Belisol: samen uitblinken in betrouwbare realisaties

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Belisol franchise

Belisol, een franchiseorganisatie gespecialiseerd in het verkopen en plaatsen van hoogwaardige deuren en kozijnen, werkt inmiddels al veertig jaar samen met partners, zoals Belisol steevast franchisenemers aanduidt. In die veertig jaar opende Belisol tachtig showrooms: 41 in België, 21 in Frankrijk en 16 in Nederland. Voor de komende jaren staan er nog honderd nieuwe showrooms in Nederland en Frankrijk op de planning.
Netwerk en commerciële drive

De partner die Belisol zoekt, is ondernemer in hart en nieren en heeft een goed eigen netwerk. “Als je handel wilt drijven, is dat netwerk onontbeerlijk”, vindt directeur Belisol Frankrijk en Nederland Nicolas Thiel. “De locatie is voor ons dan ook onderschikt aan de ondernemer. Als iemand uit Eindhoven bij ons wil beginnen, halen wij hem daar zeker niet weg. Die regionale markt is hem immers eigen en ook het familieleven ligt daar.” Ook commerciële drive is voor Belisol belangrijk. “Alles staat of valt met de verkoop van ons product. We zoeken dan ook nadrukkelijk mensen die klantvriendelijkheid en ontzorgen hoog in het vaandel hebben staan.” Hier komt ook de empathie van het bedrijf om de hoek kijken. “Onze medewerkers verplaatsen zich in de klant, hebben begrip voor moeilijke situaties en passen zich vergaand aan. Ook bieden we twintig jaar garantie op onze producten.” Dat het met die duurzaamheid wel goed zit, ziet Thiel dagelijks: de eerste renovaties van producten uit 1977 dienen zich nu aan.

De medewerkers van Belisol weten volgens Thiel dat alles staat of valt met de happy customer. Een tevreden klant brengt immers een nieuwe aan. “Als iemand dat niet ziet als prioriteit, is hij bij ons niet aan het goede adres. Wij zoeken passie en gedrevenheid en dat belonen we ook. Communicatie met de klant verloopt op alle denkbare manieren, van radio tot print, televisie en online. “We werken met advertentiecampagnes via Google Adwords en profileren ons ook op Facebook, Pinterest en binnenkort ook op Instagram. Overal waar mensen te inspireren zijn, is Belisol aanwezig. De kunst is volgens Thiel om mensen al vroegtijdig in het beslissingsproces bij de hand te nemen. “Dan kiezen ze voor jou.”

Entreefee

Belisol hanteert een entreefee van 12.500 euro. “Die hadden we eerst niet”, legt Thiel uit. “We zijn er eigenlijk mee begonnen omdat onze partners het vaak als vervelend beschouwden dat zij na de start meteen geconfronteerd werden met facturen, zonder dat ze goed en wel met de verkoop waren gestart. De eerste aanraking met ons merk zou niet zo moeten verlopen, vandaar dat startbedrag. Hiermee zorgen we ervoor dat de start gladjes verloopt: de ondernemer krijgt voor het bedrag onder andere licenties, opleidingen en brochures. Hij kan zich zo focussen op het ontplooien van de activiteiten.”

Ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden van Belisol? Klik dan hier voor meer informatie.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-banner-abn-amro-3


seasons-artclass-banner

 

Vragen? Bel ons! 055-8200 226