Franchiseformule Bagels & Beans kijkt graag vooruit naar de dag dat de horeca haar deuren weer gedeeltelijk mag openen. Ze hebben speciaal hiervoor een muzikale ode uitgebracht over het gevoel wat deze periode goed omvat. De muzikale ode is het nummer ‘’Zo alleen’’, wat gedeeld is op de online kanalen van Bagels & Beans.
‘’Er komt een moment dat we onze gasten weer als vanouds mogen verwelkomen. Dat vooruitzicht, die hoop, hebben we geprobeerd in beeld en muziek te vangen. Hiermee willen we onze gasten laten weten dat we ze missen. En ze eraan herinneren dat we samen iets hebben om naartoe te leven.’’ Aldus Ronald Bakker, medeoprichter van Bagels & Beans.
Samen
Als horecaondernemer volgt Ronald de actualiteiten en de discussies over de heropening van de horeca op de voet, maar volgens hem blijft er wel een belangrijk aspect onderbelicht: ‘’De discussie gaat heel erg over regelgeving en ‘het nieuwe normaal’. Dat is begrijpelijk en belangrijk, maar daardoor raakt het perspectief van het niet meer samenzijn ondergesneeuwd. En dat samenzijn, elkaar ontmoeten en gesprekken voeren, is juist waar het in de horeca naar mijn mening om draait en dient een groot maatschappelijk belang.’’
Boodschap
Volgens Ronald moet de boodschap van het nummer zo alleen breder getrokken worden dan Bagels & Beans alleen. ‘’Iedereen in de horeca herkent de band die we hebben met onze gasten. Ik zie ‘Zo alleen’ dan ook niet als een ode aan de gasten van Bagels & Beans, maar ook aan alle horecabedrijven en iedereen die in de horeca werkt. We missen onze gasten. En we hebben allemaal hun steun hard nodig. Anders is er straks geen horeca meer over.’’ Aldus Ronald Bakker. Beluister het nummer op Youtube.