Blokker wil van functionerend imago naar emotie

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

De afgelopen tijd heeft Blokker het zwaar gehad. Het bedrijf voerde meerdere reorganisaties door en had al twee jaar op rij een miljoenverlies. De franchiseformule heeft een ‘functioneel’ imago en richt zich voornamelijk op de oudere doelgroep. Blokker wil daar nu vanaf en zet vol in op vernieuwing. De aankomende twee jaar verbouwt de franchiseformule vijf vestigingen per week, het assortiment wordt aangepakt en het imago zal meer sturen op emotie.

“We zijn 120 jaar, maar we voelen ons als een startup”, zegt Robert Bohemen tegenover RTLZ. “We zijn groot geworden met huishoudelijke artikelen, maar ‘het huishouden’ is veranderd. Huisvrouwen zijn niet echt meer van deze tijd en iedereen managet zijn huis op zijn eigen manier. We focussen ons nu veel meer op de belevingswereld van consumenten thuis.”

De franchiseformule gaat niet alleen eigen huismerken en basics in het assortiment doorvoeren maar houdt ook ruimte voor trends en ook het logo heeft een modern lettertype in zwart gekregen. Ook online wordt hetzelfde imago gehanteerd, maar maakt Bohemen niet graag onderscheid. “Je kunt een fysieke winkel niet meer scheiden van online services. Het is aan de klant om zelf te bepalen waar en wanneer hij of zij wat koopt. We kijken naar wat de klant wil en als die zich in de winkel wil oriënteren en online wil bestellen, of andersom, dan is dat het spel wat wij spelen.”

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

 

skyscraper-banner-website

banner-volop-kansenV2

franchise-banner-abn-amro-3