Blokker rolt nieuw concept uit

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

blokker franchise

Vorige maand lieten wij al weten dat Blokker Holding ingrijpende veranderingen door ging voeren, waaronder een nieuw winkelconcept voor de franchiseformule Blokker. Vandaag opent in Amsterdam de eerste pilotstore van de vernieuwde winkelformule. Jack Peters, directievoorzitter van Blokker, laat in de Financiële Telegraaf weten dat “Blokker een tikje brutaler” wordt. Alle vestigingen van Blokker, zowel franchise als eigen, zullen de nieuwe winkelformule krijgen. Na de vestigingen in Amsterdam volgen in de komende weken de vestigingen in Alkmaar, Eindhoven, Alphen aan den Rijn en Nijmegen.

Blokker deed onderzoek naar de manier waarop klanten door de winkel navigeerden. Peters laat weten dat er meer structuur en eenheid komt in de winkelinrichting. “De winkel was een zoekplaatje geworden. Het moet allemaal beter te vinden zijn.”

De producten worden in acht thema’s ingedeeld. De klant moet hierdoor makkelijker het juiste product kunnen vinden. De categorieën worden: ‘schoonmaken & huishouden’, ‘wassen & strijken’, ‘koken & bakken’, ‘eten & tafelen’, ‘opbergen & organiseren’, ‘wonen & sfeer maken’, ‘spelen & verrassen’ en ‘actueel’.

Daarnaast verandert ook het assortiment, dit was vooral functioneel. De franchiseformule gaat in samenwerking met 24Kitchen een exclusief assortiment van kookartikelen aanbieden. Dit zou eind september overal beschikbaar moeten zijn. De kookartikelen zijn ook bij dochterformule Cook & Co beschikbaar.

De nieuwe formule krijgt ook een servicepunt van PostNL. De servicepunten zijn in de pilotstores te vinden. Klanten kunnen daar naast online bestelde Blokker-producten ook andere bestellingen ophalen en retourneren. Versturen van eigen pakketten via het servicepunt is daarnaast ook mogelijk.

De franchiseformule voert fundamentele veranderingen door, maar “de ziel moet blijven zoals hij is,” aldus Peters. “We mogen absoluut niet te duur worden en gaan echt geen tientje vragen voor een nieuwe theedoek.”

Alle vernieuwde vestigingen worden voorzien van een terminal waar klanten het volledige assortiment van Blokker kunnen vinden en bestellen. Dit doet de franchiseformule om een brug te slaan tussen online en offline shoppen. De winkelmedewerkers beschikken bovendien over een tablet om de online bestellingen voor de klant te doen en extra informatie te kunnen bieden. Volgens Peters sluit de nieuwe strategie aan op de nieuwe werkelijkheid.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website

franchise-season-art-class