Bakker Bart test nieuw winkelconcept: out of home en at home

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Volgend jaar opent franchiseformule Bakker Bart een aantal nieuwe vestigingen volgens de nieuwe winkelformule. Afgelopen zomer introduceerde de bakkerijketen het nieuwe concept in Groningen. Daar is volgens Herbert Schalkwijk, directeur van Bakker Bart, namelijk een forse autonome groei te noteren. “De gemiddelde besteding ligt hoger, bestaande klanten komen vaker en de winkel trekt ook veel nieuwe klanten. Die lopen langs en zien dat er wat is veranderd. Dat er opeens wat gebeurt.” Dit meldt RetailNews.nl.

Er komen in totaal negen pilotwinkels waar de nieuwe winkelformule getest gaat worden. “Drie winkels die zich richten op ‘out of home’, drie die zich richten op ‘at home’ en drie combinatiewinkels. Daar gaan we kijken wat het effect is op bestaande en nieuwe klanten”, vertelt Schalkwijk.

Volgens Schalkwijk moet de nieuwe formule ervoor gaan zorgen dat Bakker Bart minder wordt gezien als kermis of snackbar. Dit willen zij bereiken door het aantal communicatie-uitingen te verminderen. Daarnaast gaan ze ook meer focussen op het bakproces om op die manier het gevoel van ambacht terug te brengen. “Sommige mensen dachten dat de grijze oven in de winkel een lift was”, aldus de algemeen directeur. De helft van de franchisenemers heeft interesse getoond om het nieuwe concept te implementeren.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

 

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3