Belisol zoekt partners in Nederland en Frankrijk

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Belisol franchise

Dat familiebedrijven heel wat in hun mars hebben, bewijst Belisol, de franchiseorganisatie die gespecialiseerd is in het verkopen en plaatsen van hoogwaardige deuren en kozijnen in zowel kunststof, hout als aluminium. Inmiddels bestaat de Belgische familieformule al meer dan veertig jaar. Leidraad van de formule: familiariteit, ondernemerschap, betrouwbaarheid, empathie en deskundigheid.

Pionier Eugène Alen richtte Belisol in 1977 op in België. Door de jaren heen breidde hij de formule door de jaren heen uit naar Nederland en Frankrijk en is er een stevige familiale opvolging opgebouwd in de vorm van Alens dochters en hun echtgenoten. Eén van hen is Nicolas Thiel (37), directeur Frankrijk en Nederland. De afgelopen veertig jaar opende Belisol tachtig showrooms, die zes dagen per week te bezoeken zijn: 41 in België, 21 in Frankrijk en 16 in Nederland. Hij vertelt geanimeerd over de geschiedenis van het bedrijf. “Destijds kochten klanten deuren en ramen eigenlijk alleen op basis van een wat vage beschrijving, zonder ze ook echt gezien te hebben. Belisol was de eerste die ramen en deuren in een showroom tentoonstelde. We waren er al snel achter dat mensen beleving zochten, wilden zien en voelen wat het product zo speciaal maakte”, aldus Thiel.

Ondernemerschap door partners
Inmiddels hebben Belisol en zijn partners duizend medewerkers. “We hebben voor een franchisemodel gekozen omdat dat ons in staat stelde snel te groeien”, legt Thiel uit. “Iemand die in dienst is werkt hard, maar degene die met zijn eigen geld in een onderneming zit, heeft nog meer drive om te presteren.” Daarin zit volgens Thiel, die franchisenemers steevast aanduidt als ‘partners’, ook juist het succes van de formule. “We werken altijd met lokale partners die ondernemen in hun bloed hebben. Zij geven ons merk een gezicht, een identiteit. Ondernemerschap is de afgelopen veertig jaar de leidraad in ons bedrijf geweest. We kunnen immers niet stoppen met ondernemen: het is noodzakelijk om aan de top te blijven. We doen het echter wel altijd binnen een familiaal kader. Het contact tussen de familie en onze partners is goed. Als zij goed leven, kunnen wij goed leven. Komende jaren willen we groeien naar honderd showrooms in Nederland en Frankrijk en zijn hiervoor op zoek naar nieuwe partners om gezamenlijk verder te groeien”, aldus Thiel.

Ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden van Belisol? Klik dan hier voor meer informatie.

Volgende week: Belisol viert veertig jaar bestaan.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.