Eind maart maakte de Nederlandse Franchise Vereniging (NFV) de genomineerden bekend voor de franchise vakprijs van het jaar, de NFV Franchise Trofee 2023. De genomineerden zijn Bakker Bart, eazie en SPAR.
De NFV Franchise Trofee is dé vakprijs voor franchiseformules en wordt jaarlijks toegekend door de Nederlandse Franchise Vereniging, de belangenorganisatie voor franchisegevers in Nederland. De vakprijs wordt jaarlijks uitgereikt aan de franchiseformule die zich onderscheidt op het gebied van groei, ontwikkeling, innovatie en samenwerking binnen de franchiseorganisatie. De genomineerden geven een uitgebreide presentatie aan de jury onder leiding van voorzitter Boris van der Ham. De winnaar maken we bekend op 23 mei tijdens jaarevent van de NFV in Breukelen.
Kwaliteitseisen
Alleen door de Nederlandse Franchise Vereniging (NFV) erkende formules die voldoen aan de strenge kwaliteitseisen op het gebied van o.a. kwaliteit van de franchiseorganisatie, goede verdiencapaciteit, samenwerking en onderlinge communicatie komen in aanmerking voor de prijs.
Over de genomineerden
Bakker Bart is een franchiseformule in de bakkerijbranche met zo’n 155 vestigingen in Nederland. Het bedrijf is in 1977 opgericht en heeft een sterke focus op kwaliteit en ambachtelijkheid. Bakker Bart biedt naast brood en banket ook diverse hartige producten aan. Het bedrijf heeft de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in digitalisering voor o.a. online bestellen en betalen en is actief als lunchbezorger.
eazie is een franchise foodformule georiënteerd op de Aziatische keuken, waarbij fast & healthy de pijlers van het concept zijn. In een urban-Asian omgeving bieden zij hun gasten à la minute klaargemaakte wok meals met unieke Aziatische smaken, poké bowls, noodle soups, salades, wraps en smoothies. eazie is opgericht in 2004 door de gebroeders Huang en telt inmiddels meer dan 20 vestigingen.
SPAR is een franchiseformule in de supermarktbranche met meer dan 300 vestigingen in Nederland, met de ambitie om King of Convenience te worden met een SPAR op elke plek, op ieder moment en voor iedereen relevant. Kenmerkend voor een SPAR winkel is dat ze maatwerk bieden en afstemmen op de wensen van de verschillende doelgroepen. Elke winkel is in dat opzicht uniek te noemen.