BRAM’S Gourmet Frites opent 100 vestigingen in 5 jaar tijd, ondernemers zijn welkom!

Gepubliceerd op , door De Nationale Franchise Gids

Patatkoning Bram Ladage is klaar voor de (inter)nationale uitrol van BRAM’S Gourmet Frites. Als het aan het familiebedrijf ligt, komen er in 5 jaar tijd 100 nieuwe locaties. Een ambitieuze doelstelling van de nieuwe formule, welke is ontstaan vanuit 50 jaar ondernemerschap: verse frites van aardappelen in schil, stoofvlees volgens Herman den Blijker receptuur en zeecontainers die zijn omgebouwd tot flexibele food units. Geïnteresseerde ondernemers kunnen op de franchisebeurs Onderneem ’t kennismaken met de Ladages en de formule.

In 1967 begon Bram Ladage op de Rotterdamse markt met een verse patatkraam. Met hard werken en passie voor patat wist de familie de patatkraam van toen, uit te bouwen tot een professionele franchiseformule. Na 50 jaar ervaring met patat en franchising, is de organisatie klaar om de nieuwe formule BRAM’S Gourmet Frites groots op de kaart te zetten. De eerste food unit werd in februari 2016 gevestigd op de Kop van Zuid. Het duurde niet lang voordat een vaste winkel in Duitsland werd geopend en binnenkort kan ook iedereen in Spijkenisse, Gouda en Capelle aan den IJssel genieten van verse frites met Stoof.

Verse frites is een hot item geworden. Zelfs bekende chef-koks zoals Sergio Herman, Niven Kunz en Lars van Galen branden hun vingers er aan. Rocco Ladage: “Al 50 jaar staat bij ons alles in het teken van verse patat. Door deze passie zijn wij anno nu marktleider in Nederland. Het is echt mooi om te zien dat zelfs bekende chef-koks de pracht ervaren van een product, waar wij al 50 jaar genietmomenten mee creëren.”

Stoofvlees van Herman den Blijker

De snacks zijn bij BRAM’S uit het assortiment gehaald. Niet alleen vanwege het onderscheidende vermogen, maar ook omdat het meer van nu is om een goed basisproduct, te voorzien van een culinaire upgrade. Zodoende is de Rotterdamse pataticoon de samenwerking met stadsvriend Herman den Blijker aangegaan. De bekende kok heeft het aloude stoofvleesprincipe herontdekt en als inspiratiebron gebruikt voor een aantal unieke hedendaagse Stoofvleesrecepturen. Rocco: “Wat de Italianen met pasta kunnen, dat kunnen wij ook met frites. De aardappel is een prima basis voor de meest uiteenlopende smaakcombinaties. De ‘Stoofs’ van Herman den Blijker maken van onze verse frites een echte maaltijd.” Het familiebedrijf heeft alle trends en ontwikkelingen onder de loep genomen, alvorens BRAM’S werd ontwikkeld. Met name onder de millennials is een alsmaar groter wordende behoefte naar snelle, gezonde en verantwoorde maaltijden. Daarnaast geeft Rocco aan dat de ‘Stoofs’ ook in de internationale uitrol erg strategisch zijn. De kruiden en specerijen zijn namelijk makkelijk aan te passen op lokale smaakvoorkeuren.

De zeecontainer

Naast een nieuw culinair assortiment, is er een zeer aantrekkelijk instap- en verdienmodel voor de toekomstige ondernemers. Rocco: “Wij hebben veel retailondernemers gesproken die met de handen in het haar zitten; het consumentengedrag verandert, veel ketens zijn niet in staat om de juiste klantbeleving te realiseren, de bezoekersaantallen in de kleinere steden nemen af en het wordt moeilijker om de hoge huren voor A-locaties op te hoesten.” Ook hier hebben de Ladages een slimme oplossing voor; zeecontainers zijn omgebouwd tot compleet ingerichte winkelunits. Deze flexibele food units worden turn-key aangeleverd op locatie. Ze zijn voorzien van het meest geavanceerde apparatuur en kosten de helft minder dan het inrichten van een vaste winkel. Binnen één dag kunnen de food units operationeel zijn. Wilt een ondernemer na een tijdje op een andere plek gaan vestigen, dan kan de unit gewoon worden verplaatst. Hierdoor is er dus nooit sprake van waste in kapitaal.

Rocco: “Het maakt je als ondernemer erg flexibel. Je kunt met deze oplossing letterlijk de doelgroep opzoeken, wat in tijden van veranderend consumentengedrag een groot voordeel is.” De food units zijn ontwikkeld om een gezellig buurtgevoel te creëren en hebben dan ook een sociaal karakter. Ze geven de sfeer van een foodtruck; het brengt mensen bij elkaar en geeft je voor even het gevoel alsof je op een festival bent.

50 jaar ervaring omgezet in uitgebreide opleidingsprogramma’s

Om een wereldmerk op te bouwen, heet BRAM’S passievolle ondernemers van harte welkom. Ondanks de grote groeiplannen, worden geen concessies gedaan op de kwaliteit. Alle franchisenemers krijgen uitgebreide trainingstrajecten waarin naast de ondernemersvaardigheden, uiteraard ook het vakmanschap uitgebreid aan bod komt. Een goed vers patatje bakken, dat doe je niet zo maar even beweert Rocco; “Kwaliteit staat bij ons altijd op nummer 1. Verse patat is erg populair geworden. Iedereen denkt even snel wat in de patat te gaan doen, maar zo simpel is dat nog niet. Je werkt met een vers product, waar vakmanschap en productkennis voor nodig is. Daarom worden alle ondernemers zelfs na de opening nog intensief op locatie begeleid door ons team. Ze krijgen ook geavanceerde tools mee, zoals een e-learningprogramma, waarmee de vakkennis van zichzelf en medewerkers constant bijgehouden kan worden. Alles is van A tot Z geregeld.”

Ladage is aanwezig op de franchisebeurs Onderneem ’t en maakt graag kennis met geïnteresseerden. Via franchising@bramsfrites.com kan er al eerder contact worden opgenomen met de organisatie.

Delen:

Gerelateerde artikelen

Laatste franchisenieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

skyscraper-banner-website