Mijn favorieten

Er zijn nog geen favoriete franchiseformules geselecteerd

Brownies&DownieS gaat samenwerking aan met foodservicebedrijf Albron

Per 1 september 2022 sluit de franchiseformule Brownies&downieS zich aan bij foodservicebedrijf Albron. De reden voor de samenwerking is dat oprichters Thijs Swinkels en Maarten Halma klaar zijn voor een nieuwe stap. Het duo kondigde aan zich te willen focussen op nieuwe uitdagingen.

Bieden van kansen

Brownies&downieS telt momenteel 54 vestigingen door heel Nederland. In 2010 opende de deuren van de eerste zaak in Veghel. Binnen twee jaar werd Brownies&downieS een franchiseformule. Lokaal ondernemerschap, kwalitatieve horeca en volwaardige banen voor bijzondere medewerkers zijn de belangrijkste elementen van de franchiseformule. De kern van de organisatie is het bieden van een kans aan mensen met een beperking of afstand tot de arbeidsmarkt om zichzelf verder te ontwikkelen en volledig mee te draaien.

Groeiambities Albron

Ook voor Albron past de samenwerking bij de gestelde toekomstplannen. “De komst van Brownies&downieS sluit aan op onze ambitie om te groeien om high trafficlocaties, zoals we dat eerder deden met Coffeecompany en onze partnerships met Anne&Max en Starbucks. We bieden daarmee veel mogelijkheden voor gasten die buitenshuis willen werken en elkaar ontmoeten onder het genot van lekker, gezond, duurzaam en betaalbaar eten en drinken. We zien allerlei mogelijkheden voor nieuwe vestigingen in de sectoren waarin wij van oudsher actief zijn, bijvoorbeeld bij de overheid, in het bedrijfsleven en in ziekenhuizen.”

In goede handen

Swinkels ziet Albron als een zeer geschikte samenwerkingspartij. “Albron laat al meer dan een eeuw haar sociale gezicht zien,” aldus Swinkels. Net als Brownies&downieS, geeft Albron graag iedereen een kans om te groeien in gastvrijheid. “Albron voelt ook een grote maatschappelijke verantwoordelijkheid en vult die heel concreet in. Op terreinen zoals duurzaamheid en gezondheid lopen ze voorop. Daarnaast zijn ze echt succesvol in het ontwikkelen en runnen van sterke foodconcepten. Ik weet zeker dat de toekomst van Brownies&downieS bij Albron in goede handen is.”

“Nu het bedrijf staat als een huis, zijn er andere ideeën waarmee ik aan de slag wil,” vertelt Swinkels. Hij zal als directeur aangesteld blijven bij de formule. Halma zal de adviesfunctie op zich nemen.