Volgens de managing director van de formule zitten consumenten niet meer te wachten om op de traditionele wijze geholpen te worden. De consument moet volgens Valk onder de indruk zijn zodra hij of zij een winkel binnenloopt. ‘’De wow-factor in zo’n winkel moet echt aanwezig zijn.’’
De traditionele wijze houdt volgens Valk in dat badkamerverkopers oneindig veel mogelijkheden laten zien. Daarbij ligt de nadruk op het voorkomen van nee-verkopen, wat getracht wordt te vermijden door de verkoop van losse producten. Het nieuwe winkelconcept van Baderie stapt echter af van deze wijze. ‘’Hier worden complete badkamers verkocht, dat is echt een ander product. Weinig kassa-aanslagen, maar wel hoge kassa-aanslagen,’’ aldus Valk in het videogesprek.
In de kleine stadswinkels laat de formule slechts vijf badkamers zien. Het doel hiervan is om de klant te inspireren en kennis te laten maken met de kwaliteit die door Baderie wordt geleverd. Uiteindelijk wordt de badkamer in samenspraak met de klant ontworpen.
Geef een reactie