INTERSPORT tevreden met resultaten ‘Augmented Reality’ campagne

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Franchiseformule INTERSPORT is tevreden met de behaalde resultaten van de ‘Augmented Reality’ campagne. Deze campagne startte op 10 augustus jl. en liep onlangs ten einde. De hoop was gevestigd op 3000 downloads van de INTERSPORT-app, maar deze app is, boven verwachting, meer dan 5000 keer gedownload.

Daarbij hebben zo’n 1900 consumenten de INTERSPORT-voucher in ontvangst genomen en zo’n 1000 consumenten hebben aangegeven op de hoogte te willen blijven van toekomstige acties van INTERSPORT. ‘’Al met al is deze campagne dus een succes en zijn wij bij INTERSPORT positief gestemd’’, aldus Mitchel Dijkstra, Marketing & Communicatie Coördinator bij INTERSPORT.

Het gaat echter niet alleen om de cijfers. De campagne is bedoeld om offline en online meer met elkaar te verbinden en door middel van creativiteit en innovatie de consument te inspireren. Veel kinderen vinden het fantastisch om met bijvoorbeeld Arjen Robben op de foto te kunnen, dat zij weer delen via Facebook.

‘’Het is de eerste app die INTERSPORT heeft uitgebracht. Met deze app proberen we de interactie met de consument te verhogen’’, aldus Dijkstra. De INTERSPORT-bootranking is daar een mooi voorbeeld van. De consument kon hierdoor via Augmented Reality content op de voorpagina van de voetbalfolder aangeven wat zijn/haar favoriete schoen is, waarna ze kans maakten om deze te winnen. Het is voor INTERSPORT een mooie eerste stap naar een seamless channel’’, aldus Dijkstra.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.