Blokker introduceert dynamic pricing

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Franchiseformule Blokker experimenteert bij een aantal webshops met een dynamisch prijsbeleid. Antoine Brouwer, directeur van Nextail, de online organisatie voor alle formules van Blokker Holding, geeft in het nieuwe nummer van Twinkle aan dat Blokker voorzichtig de eerste ervaring op doet met dynamic pricing. Het gaat hierbij om producten die alleen online beschikbaar zijn.

Dit prijsbeleid maakt automatische prijsaanpassingen mogelijk op basis van eigen regels. “Op fysieke winkels hebben die regelmatige prijswisselingen meer impact, maar ik sluit niet uit dat we daar ook dynamic pricing gaan toepassen”. In EtailTrends noemde Brouwer de ADPS Pricewatch al één van zijn favoriete tools. “Dagelijks geeft hij inzicht in de productprijs vergeleken met andere aanbieders, het gemiddelde in de markt en de historie van producten.” Blokker liet voorheen zijn robots de vergelijkingssites ‘scrapen’, aldus Brouwer. Die sites werden daardoor traag. “Zij leveren daarom nu maar al te graag hun data aan.”

Vorig jaar introduceerde Media Markt ook al een dynamisch prijsbeleid. Daar werden de prijskaartjes in de fysieke winkels vervangen door flatscreen e-readers. Op deze e-readers worden de prijs en productspecificaties realtime weergegeven. De prijzen van producten worden elke dag voordat de winkels openen volledig geautomatiseerd aangepast. Deze aanpassing gebeurt op basis van een vergelijking met concurrerende elektronicaretailers.

Bij alle Blokker-ketens die online verkopen is inmiddels click & collect geïntroduceerd. Daar moet een reserveeroptie bij komen. Dan worden bij een aantal ketens actuele voorraadinformatie getoond.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.