André ten Wolde, COO Domino’s Europe, verzorgt een presentatie tijdens Het Nationale Franchise Congres van 4 oktober a.s. Hij zal het onder andere hebben over de inzet van data binnen de e-commerce en slimme marketing.
Thema van het congres is ‘E-FRANCHISE’. “Domino’s heeft in dat opzicht de afgelopen jaren een uitzonderlijke prestatie geleverd,” aldus organisator Tom Barten van De Nationale Franchise Gids. “Domino’s online pizzaverkoop steeg vorig jaar in Nederland met maar liefst 44%.”
Inzet data
De sleutel naar dit succes is de inzet van data. André zal laten zien hoe Domino’s gebruik maakt van e-commerce, zowel ‘aan de voorkant’ met de praktische voordelen voor de klant als ‘aan de achterkant’ waar de inzet van data cruciaal is. Ten Wolde stelt dat de door hem ontwikkelde e-module van Domino’s Pizza kan worden toegepast op bijna iedere franchiseformule.
Domino’s ‘’OneDigital’’ aanpak is een belangrijke groeifactor voor Domino’s. “Via technologie geven we de klant meer gemak en volledige controle over het bestel- en afleverproces”, aldus André ten Wolde. Eerder lanceerde Domino’s ook als eerste de Domino’s Pizza Tracker als wearable via de Apple Watch.
Slimme marketing
“Door slimme marketing en gebruiksvriendelijke systemen, weten steeds meer mensen de weg te vinden naar Domino’s website en app, en zien de toegevoegde waarde hiervan bij het bestellen van hun pizza. Ruim 90% van de bezorgomzet bij Domino’s in Nederland komt online binnen, een record binnen de branche. Domino’s Nederland loopt hiermee voorop in de wereld”, licht Ten Wolde toe.
Bent u werkzaam bij een franchiseformule en wilt u graag deze presentatie bijwonen? Schrijf u dan in hier in voor het congres.