Blokker kiest voor andere positie in de markt

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Blokker

Franchiseformule Blokker kiest met zijn nieuwe formule niet meer voor de positie in de onderkant van de markt. Formule- en marketingdirecteur Robert Bohemen laat aan Adformatie weten: “We maken met onze nieuwe formule een scherpe keuze voor kwaliteit. In het verleden heeft Blokker naar beneden gekeken, maar dat is niet waar wij thuishoren.”

De warenhuisketen heeft in het verleden naar beneden gekeken in de markt, maar de klant verwacht nu kwaliteit bij Blokker. “Als je naar de onderkant van de markt kijkt, weet je dat je een lage prijs hebt, maar ook een mindere kwaliteit. Dat is wat wij nu terugpakken.”

De nieuwe formule van Blokker richt zich minder op acties en geeft het product een meer centralere rol. De prijzen in de winkels worden minder opzichtig getoond. Daarnaast wordt een aantrekkelijk prijs gehanteerd als basispropositie. “We willen met een goede prijsopbouw de klant de keuze bieden tussen het hoger en lager geprijsd segment”, aldus Bohemen.

De franchiseformule heeft honderd miljoen euro vrijgemaakt om een groot deel van de vestigingen in twee jaar van het nieuwe concept te voorzien. “We zien een gat in de markt op het gebied van het ‘thuisdomein. We focussen ons nu veel meer op de belevingswereld van consumenten thuis.”

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class