert Group, het bedrijf van Labadie en Goes. Hoewel de formule met name bekend is van de hotdogs, biedt het concept een grote diversiteit aan fastfood producten; burgers, sandwiches, gefrituurde kip, friet, shakes, en meer. Tevens kent het concept meerdere ondernemingsvormen; restaurants, shop-in-shops, kiosks en foodtrucks. Ook zijn de producten terug te vinden in diverse supermarkten in de Verenigde Staten.

Van Subway naar Nathan’s

Zowel Joost Labadie als Justin Goes zijn beiden afkomstig uit het nest van Subway. Goes heeft zelf ook nog een vestiging van Subway in Wormerveer. Ze zijn afgelopen jaar samen het avontuur aangegaan en een eigen bedrijf te starten; The Foodservice Expert Group. (TFEG)

TFEG biedt begeleiding aan franchiseformules, (internationale) expansie adviezen, maar ook franchise brokerage. Dat wil zeggen dat ze optreden als bemiddelaar voor internationale formues. Nathan’s Famous is hiervan de eerste. De heren zijn (voorlopig) zelf dus niet de franchisegever van de formule. Hier zijn ze nog naar op zoek.

Daarnaast zijn de heren ook bezig met een plan om de producten van Nathan’s aan te bieden aan consumenten via groothandels en supermarkten. Deze zogenaamde consumer packed goods moeten een sterke plek kunnen innemen in de Nederlandse markt volgens Goes: ‘De all beef hotdog van de grill is nog relatief onbekend in Europa. Dit is echt wat anders dan de bekende knakworsten uit blik.’

Nathan’s franchising in Nederland en Benelux

Zoals beschreven zullen de heren van TFEG zelf niet de formule franchisen in Nederland en Europa. Goes en Labadie zijn momenteel op zoek naar partners, ondernemers en investeerders die onder begeleiding van het Amerikaanse hoofdkantoor en beiden heren de formule willen exploiteren in Nederland en mogelijk andere landen. Er wordt aangegeven dat er al enkele connecties liggen binnen het netwerk van Goes en Labadie.

Mocht u naar aanleiding van dit bericht interesse hebben in contact met The Foodservice Expert Group, kunt u via deze link contact opnemen.

Delen:

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.