AMI Kappers ondergaat een metamorfose

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Nieuwe interieur AMI Kappers Barneveld
Dit voorjaar ondergaat de kappersformule AMI Kappers een complete metamorfose. Het open en ambachtelijke karakter van AMI Kappers werd vertaald naar een elegant interieur met een retro chique tintje. Voor Gerben ter Avest, eigenaar van de formule, gaan herkenbaarheid en vernieuwing hand in hand, zo laat hij weten tegenover De Weekkrant.

“Onze winkels hebben een open uitstraling met een ambachtelijk karakter. We mogen gezien worden. In ons werk, als salon en door middel van onze producten. Daar zijn we trots op. Door het ‘open keuken’ idee zien collega’s elkaar aan het werk en zien klanten wat er gebeurt. Dit vormt al jaren onze basis. Af en toe verdient deze basis echter een vernieuwing. Daarom kiest het AMI Huis om de zoveel jaar voor een nieuwe styling van de salons.”

Dit voorjaar zijn de eerste vier salons in Arnhem, Barneveld, Lent en Vaassen gerestyled. De andere salons zijn vrij om zelf te kiezen of zij de nieuwe inrichting willen overnemen. Zo laat Van Gerben weten dat  de andere salons vrij zijn om te kiezen of zij ook mee gaan in de nieuwe inrichting van de formule. Ook zegt hij dat ze ondernemers van A tot Z geholpen worden met de verbouwing.

De nieuwe styling voor de salons is ontwikkeld in samenwerking met graphic & interieurdesigner Giselle Duits, die de identiteit van AMI Kappers wist om te zetten naar een inspirerende salonrichting. De stijl heeft veel elementen ‘van vroeger’, maar dan in een nieuw jasje. Hout, glas, leer en staal zijn de ingrediënten voor deze stijl. Er is bewust gekozen voor producten van eigen bodem. Zo zijn de stoelen afkomstig van het Nederlandse bedrijf Kiela. “Hiermee kies je voor Hollandse en degelijke kwaliteit. Doordat het model stoel in verschillende trendkleuren te krijgen is, kan elke salon zelf kiezen voor een eigen karakter en sfeer. Zo kan elke AMI vestiging zelf invloed uitoefenen op de inrichting, zonder dat dit ten koste gaat van de kenmerkende AMI uitstraling.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

  • James

    Vernieuwing is inderdaad goed. Al moet je wel uitkijken dat vernieuwing niet ten koste gaat van je reputatie, al zit dat in dit geval wel snor! Ziet er klasse uit!

    Reply

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class