Blokker richt inkoopafdeling opnieuw in

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Franchiseformule Blokker gaat veranderen van inkoopgerichte naar een klantgerichte omni-channel organisatie. De retailer nam vorig jaar afscheid van ongeveer vierhonderd werknemers om de loonkosten met de dalende omzetten in de winkels in lijn te brengen. Tegelijkertijd werd zo’n 25 miljoen euro geïnvesteerd in e-commerce, IT, logistiek en uitrol van de nieuwe winkelformule in enkele tientallen winkels. Dit maakte RetailNews onlangs bekend.

Directeur inkoop Charlotte Hooijdonk gaf aan per 1 maart te vertrekken bij de franchiseformule. Een woordvoerder bevestigt dat zij zelf heeft besloten om haar loopbaan buiten Blokker voort te zetten. Vanaf maart gaat Blokker van start met een vernieuwde categorie management organisatie. Johanneke de Moor is aangesteld als de directeur categorie management. Zij was voorheen werkzaam bij innovatietak Nextail.

De transformatie zet verder door naar de inkoopafdeling. In maart zal de functie van de huidige inkopers vervangen worden door die van categorie manager. De inkopers worden via een interne selectieprocedure in aanmerking gebracht voor de functie. De inkopers zullen aankomende weken geen contactpersoon zijn.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class